گوگل از طریق سرویس غیررایگان Youtube Red تبلیغات می کند

رسانه کلیک - به نظر می‌رسد شرکت گوگل اقدام به نمایش و ارائه تبلیغات در سرویس ویژه و پولی Youtube Red کرده است.

گوگل از طریق سرویس غیررایگان Youtube Red تبلیغات می کند

اوایل این هفته، گزارشی منتشر شده بود مبنی بر اینکه شرکت گوگل احتمالا در سرویس ویژه ‌‌Youtube Red تبلیغات ارائه دهد و به نمایش بگذارد. پلتفرم Youtube Red‌ جزو سرویس‌های ویژه گوگل محسوب می‌شود که به کاربران این سروس خدمات بدون تبلیغات ارائه می‌دهد. گوگل دو سال پیش «یوتیوب رد» (YouTube Red) را معرفی کرد، سرویس ویدیو جدید که به ازای ۹٫۹۹ دلار در ماه ویدیوهای کاملا بدون تبلیغات ارائه می‌دهد.

پیش از انتشار خبر ارائه تبلیغات در سروس Youtube Red، این سرویس نه تنها عاری از بود، بلکه به کاربران این امکان را می‌دهد که ویدیوها و آهنگ‌ها را با دستگاه‌های موبایل‌شان ذخیره کنند تا بتوانند آنها را آفلاین ببینند. علاوه بر این، هنگام استفاده از دیگر برنامه‌ها، ویدیو در پس‌زمینه پخش خواهد شد. هزینه‌ی ۹٫۹۹ دلاری شامل استفاده‌ی رایگان از سرویس موسیقی گوگل پلی هم می‌شود که یک امتیاز به شمار می‌رود زیرا سرویس‌های موسیقی معمولا به تنهایی ۹٫۹۹ دلار در ماه هزینه‌ دارند. همچنین کسانی که برای اشتراک سرویس موسیقی گوگل پلی ثبت‌نام می‌کنند، دیگر نیازی ندارند که برای استفاده از «یوتیوب رد» مبلغی بپردازند.

غول دنیای اینترنت (شرکت گوگل) در تصمیم جدید خود می‌خواهد از طریق سرویس و پلتفرم Youtube Red که یک سرویس ویژه برای کاربران VIP محسوب می‌شود، اقدام به تبلیغات کند. این موضوع می‌تواند بعد‌ها برای شرکت گوگل زیان ‌آور باشد و به همین علت بسیاری از کاربران Premium (ویژه) خود را از دست بدهد. شکایت اول درباره انتشار آگهی در سرویس Youtube Red از طرف گروه کوچکی به نام Peeved که از کاربران ویژه و VIP سرویس Youtube Red محسوب می‌شوند، صورت گرفت. این گروه در شبکه اجتماعی Reddit از تصمیم جدید گوگل ابراز نارضایتی کردند. در مقابل، یک نماینده از شرکت یوتیوب به تاپیک ایجاد شده توسط گروه Peeved در شبکه اجتماعی Reddit پاسخ داده و اعلام کرده است که آگهی‌های مورد بحث در یک فرمت دیگری به عنوان تبلیغات چاپی به نمایش گذاشته شده‌اند که این نوع از تبلیغات اجازه انتشار در این سرویس و پلتفرم را دارند.

1th pic

پاسخ کامل نماینده پشتیبانی مشتری یوتیوب به شرح زیر است:

بابت تماس شما با یوتیوب متشکریم من قطعا می توانم نگرانی شما را درک کنم، زیرا عضویت در سرویس یوتیوب رد (Youtube Red) یک تجربه ویژه و عاری از هرگونه تبلیغ را در یوتیوب برای کاربر فراهم می‌کند. من این موضوع را برای شما روشن می کنم.

با سروس یوتیوب قرمز، شما نباید آگهی‌های تبلیغاتی iBanner، آگهی‌های تصویری، آگهی‌های رولی و آگهی‌هایی که را قبل از شروع ویدیو (معمولا ۳۰ ثانیه‌ای هستند و بعد از ۵ ثانیه Skip می‌شوند) پخش می‌شوند را مشاهده کنید. این شامل تبلیغات قبل و طول یک ویدیو، و همچنین تبلیغات بنر، تبلیغات جستجو و تبلیغات پوشه ویدئویی نیز است. برخی از تبلیغات وجود دارند که توسط خالق و ایجاد‌کننده ویدیو و یا محتوای رسانه‌ای ارائه می‌شوند که توسط YouTube کنترل نمی‌شوند. ویدیوهای عاری از هرگونه تبلیغ در همه دستگاهها و سیستم عاملهایی که با حساب YouTube هماهنگ هستند، از جمله تلویزیونهای هوشمند / کنسولهای بازی و برنامههای YouTube، YouTube Music، YouTube Gaming و YouTube Kids، وجود دارند و کاربران می‌توانند این ویدیو‌ها را بدون داشتن تبلیغی مشاهده کنند. فرمت تبلیغاتی print ad جزو فرمت‌های تبلیغاتی هستند که توسط سرویس Youtube Red پشتیبانی نمی‌شوند.

پس از ارائه جزییات از طرف نماینده پشتیبانی مشتری، گوگل و Youtube Red به این پاسخ واکنش‌هایی را نشان‌ دادند. گوگل به صراحت در جزئیات عضویت خود خلاصه کرده است که این اطلاعات کاملا مشروع نیست، بلکه یک سوء تفاهم در این شرکت است. در واقع، هیچ تبلیغی نباید در YouTube Red ظاهر شود. یک ناظر از تیم پشتیبانی YouTube و Google Play با کاربر Reddit یعنی مارک لیدرباخ (کسی که برای اولین بار پاسخ نماینده پشتیبانی مشتری را به اشتراک گذاشته است) تماس گرفته است تا سو تفاهم ایجاد شده را برطرف کرده و اعلام کند نماینده پشتیبانی مشتری Youtube اطلاعات نادرستی را ارائه داده است.

بلافاصله پس از تماس ناظر تیم پشتیبانی YouTube و Google Play با لیدرباخ، این کاربر تاپیک خود را با گفته‌های ناظر به رور رسانی کرد:

سرپرست تیم پشتیبانی YouTube و Google Play می‌گوید: به من اطلاع داده شد که یک عضو از تیم ما اطلاعاتی را درباره ویژگی‌های YouTube Red و تبلیغاتی که قابلیت نمایش دارند را به شما ارائه داده است. اعضای YouTube Red باید هیچ تبلیغی را مشاهده نکنند و تصویری که ارائه کرده‌اید یک آگهی را نشان می دهد که باید با سرویس Youtube Red کاملا مسدود شود. من صمیمانه برای سوء تفاهم قبلی عذرخواهی می کنم. خبر خوب این است که مهندسان ما بر این باورند که موضوع اصلی را شناسایی کرده اند و به زودی مشکل برطرف خواهد شد. اگر شما باز هم تبلیغ یا تبلیغاتی را در این سرویس مشاهده کردید لطفا ما را در جریان بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به مسدود‌سازی تبلیغ یا تبلیغات مورد نظر اقدام کنیم. البته مهندسان شرکت گوگل و Youtube Red این مسئله بوجود آمده را در اسرع وقت حل می‌کنند.

لیدرباخ همچنین تصویری از تبلیغ مشاهده شده در سرویس و پلتفرم ویژه Youtube Red را در تاپیک خود به اشتراک گذاشته شده است که در زیر آن را مشاهده می‌کنید:

2th pic

اگر کاربران سرویس Youtube Red تبلیغی را در فضای این سرویس مشاهده کردند، می‌توانند به تیم پشتیبانی گوگل و یوتیوب از طریق این لینک گزارش دهند تا تیم پشتیبانی به آن رسیدگی کند.

ارسال نظر