۱۰ خبر برتر دنیای فناوری که باید بدانید

این هفته، از هفته‌های داغ و خبرساز دنیای فناوری بین‌المللی بود. با کلیک همراه باشید در مرور ۱۰ خبر برتر دنیای فناوری در طی این هفته.

۱۰ خبر برتر دنیای فناوری که باید بدانید

به گزارش کلیک، ۱۰ خبر پر ماجرای این هفته در بازار فناوری عبارت هستند از:

۱- پس از انتشار گزارش‌های متعدد مبنی بر انفجار باتری گلکسی نوت ۷، سامسونگ فروش آن را متوقف کرده و از خریداران درخواست کرده است تا تمامی گوشی‌های نوت ۷ را که تا کنون به فروش رفته است، به شرکت برگردانند.

۲- هکرها راهی یافتند تا حساب‌های کاربری توییتر را که به طور موقتی معلق و یا غیرفعال شده‌اند، بازگردانی کنند.

۳- "اوبر" در تلاش بود تا لیفت را خریداری کند. گرچه این مذاکرات به دلیل عدم توافق بر سر قیمت با شکست مواجه شد. تراویس کالانیک (Travis Kalanick) مدیر عامل اوبر این خبر را تائید کرده و اذعان داشت که این مذاکرات از سال ۲۰۱۴ آغاز شده بودند.

۴- کارگوماتیک به عنوان "اوبر راننده کامیون‌ها" با هزینه‌ای ۱۵ میلیون دلاری (یا به طور دقیق تر ۱۱٫۲ میلیون دلاری) مواجه شد! این شرکت دیگر به هیچ وجه بر محوریت فناوری فعالیت نداشته و در حال ورشکستگی است.

۵- رمز عبور تعداد ۴۳ میلیون از کاربران Last.fm به سرقت رفت! این شکاف امنیتی در سال ۲۰۱۲ رخ داده بود.

۶- گوگل در حال معلق کردن پروژه گوشی همراه مدولار خود است. اگرچه ممکن است که همچنان برای به بازار رساندن پروژه آرا با شرکای خود همکاری کند.

۷- حساب کاربری رسمی جدید اپل برای شما توییت می‌شود به شرط آن که آن را مجدداً توییت کنید. این حساب کاربری به روشی عجیب و نامرسوم از توییتر استفاده می‌کند!

۸- بازی "ندای وظیفه" (Call of Duty) به زودی با امکان رایگان واقعیت مجازی به بازار خواهد آمد. اگرچه این امکان قرار است به عنوان یک جایزه ارائه شود.

۹- چین در حال سرمایه‌گذاری بر روی فروش "اوبر" است تا بتواند با "دیدی" (Didi) بر سر تشکیل اتحادیه بزرگ صنعتی (تراست) مقابله کند. وزیر بازرگانی چین در روز جامعه به طور خلاصه در این باره صحبت کرده بود.

۱۰- آمازون دیواری از بسته های یونجه را دورتادور محل انجام آزمایشات سری خود در کمبریج شایر چیده است تا جلوی سرک کشیدن مردم به این محل را بگیرد. پایگاه سری آمازون در یکی از ییلاقات انگلستان و در نقطه‌ای دور افتاده پنهان نگه داشته شده است.

ارسال نظر