پاندمی کرونا ۲۰ هزار نفر از کارمندان آمازون را درگیر کرده است

رسانه کلیک - شرکت آمازون اعلام کرده است که تاکنون نزدیک ۲۰ هزار نفر از کارمندان آمازون در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

پاندمی کرونا ۲۰ هزار نفر از کارمندان آمازون را درگیر کرده است

یک روز بعد از اینکه رسانه NBC شرکت آمازون را متهم به انتشار آمار دروغ درباره تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شرکت کرد، این شرکت آمار دقیقی از تعداد افرادی که تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند منتشر کرد.

این نوع اطلاعات توسط دیگر شرکت‌های بزرگ آمریکایی تاکنون منتشر نشده است؛ به همین دلیل نمی‌توان قضاوت کرد که شرکت آمازون در برابر این ویروس و برای محافظت از کارمندان خود عملکرد خوبی داشته است یا خیر. این شرکت اعلام کرده است که هزاران آزمایش در طول روز از کارمندان خود می‌گیرد و قصد دارد تا ماه نوامبر، تعداد تست‌های کرونا در ۶۵۰ شعبه خود را به ۵۰ هزار عدد برساند.

شرکت آمازون اعلام کرده است از بین یک میلیون و ۳۷۲ هزار نفری که از اول مارس تا ۱۹ سپتامبر برای این شرکت یا Whole Foods کار می‌کردند، تعداد ۱۹ هزار و ۸۱۶ نفر از آن‌ها، تست مثبت کرونا داشتند.

این شرکت معتقد است که طبق آمارهای دانشگاه جان هاپکینز و با توجه به مولفه‌هایی مانند منطقه جغرافیایی و سن، تعداد مبتلایان به کرونا باید به عددی نزیدک ۳۳۹۵۲ نفر می‌رسید. این شرکت همچنین تعداد کارمندان مبتلا به کرونای خود را بر اساس ایالت‌های مختلف نیز آنالیز کرده است و به این نتیجه رسیده که در اکثر موارد تعداد کارمندان مبتلا در هر ایالت از تعداد جمعیت عمومی مبتلا در آن ایالت کمتر بوده است.

اما در ایالت مبته سو شرایط جور دیگری بود و تعداد کارمندان آمازون مبتلا به کرونا بیشتر از تعداد مبتلایان عمومی بوده است. این ایالت محل اعتراضات کارمندان آمازون نسبت به شرایط کار بوده است. در شعبه آمازون در این ایالت از هر ۱۰۰۰ نفر کارمند، تست ۳.۱۷ درصد از آن‌ها مثبت بوده است.

CNBC همچنان معتقد است که آمازون آمارهای درستی را منتشر نمی‌کند و این داده‌هایی که به تازگی منتشر شده، هیچ یک از رانندگان شرکت‌های شخص ثالث برای ارسال کالاها را در نظر نگرفته است.

ارسال نظر