شش عکس علمی هیجان انگیز هفته

در این مقاله به معرفی و توضیح شش عکس زیبا و هیجان انگیز علمی هفته خواهیم پرداخت.

شش عکس علمی هیجان انگیز هفته

به گزارش کلیک، از دوران باستانی آدم خواری تا درختان یک وری و قلب باستانی راه شیری، تمامی این ها تصاویر محبوب علمی این هفته هستند. بد نیست از این تصاویر زیبا لذت برده و مفاهیم پشت آن ها را نیز بدانید.

  1. رد ستاره ای عکس برداری شده از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS)

رد ستاره ای از ایستگاه فضایی

فضانوردان ناسای ساکن ISS توانسته اند این تصویر را از رد ستاره ای در سوم اکتبر ۲۰۱۶ ثبت کنند. علت اینکه نورهای زمین و ستارگان در پیش زمینه تار شده اند، این است که فضانوردان حین گرفتن این عکس با سرعت فوق العاده بالای ۲۸،۱۶۳ کیلومتر در ساعت در حال حرکت بوده اند.

در این سرعت، ISS هر ۹۰ دقیقه یک بار مدار زمین را دور می زند و افراد داخل ایستگاه در هر روز ۱۶ طلوع و غروب خورشید را مشاهده می کنند.

  1. ویدئویی که باعث خطای دید در افراد سالم می شود.

ویدئوی القای توهم

محققین دانشگاه نیو ساوث ولز استرالیا یک ویدئوی ساده ساخته اند که باعث می شود افراد سالم دچار خطای دید در قالب حباب های خاکستری شوند.

این خطا و توهم بدون بیماری و مصرف دارو ایجاد می شود، و ویدئو یک راه ساده برای محققین فراهم می کند که تجربه های مختلف توهم در افراد را بررسی کنند که در هر فرد متفاوت است. البته آن‌ها ویژگی های کنترلی دیگری نیز در آزمایش استفاده می کنند.

هشدار: این ویدئو حاوی چراغ های چشمک زن است و به افرادی که دچار میگرن و یا صرع هستند توصیه نمی شود.

می توانید این ویدئو را در اینجا آزمایش کنید.

  1. بقایای بزرگ ترین دایناسور برزیل که به مدت ۶۰ سال در گنجه پنهان شده بود.

دایناسور برزیلی

دیرینه شناسان برزیلی توانستند بقایای بزرگ ترین دایناسور کشف شده در این کشور را پس از ۶۰ سال نگه داری در گنجه، بررسی کنند. آن ها نام این دایناسور را آستروپوسایدون مگنیفیکوس (Austroposeidon magnificus) گذاشته اند.

این دایناسور یک نوع تایتانوسور(یک رده از ساروپود گیاه خوار) با ارتفاع ۲۵ متر(۸۲ فوت) بوده که حدود ۶۶ میلیون سال پیش روی زمین زندگی می کرده است.

  1. غاری که در آن افراد یکدیگر را می خورده اند.

ave-canibalism

صبحانه چی بخوریم؟ آدم! یا حداقل در غار گاف(Gough) در انگلستان این طور به نظر می رسد که آدم ها خورده می شدند. در این غار اسکلت های باقی مانده از ۱۵،۰۰۰ سال پیش نشانه ای از آدم خواری در دوران باستان است.

سیلویا بلو از موزه تاریخ طبیعی لندن می گوید "ما شواهد محکمی مبنی بر جدا سازی گوشت، بریدن اندام، خوردن انسان، خرد کردن استخوان های نرم و نرم کردن استخوان برای رسیدن به مغز استخوان داریم."

تشخیص آدم خواری از جداسازی آیینی گوشت از استخوان فرد مرده بسیار سخت است اما شواهد مختلف از مکان های مختلف می گویند که نیاکان باستانی ما گاهی انسان نیز می خورده اند.

  1. درختان یک طرفه اسلوپ پوینت در نیوزیلند

منطقه اسلوپ پوینت

اشتباه نکنید. این درختان فقط در منطقه نیوزیلند رشد نمی کنند. آن ها درختان معمولی و از انواع مختلف هستند که در میان یک تندباد بی رحم رشد کرده و یک طرفی شده اند.

این پدیده نادر مخصوص اسلوپ پوینت است که در جنوبی ترین نقطه نیوزیلند واقع شده است. این منطقه تنها مکان روی زمین است که بادهای قطبی بی وقفه از جنوب می وزند. به دلیل این شرایط، اسلوپ پوینت حاصلخیز نیست و تنها چند درخت و گوسفند دارد که در مزارع اطراف زندگی می کنند.

  1. قلب باستانی کهکشان راه شیری

heartjpg

این عکس بسیار دیدنی از مرکز راه شیری که توسط ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ مادون قرمز VISTA رصد خانه جنوب اروپا(ESO) گرفته شده است. این تلسکوپ قادر است از غبار عبور کرده و ستارگان را نمایش دهد.

هرچند دیدن قلب کهکشان ما تاثیر گذار است اما این تیم در مورد این عکس هیجان زده اند، زیرا نشان دهنده ستارگان RR Lyraes است که بیش از ۱۰ میلیارد سال سن دارند.

ارسال نظر