15 تا 20 درصد کاربران اندرویدی به سیستم عامل iOS کوچ می کنند

رسانه کلیک - با معرفی گوشی های هوشمند جدید کاربران تصمیم می گیرند که از کدام سیستم عامل استفاده کنند. بر اساس گزارشی جدید، 15 تا 20 درصد کاربران اندرویدی گوشی آیفون خریداری می کنند.

15 تا 20 درصد کاربران اندرویدی به سیستم عامل iOS کوچ می کنند

به تازگی گزارشی به وسیله CIRP منتشر شده است که بر اساس آن 15 تا 20 درصد خریداران جدید آیفون در گذشته گوشی اندرویدی داشته اند. اطلاعات مورد استفاده در این گزارش در بازه زمانی سپتامبر 2017 تا مارس 2018 جمع آوری شده اند. کاربران اندرویدی نسبت به خرید آیفون های بزرگ و همچنین ارزان قیمت از خود تمایل بیشتری نشان می دهند.

آیفون 8 در میان کاربران اندرویدی که به دنیای iOS کوچ می کنند از محبوبیت بالایی برخوردار است. نزدیک به 40 درصد کاربرانی که از دنیای اندروید وارد دنیای iOS می شوند این گوشی هوشمند را مورد خریداری قرار می دهند. آیفون های قدیمی با وجود عملکرد مناسب خود قیمت کمتری در مقایسه با مدل های جدید دارند.

گوشی آیفون 7 نزدیک به 25 درصد و گوشی آیفون 6 پلاس و 6S پلاس سهمی نزدیک به 15 درصد از خرید کاربران اندرویدی را به خود نسبت داده اند. لازم به ذکر است؛ محبوبیت آیفون 6 پلاس و 6 اس پلاس در میان کاربران سیستم عامل iOS کاهش پیدا کرده است.

یکی دیگر از محصولات پرطرفدار در میان کاربران اندرویدی آیفون SE است. این گوشی کامپکت در میان کاربران سیستم عامل اندروید سهمی برابر با 10 درصد دارد که 2 برابر میزان استفاده از آن در میان کاربران iOS است.

گران ترین گوشی تولیدی توسط اپل، آیفون X نیز توانسته نظر کاربران اندرویدی را به سوی خود جلب کند. این گوشی هوشمند از محبوبیت بالایی در میان کاربران سیستم عامل iOS برخوردار است. بسیاری از محصولات اندرویدی موجود در بازار از برش نمایشگر بهره می برند به همین علت آیفون ایکس در میان کاربران اندرویدی از محبوبیت بالایی برخوردار نیست.

این احتمال وجود دارد که با شروع فروش شیائومی Mi 8 در سراسر جهان، میزان استفاده از آیفون X در میان کاربران سیستم عامل اندروید کاهش پیدا کند. آیفون ایکس سهمی برابر با 10 درصد را در میان خریداران اندرویدی تصاحب کرده است در حالی که این دستگاه در میان کاربران iOS سهمی برابر با 20 درصد دارد و دومین آیفون پرفروش پس از آیفون 8 محسوب می شود.

اپل استراتژی های مناسبی برای جذب خریداران اندرویدی دارد. به نظر می رسد بودجه بالای اپل برای تبلیغات نتیجه بخش بوده است چرا که 15 تا 20 درصد کاربران اندرویدی به جای خرید گوشی هوشمند جدید با سیستم عامل موبایل گوگل، آیفون خریداری کرده اند.

ارسال نظر