کاهش شمار کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک در آمریکا و کانادا

رسانه کلیک - پس از رشد چشمگیر شمار کاربران فیسبوک پس از همه‌گیری کووید19، اکنون این شبکه اجتماعی شاهد کاهش تدریجی شمار کاربران خود در آمریکا و کانادا است.

کاهش شمار کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک در آمریکا و کانادا

به نظر می‌رسد منحنی رشد تعداد کاربران فیسبوک در ابتدای شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در حال نزول باشد. فیسبوک در بخشی از گزارش درآمد سه ماهه سوم خود در سال 2020 اینگونه گزارش می‌دهد که رشد کاربران در ایالات متحده و در کانادا (پردرآمدترین بازار تبلیغات این شرکت) کاهش یافته است.

این شرکت اکنون 196 میلیون کاربر در آمریکای شمالی دارد که در مقایسه با 198 میلیون در سه ماهه گذشته، اندکی کاهش یافته است. در بیانیه‌ای که توسط این کمپانی منتشر شده، فیسبوک این کاهش را انتظار داشت و همچنین در ادامه نوشته شده است که این کاهش می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی نیز ادامه یابد.

فیس بوک در گزارش خود اینگونه نوشته است: "همانطور که انتظار می‌رفت، در سه ماهه سوم سال 2020، ما شاهد کاهش شمار کاریران فعال روزانه و ماهانه فیس بوک در ایالات متحده و کانادا بودیم که نسبت به سه ماهه دوم سال 2020 که به دلیل تأثیر همه گیری COVID-19 افزایش یافته بود.". همچنین در ادامه این کمپانی افزود: "در سه ماهه چهارم سال 2020، ما انتظار داریم این روند کاهشی ادامه یابد و تعداد کاربران فعال روزانه و ماهانه این شبکه اجتماعی در ایالات متحده و کانادا در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2020 ثابت بماند و یا با کمی کاهش مواجه شود."

کاهش شمار کاریران فعال روزانه فیسبوک

در ماه‌های گذشته این شرکت گزارش کرده بود که به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری گسترده ویروس کرونا، رشد زیادی در شمار کاربران این پلتفرم صورت گرفته است. هرچند اکنون نیز فیسبوک در همه جا شاهد این کاهش در شمار کاربران نیست و این شبکه اجتماعی همچنان به اضافه کردن کاربران جدید در آسیا و بازارهای "سایر کشورهای جهان" ادامه می‌دهد. این شرکت همچنین به تبلیغ "خانواده برنامه‌های خود" خود که شامل ترکیبی از فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر است ادامه می‌دهد. طبق گفته این شرکت، تعداد کاربران این برنامه‌ها در ماه سپتامبر به 2.54 میلیارد "کاربر فعال روزانه" رسید.

هر چند به نظر نمی‌رسد که این کاهش تعداد کاربران بر درآمد فیس بوک تاثیری گذاشته باشد، این کمپانی در سه ماهه گذشته درآمدی بالغ بر 21.4 میلیارد دلار است که نسبته به زمان مشابه سال گذشته شاهد 22 درصد بوده است. این درآمد حتی بیشتر از انتظارات تحلیلگران برای این شرکت بود. علی رغم تحریم‌های تبلیغاتی این کمپانی، فیس بوک در سه ماهه گذشته بیش از 18 میلیارد دلار درآمد از طریق آگهی‌های تبلیغاتی گزارش کرده است.

ارسال نظر