تاثیرات پایان وس و تحریم‌ احتمالی گوگل پلی

رسانه کلیک  - داستان وس داستانی است که این روزها شاهدش هستیم و بیش از همیشه نام وس را می‌شنویم. مدیر عامل کافه بازار ضمن ابراز نظرش در این رابطه، از تحریم‌ احتمالی گوگل پلی می‌گوید.

تاثیرات پایان وس و تحریم‌ احتمالی گوگل پلی

این روزها بحثی که داغ است و جنجالی، داستان پایان وس است. مدیر عامل کافه بازار در رابطه با این موضوع و تاثیراتی که پایان وس می‌تواند بر بیزینس استارتاپ‌ها داشته باشد، می گوید: «سرویس ارزش افزوده یک چیزی است که اپراتورهای تلفن همراه سال‌هاست از آن استفاده می کنند. مــن فکر می کنم این سرویس ها به بحث اعتمــاد مــردم لطمــه وارد کــرده اســت؛ چراکه کلاهبرداری هایی در این زمینه انجام شده است که می تواند مردم را نسبت به خرج کردن پول در فضای مجازی بدبین کند.»

او با تاکید بر اینکه پایان وس کار سختی است که به هر حال باید اتفاق بیفتد، اضافه می‌کند: «البته این موضوعی است که وزیر ارتباطات، آقای جهرمی حساسیت نشان داده اند و سعی کردند که جلوی آن را بگیرند و کمترش کنند.»

بحث های اقتصادی گوگل؛ احتمال اعمال انحصار در بازار را با خود به همراه دارد

طی ماه‌های گذشته شاهد بودیم که شرکت اپل ایران را تحریم کرد و همین باعث مهاجرت تعداد بالایی از کاربران از اپل به اندروید شد. این موضوع، تحریم‌ احتمالی گوگل پلی را در ذهن ما ایجاد می کند. سوال ما از مدیر کافه بازار این است: ایــن امکان وجود دارد که اندروید هم بخواهد وارد بازی مشابهی شود و عملا کافه بازار هم از کار بیفتد؟ امیر شریفی در پاسخ افزود: «اینکه امکان وجود دارد یا نه، قاعدتا بله. اپل در این موضوع مقداری جدی تر عمل می کند اما درباره شرکت گوگل برای ما کمی مبهم اســت. فقط هم بحث های سیاسی و تحریمی نیست، بلکه بحث های اقتصادی گوگل این نگرانی را ایجاد کرده بود که شاید بخواهند انحصارشان را در بازار جدی تر اعمال کنند که نتیجه مستقیم بر اپلیکیشن های توسعه یافته در تمــام کشورها دارد.»

او با اشاره به اینکه علاوه بر آن در ماه های گذشــته شاهد بودیم که بخش حفاظت گوگل پلی یا همان Protect Play برخی اپلیکیشن های ایرانی را یکدفعه از روی گوشی ها حذف کرده بود، اضافه می‌کند: «به هرحال سمت گوگل هنوز یک مقدار موضوع مبهم اســت و به نظر می آید فضا دارد سخت تر می شود ولی اینکه آینده چه باشد، هنوز مبهم است.»

مدیر عامل بزرگترین مرجع دانلود اپلیکیشن در ایران در انتها تاکید می‌کند: «ریسک بالا گرفتن تحریم‌ها موضوعی است که در کشــور در حال بررسی است. ظاهرا راهکارهایی توسط وزارت ارتباطات هم در دست بررسی است که بتوانند ریسک یا هزینه آن را کم کنند. به هر حــال متولی این امر در کشور وزارت ارتباطات است و شخصا دیده ام مهندس جهرمی در مصاحبه هایی از اقدامات و پیگیری هایی که کردند، صحبت می کنند. البته به نظرم کار پیچیده و سختی است ولی باید پیش بینی هایی کرد که بتواند در این شرایط برگ برنده کشور باشد.»

ارسال نظر