گلکسی اس ۲۱ اولترا اولین استفاده کنند از صفحه نمایش اولد کم مصرف است

رسانه کلیک - به تازگی، جدیدترین پرچمدار سامسونگ با نام گلکسی اس ۲۱ اولترا معرفی شده که صفحه نمایش آن از نوع اولد کم‌ مصرف است.

گلکسی اس ۲۱ اولترا اولین استفاده کنند از صفحه نمایش اولد کم مصرف است

شرکت سامسونگ به تازگی از گلکسی اس ۲۱ اولترا رونمایی کرده است که جدید ترین و قدرتمند ترین پرچمدار این شرکت کره ای محسوب می شود.

دیروز در یک گزارش خبری، سامسونگ اعلام کرد که پنل اولد استفاده شده در این گوشی، نسل جدیدی از صفحه نمایش های اولد است که به لطف مواد طبیعی بکار رفته در آن، می تواند ۱۶ درصد مصرف باتری را کاهش دهد. این بدان معنی است که الکترون ها سریعتر و آسانتر بر روی صفحه نمایش حرکت کرده و در نتیجه، مصرف باتری نیز کاهش می یابد.

به معنایی دیگر، سامسونگ توضیح داده است که تکنولوژی جدید بکار رفته در پنل این گوشی، می تواند نور بیشتری را تولید کند درحالی که مصرف آن نیز کمتر از دیگر پنل ها است. همین باعث می شود تا طول عمر باتری افزایش پیدا کند.

صفحه نمایش، معمولا بیشترین مصرف باتری را در یک گوشی هوشمند دارد. پس بهبود های اعمال شده بر روی صفحه نمایش می تواند تاثیر زیادی روی مصرف کلی تلفن همراه بگذارد. با توجه به تست های انجام شده، مصرف باتری این پرچمدار بسیار عالی گزارش شده است.

شرکت سامسونگ تائید کرده است که تکنولوژی استفاده شده در صفحه نمایش اس ۲۱ اولترا با نام LTPO شناخته می شود. البته این در گوشی های سامسونگ چیزه جدیدی نیست. زیرا در پرچمدار سال گذشته این شرکت نیز یعنی نوت ۲۰ اولترا از همین تکنولوژی استفاده شده است.

اس ۲۱ اولترا تلفیقی از فناوری سال گذشته سامسونگ در پنل صفحه نمایش و فناوری جدیدی مبنی بر کم مصرف بودن پنل است که باعث می شود این گوشی در مصرف باتری، یک کابوس برای حریفان خود محسوب شود.

با توجه به شایعات اخیر، احتمال استفاده از تکنولوژی جدید سامسونگ بر روی آیفون های آینده شرکت اپل نیز وجود دارد. اوایل امسال بود که گزارشی مبنی بر تولید صفحه نمایش های دارای فناوری LTPO توسط سامسونگ برای شرکت اپل منتشر شد. و از قرار معلوم، شرکت اپل قصد دارد که از آنها در سال جاری میلادی رو آیفون های جدید خود استفاده کند. در ادامه این گزارش آمده است که شرکت اپل در دو مدل از چهار آیفونی که میخواهد امسال معرفی کند، از پنل های اولد با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز همراه با تکنولوژی LTPO استفاده خواهد کرد.

ارسال نظر