دید سیصد و شصت درجه ای برای بازی‌های ویدئویی آنلاین

یک شرکت کره ای در کنفرانس سازندگان بازی اواخر همین ماه، از یک تکنولوژی جدید رونمایی خواهد کرد.

دید سیصد و شصت درجه ای برای بازی‌های ویدئویی آنلاین

به گزارش کلیک، با ظهور دستگاه‌های جدیدی همچون دوربین جدید Gear 360 سامسونگ و امید ورود تصاویر و ویدئوهای ۳۶۰ به مین‌استریم، یک شرکت کره جنوبی امیدوار است همان کار را با بازی‌های ویدئویی آنلاین انجام دهد.

Minkonet تکنولوژی جدیدش را اواخر مارس در کنفرانس سازندگان بازی در سانفرانسیسکو عرضه می‌کند.نرم‌افزار Swing360 به شما این امکان را می‌دهد تا نقطه دیدتان را در یک بازی ویدئویی آنلاین کنترل کرده یا دیدتان را بازسازی کنید. شمادر این سیستم خواهید توانست صرف نظر از این‌که بازیکن درحال انجام چه کاری است ، از کدام بخش ناظر بازی باشید. این به معنی یک تجربه تعاملی است تا اینکه صرفا از دیدگاه یک بازیکن نظاره‌گر بازی باشید.

دو تکنولوژی جدید این امر را ممکن می‌کنند. در ابتدا Swing360 تکنولوژی تصویربرداری را ادغام می‌کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد محتوی را در بسته‌های داده ای کوچک بارگذاری کرده و مصرف داده تا ۹۵ درصد کاهش یابد. سپس آن را پخش و به ناظرین اجازه می‌دهد نقطه دیدشان را انتخاب کنند. بازی‌کنان می‌توانند گیم‌پلی موبایل یا PC را بر روی یوتیوب و فیس‌بوک در ۳۶۰ درجه لایو استریم کنند. بینندگان می‌توانند این استریم‌ها را با استفاده از هر دستگاه واقعیت مجازی موجود در بازار تماشا کنند.

بازی‌ ویدئویی استریم یک تجارت بزرگ است. نیمی از آن به لطف محبوبیت زیاد ورزش‌های الکترونیکی است که تحلیل‌گران تخمین می‌زنند اکنون بیش از ۱۳۰ میلیون تماشاگر دارد. این باعث شد سرویس‌های پرکاربرد زیادی ایجاد شود که به بازی‌های ویدئویی استریم مثل Twitch اختصاص داده شد، که در سال ۲۰۱۴ توسط آمازون ۹۷۰ میلیون دلار خریداری شد.

مینکونت می‌گوید با دیگر سازندگان بازی همکاری خواهد کرد تا تجربه دید ۳۶۰ درجه به پلترفرم‌هایی همچون یوتیوب گیمینگ و توئیچ به ارمغان آورند.

کیم تائه وو، موسس و مدیرعامل مینکونت می‌گوید: "ضبط یک گیم پلی مثل ضبط یک ویدئو است. گنگ است و تنها کاری را ضبط می‌کند که بازیکن انجام می‌دهد. تکنولوژی ما اشیای بازی سه بعدی را کنترل می‌کند. ما داخل بازی هستیم و تمام داده‌های تولید شده در بازی را می‌شناسیم. در تیرانداز اول شخص و بازی‌های استراتژِی زمان واقعی، یک داده در دسترس است که بازیکن از آن بی اطلاع است." وی افزود: "Swing360 بازی را به یک ویدئوسایبر ۳۶۰ تبدیل می‌کند."

مینکونت ورژن بتای بازی Swing360 را برای گیمرها در GDC رونمایی می‌کند. در ماه آوریل، این شرکت در نظر دارد یک تیم از کانال بازی جهانی OGN تشکیل دهد، که مسابقات تیرانداز اول شخص ورزش‌های الکترونیکی را با استفاده از تکنولوژی لایواستریم ۳۶۰ درجه پخش کند.

منبع: cnet

ارسال نظر