سومین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور برگزار شد

اولین روز از سومین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور امروز در دانشگاه شریف برگزار شد. این ماراتن تا شنبه ۲۰ شهریور ادامه دارد.

سومین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور برگزار شد

به گزارش کلیک، روزی‌طلب، دبیر اجرایی این رویداد گفت:«شرکت‌کنندگان از ساعت ۷ صبح روز اول تا ۷ صبح روز سوم که شنبه است، ۴۸ ساعت ماراتن‌وار در محل مسابقات مستقر هستند. در مرحله اول ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که بعد از گذراندن چند فیلتر، آن‌ها را به ۲۰۰ نفر در قالب ۶۰ تیم ۳ یا ۴ نفره تقسیم کردیم. این افراد برنامه‌نویسان برتر کشور هستند که در این مسابقات دارند کار می‌کنند.»

روزی طلب در خصوص تم‌هایی که شرکت‌کنندگان روی‌شان کار می‌کنند اظهار کرد:«یک هفته قبل از برگزاری مسابقه، جلسه‌ای برای ارتباط با صعنت داشتیم. دلیل این جلسه، انتخاب چالش‌هایی بود که حالا بچه‌ها دارند روی آن کار می‌کنند. ما از صنایع فعال در این حوزه دعوت کردیم که مواردی را که به نظرشان موضوعات روز است و بیشترین نیاز در آن‌ها احساس می‌شود، برای ما مطرح کردند. ما نیز آن‌ها را جمع‌بندی کردیم و در قالب ۳ چالش اصلی که هر کدام‌شان ۴ زیر مجموعه دارند تقسیم کردیم. تیم‌ها مجازند هر کدام یکی از این دوازده مورد را انتخاب کنند.»

سومین ماراتن برنامه نویسی تلفن همراه شریف

وی افزود:«شرکت‌کنندگان روز شنبه ۷ صبح خروجی‌شان را به کمیته داوری تحویل می‌دهند و از این ۶۰ تیم ۱۰ تیم برتر برای مرحله نهایی و پرزنت حضوری دعوت می‌شوند. ۱۰ تیم دوم هر کدام ۵ تا ۱۰ دقیقه مهلت دارند تا به صورت حضوری کار خود را ارائه کنند.»

دبیر اجرایی سومین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور ادامه داد:«داوران مرحله اول و دوم متفاوت هستند. داوران مرحله اول از کمیته فنی دانشگاه شریف هستند و داوران مرحله دوم نمایندگان صنایع و کمیته ارتباط با صنعت‌مان هستند که از نظر تجاری داوری می‌کنند. نمره‌ای که داوری مرحله اول و دوم می‌دهند با هم جمع می‌شود و میانگین آن، رتبه اول تا دهم را مشخص می‌کند.»

لازم به ذکر است تیم اول ۷ میلیون تومان، تیم دوم ۵ میلیون و تیم سوم نیز ۳ میلیون تومان جایزه می‌گیرند.

ارسال نظر