۱۵ نقطه از کره زمین که مجهز به ابر باتری های تسلا هستند

رسانه کلیک - در حال حاضر ۱۵ مکان در دنیا وجود دارد که از ابر باتری های شرکت تسلا برای تأمین انرژی مصرفی خود استفاده می کنند.

۱۵ نقطه از کره زمین که مجهز به ابر باتری های تسلا هستند

شرکت تسلا قرار است با استفاده از ابر باتری خود، انرژی مصرفی بیش از ۵۰ هزار خانه در استرالیا را تأمین کند. به گفته، الون ماسک، مدیر عامل این شرکت قرار است این باتری در بخش جنوبی استرالیا نصب شود. با توجه به گفته های الون ماسک، این پروژه یکی از بزرگ ترین پروژه هایی است که در زمینه ذخیره انرژی و تأمین انرژی از طریق باتری در جهان انجام می شود. این باتری قرار است انرژی خود را از باد تأمین کنند و به همین دلیل در مزرعه بادی جنوب استرالیا نصب می شود. پیش از این در حدود ۱۵ مکان در دنیا از انرژی تولید باتری های تسلا برای تأمین برق مصرفی خود استفاده می کرده اند. این باتری ها هم از نوع خورشیدی هستند و هم از نوع بادی. همچنین این ۱۵ مکان شامل استراحتگاه های مختلف یا جزیره های مختلف در دنیا هستند که در این مطلب به معرفی مختصر هر کدام می پردازیم.

اولین جایی که از باتری های تسلا برای تأمین انرژی مصرفی استفاده شده استراحتگاهی در حومه پارک ملی Kruger در آفریقای جنوبی است. این پارک ملی محل زندگی حیواناتی از جمله بوفالو، پلنگ، فیل و حیواناتی از این دست است. این مکان که Singita Lodge نام دارد، مساحتی در حدود ۳۳ هزار هکتار را به خود اختصاص داده است. در این مکان از باتری های خورشیدی تسلا برای تأمین ۳۱۵۰ کیلو وات برق بر ساعت استفاده شده است. Singita Lodge عنوان یک مرکز توریستی شناخته می شود که از نظر اقتصادی یکی از مکان های در آمد زا برای آفریقای جنوبی است. در این استراحتگاه، ۱۵ سوییت، آب گرم، باشگاه، پیست اسکی و امکاناتی از این دست وجود دارد. هزینه اقامت در این استراحتگاه به ازای هر شب در حدود ۱۴ هزار دلار است.

سیستم های تسلا

دومین مکانی که از باتری های تسلا برای تأمین انرژی آن مکان استفاده شده است استراحتگاهی در جزیره مالولو یکی از جزایر آتشفشانی فیجی است. ارزش زمین های مسکونی در این محل که به ووناباکا مشهور است در حدود ۲٫۵ میلیون دلار است و از سال ۲۰۱۴ تاکنون به ساکنین ایالات متحده آمریکا، استرالیا و نیوزلند فروخته شده است. برق مصرفی ووناباکا توسط مجموعه ای از باتری های خورشیدی ا مگاواتی تسلا تأمین می شود.

سیستم های تسلا

سومین جایی که از انرژی باتری های تسلا برای تامین برق خود استفاده می کند، بخش جنوبی کالیفرنیا است که سیستم باتری های ۲۰ مگاواتی تسلا برای تأمین انرژی مصرفی روزانه ۲۵۰۰ خانه استفاده می کند. باتری های تسلا در محله ای در بخش جنوبی کالیفرنیا به نام میرا لوما نصب شده اند. این پروژه به عنوان بزرگ ترین پروژه برای ذخیره انرژی در باتری های لیتیومی در جهان شناخته شده است. انرژی این سیستم نه تنها از خورشید تأمین نمی شود بلکه انرژی آن از مازاد انرژی در زمان هایی به غیر از زمان های اوج مصرف تأمین می شود.

سیستم های تسلا

وکتور، یکی از شرکت های تأمین آب و برق در نیوزیلند نیز از باتری های تسلا استفاده می کند. این شرکت برای تأمین انرژی مانند میرا لوما از خورشید استفاده نمی کند. سیستم نصب شده در این مکان در هر ساعت ۲ مگاوات انرژی ذخیره می کند که از این ذخیره انرژی در مواقع اوج مصرف استفاده می کند.

سیستم های تسلا

جزیره تااو نیز از جمله مکان هایی است که از پانل های خورشیدی تسلا به همراه باتری ها این شرکت برای تأمین انرژی استفاده می کند. در این جزیره از ژنراتور های خورشیدی با ظرفیت ۱٫۴ مگاوات استفاده شده است. این سیستم می تواند در عرض ۷ ساعت در روشنایی روز ۱۰۰ درصد انرژی مصرفی جزیره را تأمین کند.

سیستم های تسلا

ششمین مکانی که از پانل های خورشیدی تسلا برای تأمین انرژی استفاده می کند، جزیره کاآیو در هاوایی است. در این جزیره تسلا در حدود ۵۴۹۷۸ پانل خورشیدی به همراه ۲۷۲ پکیج باتری برای تأمین انرژی مصرفی جزیره استفاده کرده است. ظرفیت پانل های خورشیدی در حدود ۱۳ مگاوات است. ای سیستم بر اساس قرار داد امضا شده میان شرکت تعاونی برق جزیره کاآیو و شرکت تسلا در این مکان نصب شده است. انرژی تأمین شده از این سیستم برای تأمین ۲۰ درصد از انرژی این جزیره در زمان اوج مصرف کافی است.

سیستم های تسلا

در یکی از بخش های کالیفرنیا به نام سونوما نیز از این انرژی خورشیدی که توسط سیستم ۱٫۲۰۰ کیلو واتی ذخیره می شود برای تأمین انرژی استفاده می شود. سونوما به عنوان هفتمین مکان در دنیا برای استفاده از باتری های تسلا شناخته می شود که در حدود ۸٫۴ مگاوات انرژی از طریق خورشید و پانل های خورشیدی در این مکان تأمین می شود.

سیستم های تسلا

جزیره دنت در کانادا که بین ونکوور و بریتیش کلمبیا واقع شده است هشتمین مکان در کره زمین است که انرژی مصرفی خود را از طریق باتری های تسلا تأمین می کند. توربین های نصب شده در این ناحیه متاسفانه توانایی لازم برای تأمین برق کل منطقه را ندارند و از این رو در این مکان از باتری های تسلا برای تأمین ۵۰۰ کیلو وات انرژی در هر ساعت استفاده می شود. ماهیگیران زیادی برای صید ماهی های سالمون به این جزیره سفر می کنند و هزینه اقامت در این جزیره برای هر شب در حدود ۶۴۰ تا ۷۹۱ دلار بسته به فصل تخمین زده شده است.

سیستم های تسلا

کالج مارین در کالیفرنیا نیز برای تأمین بیش از ۳٫۲ مگاوات برق در ساعت از باتری های تسلا استفاده می کند. انرژی مصرفی این مدرسه توسط پانل های خورشیدی تسلا تامی می شود که در سال در حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار صرفه جویی در هزینه های انرژی مصرفی این مدرسه به دنبال داشته است.

سیستم های تسلا

جزیره اوکراکوک در شمال کالیفرنیا نیز در تأمین انرژی خود از شرکت تسلا کمک گرفته است. سیستم نصب شده در این جزیره می تواند در هر ساعت در حدود ۱ مگاوات انرژی تولید کند. از طرفی می تواند برای ذخیره انرژی در این جزیره نیز کاربرد داشته باشد.

سیستم های تسلا

بری مال در کالیفرنیا برای صرفه جویی در هزینه برق مصرفی خود از باتری های تسلا برای تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند. این فروشگاه بزرگ که عرضه کننده وسایل نقلیه تسلا نیز هست، در هر ساعت ۵۰۰ کیلو وات انرژی مصرف می کند که برای صرفه جویی در هزینه ها از سیستم تأمین انرژی تسلا کمک گرفته است. گفته می شود صرفه جویی سالانه این فروشگاه در مصرف انرژی در حدود هزاران دلار است.

سیستم های تسلا

شرکت سیرا نواداد بروینگ در شیکاگو نیز از سیستم ذخیره و تولید انرژی تسلا برای تأمین انرژی مصرفی خود استفاده می کند. این شرکت برای تولید نوشیدنی های خود نیاز به انرژی زیادی است. بنابراین برای تأمین انرژی مصرفی این شرکت در حدود ۱۰۷۵۱ پانل خورشیدی با ظرفیت دو مگاوات استفاده شده است که در حدود ۲۰ درصد از انرژی مصرفی این شرکت برای تولید نوشیدنی را تأمین می کند.

سیستم های تسلا

مرکز استاب هاب در کارسون کالیفرنیا نیز از تسلا برای تأمین ۲ هزار کیلووات انرژی کمک گرفته است. این مرکز که محل اصلی لیگ قهرمانان است، برای تأمین انرژی استادیوم های خود از سیستم تأمین و ذخیره انرژی تسلا استفاده می کند.

سیستم های تسلا

یکی از گاوداری ها در کانکتکوت نیز از سیستم تأمین انرژی تسلا استفاده می کند. میزان انرژی تامین شده در این مکان برای مصرف ۷۲۵ خانه کافی است. در این مکان در حدود ۱۵ هزار پانل خورشیدی توسط تسلا نصب شده است. این تعداد پانل می تواند در طول ۲۰ سال انرژی مصرفی روزانه ۷۰۰ خانه را تأمین کند.

سیستم های تسلا

در ایروین نیز سازمان آب به منظور صرفه جویی بیش از ۵۰۰ هزار دلار از سیستم های تأمین انرژی تسلا استفاده می کند. تسلا در این محل سیستم ۷ مگاواتی خود را نصب کرده است که استفاده از آن توانست صرفه جویی زیادی را ر هزینه های انرژی آن به همراه داشته باشد. از طرفی حجم زیادی از انرژی مصرفی در ساعات اوج مصرف توسط این سیستم تأمین می شود.

سیستم های تسلا

ارسال نظر