۵ تکنولوژی موثر در ساخت و ساز

ساخت و ساز و تکنولوژی از ابتدا زوج مکمل یکدیگر بوده اند، تکنولوژی در بسیاری از برهه‌های زمانی به کمک ساخت وساز آمده است، در این مطلب به بررسی ۵ تکنولوژی برتر و موثر در ساخت و ساز می پردازیم.

۵ تکنولوژی موثر در ساخت و ساز

کلیک -کنفرانس PCBC، کنفرانسی در زمینه تکنولوژی و ساخت و ساز است که هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود و امسال نیز این کنفرانس بر طبق برنامه برگزار خواهد شد. کمپانی های زیادی در این کنفرانس هر ساله دور هم جمع می شوند و ایده های خود در ساخت و ساز را مطرح می کنند و پرورش می دهند.

سخنران اصلی این کنفرانس در گفت و گویی اظهار دارد که محور های اصلی در این کنفرانس اینترنت، پرینتر های سه بعدی، فناوری نانو و بسیاری از موارد و جنبه های تکنولوژی است. تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و ساختمان ها و آسمان خراش ها نیز هر روز بلند تر و بلند تر می شوند و این نشان می دهد که ساخت و ساز امروز بیشتر از هر زمانی به تکنولوژی نیاز دارد.

در این بخش به بررسی ۵ تکنولوژی برتری می پردازیم که در آینده ساخت و ساز بسیار تاثیر گذار خواهد بود:

پرینتر های سه بعدی

تکنولوژی پرینتر های سه بعدی چند سالی است که در بسیاری از جنبه های زندگی روزمره دیده می شود. اولین عرصه حضور پرینتر های سه بعدی در سال ۲۰۱۵ در ماه نوامبر بود که در واقع در ساخت یک ماشین از پرینتر های سه بعدی استفاده شده بود و این ماشین در لاس وگاس رونمایی شد. در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ در Oak Ridge National Laboratories اولین عرضه جدی محصولات سه بعدی را مشاهده کردیم، در این نمایشگاه از منزل مسکونی رونمایی شد که تماما با پرینتر های سه بعدی ساخته شده بود و این منزل کاملاً مناسب برای زندگی است. علاوه بر این پروژه، پروژه هایی نیز در ساخت وسایل منزل با استفاده از پرینتر های سه بعدی نیز دیده شده است.

قدرت Wireless

جهان بدون هیچ کابل و سیمی را تصور کنید، بدون شک با حذف شدن سیم ها و کابل ها شما می توانید تکنولوژی های روز دنیا را بدون هیچ محدودیتی در هر زمانی و در هر مکانی همراه خود داشته باشید و هم چنین قدرت بسیاری از دستگاه ها نیز بیشتر خواهد بود. در آینده ای بسیار نزدیک تکنولوژی های روز دنیا همراه با این متد عرضه خواهند شد و دیگر سیم و کابلی در وسایل منزل دیده نمی شود.

رنگ نانو

رنگ های نانو تکنولوژی است که انقلابی در رنگ آمیزی منزل به وجود خواهد آورد. با استفاده از رنگ های نانو می توان سطوح بسیار بزرگ را بدون هیچ نگرانی رنگ کرد و دیگر نیازی نیست نگران کثیف شدن سطوح رنگ شده بود چون رنگ های نانو به راحتی قابل شستشو هستند و دیگر گرد و خاک ها نیز نمی تواند رنگ های خانه شما را خراب کند.

اتومبیل های خودکار

شاید اتومبیل های خودکار ارتباط مستقیمی با خانه سازی نداشته باشند ولی می توان به این نکته اشاره کرد که با استفاده از ماشین های خودکار بزرگ می توان خانه های آماده ساخت را جابه‌جایی کرد و در محل مورد نظر آن ها را ساخت و هر فرد در هر جایی که بخواهد می تواند منزل مسکونی خود را جا به جا کند. امروزه خانه های کوچک وقابل جا به جایی بسیار مورد استقبال قرار می گیرند و استفاده از اتومبیل های خودران روز به روز بیشتر خواهد شد.

هواپیماهای بدون سرنشین

یکی دیگر از تکنولوژی هایی که به صورت مستقیم به خانه سازی مربوط نیست ولی تأثیر مهمی در خانه سازی داشته است، هواپیماهای بدون سرنشین است. با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین می توان به راحتی ابزاری که برای خانه سازی لازم است را در کمترین زمان و با کمترین انرژی از بخشی از کشور و یا شهر به بخش دیگر منتقل کرد و در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

اینترنت چگونه بر کیفیت زندگی و خانه سازی موثر خواهد بود؟

یکی از مسائلی که در استفاده از اینترنت برای همه افراد موضوع مهمی است استفاده از اینترنت به صورت شخصی است، ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که فردی به منزل شما می آید و از اینترنت شما استفاده می کند و ممکن است در منزل شما دستگاه هایی داشته باشید که به اینترنت متصل است و اتصال دستگاه دیگر دستگاه ها باعث کند شدن اینترنت می شود. در آینده ای نزدیک می توان شاهد تکنولوژی هایی بود که به کنترل استفاده از اینترنت توسط افراد دیگر کمک کند.

خانه هایی که با پرینتر های سه بعدی ساخته شده اند

پروژه ای در آمریکا مطرح شده است که این پروژه طی فاصله ۱۰ الی ۱۵ سال اجرا می شود و محور اصلی این پروژه ساخت خانه هایی پیش ساخته با استفاده از تکنولوژی پرینتر های سه بعدی است. با استفاده از این تکنولوژی علاوه بر سرعت در ساخت سازه ها، قیمت سازه ها نیز به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

پرینتر های سه بعدی درصنعت خودرو سازی نیز بسیار مؤثر خواهند بود و می توان در قطعه سازی از پرینتر های سه بعدی استفاده زیادی کرد.

ساخت و ساز در سال ۲۰۲۵ چگونه خواهد بود؟

بدون شک در سال ۲۰۲۵ بسیاری از سیم ها و اتصالات کم تر خواهد شد و فناوری نانو نیز در این مسیر بسیار به کمک انسان می آید. بدون شک در آینده هرگونه دخالت دست انسان در ساخت و ساز حذف خواهد شد و انسان ها به جای رفتن بالای ساختمان ها در پشت کامیپوتر ها به ساخت و ساز می پردازند.

ارسال نظر