پنج ویژگی جالب و مشترک گلکسی اس 7 و جی 5 ال‌جی

دو برند کره‌ای ال‌جی و سامسونگ در رویداد MWC 2016 از پرچمداران جدید خود رونمایی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم که پنج مورد از ویژگی‌های جالب و مشترک احتمالی مابین این دو محصول را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

پنج ویژگی جالب و مشترک گلکسی اس 7 و جی 5 ال‌جی

همانطور که می‌دانید چیزی به زمان برگزاری رسمی کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 باقی نمانده است. در این رویداد دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی از پرچمداران جدید خود رونمایی می‌کنند. پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) نام داشته و پرچمدار ال‌جی گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 (LG G5) نام دارد. تاکنون شایعات و اخبار بسیار زیادی در رابطه با این دو محصول منشر شده و اطلاعات زیادی در رابطه با آن‌ها ارائه شده است.

اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، هم اکنون همگی ما و افرادی که اخبار دنیای موبایل را دنبال می‌کنند، تقریبا از 80 درصد خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری احتمالی هر دو گوشی نامبرده شده مطلع هستیم. به عنوان مثال هم اکنون می‌دانیم که گلکسی اس 7 سامسونگ از صفحه نمایشی 5.1 اینچی و Super AMOLED با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند می‌شود. باتری آن احتمالا 3000 میلی آمپر ساعتی بوده و سنسور دوربین اصلی دستگاه 12 مگایکسلی است. از نظر تراشه هم دستگاه شامل دو نسخه می‌شود و .... بنابراین علارغم عدم رونمایی رسمی دو گوشی گلکسی اس 7 و جی 5 ال‌جی هم اکنون اطلاعات زیادی در رابطه با آن‌ دو داریم. اما به نظر شما چه ویژگی‌های جالب و مشترکی در این دو گوشی وجود خواهند داشت؟ در این مقاله قصد داریم که 5 مورد از ویژگی‌های جالب مشتریک مابین دو گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و ال‌جی جی 5 را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

قابلیت Always On Display

1

چندی پیش مطلع شدیم که سامسونگ قصد دارید صفحه نمایش دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج خود را به قابلیتی اختصاصی با نام Always On Display مجهز کند. قابلیت Always On Display در واقع مانند قابلیت‌هایی همچون Glance Screen نوکیا یا Ambient Display گوگل عمل می‌کند. به موجب وجود این قابلیت، صفحه نمایش دستگاه در هر شرایطی به طور دایم اطلاعاتی و حیاتی مورد نیاز کاربر نظیر زمان، تاریخ، پیغام‌های هشدار و ... را نمایش می‌دهد. بنابراین احتمالا دو پرچمدار جدید سامسونگ از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند. اما دقیقا ساعاتی پس از انتشار این خبر، کمپانی ال‌جی هم در بیانه‌ای رسمی اعلام کرد که گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 این برند از قابلیتی مشابه بهره‌مند خواهد شد. ال‌جی اعلام کرده که برای گوشی جی 5 قابلیت و وضعیتی با نام Always On معرفی می‌شود که عملکرد آن تقریبا مشابه با دو ویژگی پیشین برندهای نوکیا و گوگل است. بنابراین یکی از ویژگی‌های مشتریک دو گوشی جی 5 ال‌جی و گلکسی اس 7 سامسونگ مربوط به این قابلیت خواهد بود.

اسکنر اثر انگشت کاربر

2

بدون تردید گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ مانند نسخه‌های پیشین این محصول به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز می‌شود. این اسکنر به احتمال زیاد در دکمه فیزیکی Home دستگاه تعبیه می‌شود و کارایی و عملکردی روان و سریع را به همراه خواهد داشت. اما احتمالا پرچمدار ال‌جی هم به اسکنر اثر انشگت مجهز می‌شود، البته محل قرارگیری آن نسبت به محل قرارگیری این اسکنر در گوشی گلکسی اس 7 کاملا متفاوت خواهد بود. به احتمال زیاد ال‌جی اسکنر اثر انگشت گوشی جی 5 خود را در پنل پشتی آن و درست در بخش زیرین لنز دوربین دستگاه جاسازی می‌کند. پیش بینی می‌کنیم که این اسکنر دقیقا مانند اسکنری باشد که ال‌جی در گوشی وی 10 (LG V10) از آن بهره گرفته است. بنابراین بهره‌مندی هر دو گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و جی 5 ال‌جی از اسکنر اثر انگشت کاربر هم از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشترک احتمالی مابین آن دو محسوب می‌شود.

پورت اتصال USB Type C

3

احتمالا هر دو گوشی گلکسی اس 7 و ال‌جی جی 5 به پورت اتصال USB Type C مجهز می‌شوند. پورت اتصال USB Type C مزیت‌های زیادی دارد که از جمله عمده‌ترین این مزیت‌ها کوچک‌تر بودن سوکت اتصال و برگشت پذیر بودن آن است. گفته شده که سامسونگ با تجهیز گلکسی اس 7 به پورت اتصال USB Type C قابلیت شارژ سریع فوق‌العاده‌ای را ارائه خواهد کرد. کمپانی ال‌جی در طراحی نکسوس 5 ایکس گوگل از پورت اتصال USB Type C بهره گرفت و این احتمال وجود دارد که پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند جی 5 را نیز به این پورت اتصال مجهز کند. در این شرایط بهره‌مندی دو گوشی نامبرده شده از پورت اتصال USB Type C از جمله دیگر ویژگی‌های مشترک مابین این دو محصول به شمار خواهد رفت.

بدنه فلزی

4

ظاهرا گوشی هوشمند جی 5 در سری محصولات جی این برند، اولین گوشی خواهد بود که از بدنه‌ای تمام فلزی بهره‌مند می‌شود. پیش از این ال‌جی از مواد پلاستیکی در بدنه پرچمداران سری جی خود استفاده می‌کرد و نسخه اصلی گوشی جی 4 را نیز با پنل پشتی چرمی روانه بازار کرد. حال ظاهرا این برند کره‌ای قصد دارد که از بدنه‌ای تمام فلزی برای گوشی جی 5 استفاده کند. چندی پیش گفته شده بود که بدنه این گوشی به گونه‎‌ای طراحی می‌شود که باتری دستگاه را می‌توان به صورت کشویی از بخش زیرین آن جدا کرد.

در سمت مقابل بخش اصلی بدنه گوشی گلکسی اس 7 سامسونگهم از مواد فلزی ساخته می‌شود. البته سامسونگ در طراحی بدنه این محصول از پنل‌ شیشه‌ای و محافظ گوریلاگلس نیز استفاده خواهد کرد، اما در هر صورت بخش اصلی بدنه گلکسی اس 7 از مواد فلزی تشکیل می‌شود. بنابراین بهره‌مندی هر دو گوشی نامبرده شده از بدنه‌ای تمام فلزی از جمله دیگر خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری مشترک مابین آن دو خواهد بود.

پشتیبانی از حافظه جانبی

5

پشتیبانی گوشی ال‌جی جی 5 از حافظه جانبی به هیچ وجه موضوع عجیبی محسوب نمی‌شود، چرا که پرچمداران پیشین این برند کره‌ای نظیر گوشی‌های جی 4 و جی 3 نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کردند. اما پشتیبانی پرچمدار جدید سامسونگ از این قابلیت موضوعی جالب توجه است. طبق گزارشات به دست آمده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد که قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را در پرچمداران سال 2016 خود ارائه کند. این موضوع بدون تردید منجر به خوشحالی هر چه بیشتر علاقمندان به پرچمداران سامسونگ می‌شود. بنا به گزارشات کنونی به دست آمدهف احتمالا گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس دی (Micro SD) را به همراه خواهند داشت و بدن سبب کاربران علاقمند می‌توانند نسبت به افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات گوشی خود اقدام کنند. این موضوع و ویژگی هم از دیگر مشخصات مشترک مابین پرچمداران دو برند کره‌ای ال‌جی و سامسونگ محسوب می‌شود.

منبع: phonearena

ارسال نظر