۷ ویژگی کوچک اما بی نظیر در سامسونگ گلکسی نوت ۷

گوشی گلکسی نوت ۷ از یک نظر تمام انتظارات ما را بر آورده می‌کند چرا که ضد آب، باریک و پیشرو است. اما از طرفی قیمت بسیار بالای آن (حدود ۸۵۰ دلار در بازار خارجی) قسمت بد ماجرا است.

۷ ویژگی کوچک اما بی نظیر در سامسونگ گلکسی نوت ۷

به گزارش کلیک، مسئله آینده این گوشی در مورد قیمت است و اگر از پیش با سری نوت سامسونگ آشنایی نداشته باشید، ممکن است این قیمت برایتان بیش از حد زیاد به نظر برسد. آن دسته از کسانی که نوت ۵ را استفاده می‌کردند و از مسطح بودن نمایشگرشان رضایت داشتند، ممکن است تطمیع شوند و سری به نوت ۷ بزنند. با این حال این تغییر، بزرگ ترین ویژگی ایجاد شده در نوت ۷ نیست.

در این مدل، تعداد بسیار زیادی از آپشن های کمتر شناخته شده وجود دارند که فقط با بارگذاری اطلاعات می‌توانید در موردشان مطلع شوید. برخی از این ویژگی‌های پنهان را در زیر با هم می بینیم.

فولدر سری

تعداد خیلی زیادی از نرم افزارهای شخص سوم و تعدادی طبقات اندرویدی وجود دارند که با استفاده از مرورگرهای ساخته شده در فایل ها، می‌توانند فولدرهای پنهان و یا فولدرهایی با قابلیت رمزگذاری را برایتان ایجاد کنند به طوری که تنها خود شما قادر به دستیابی به آن‌ها باشید. با این حال، ویژگی "فولدر سری" یا همان Secret Folder موجود در سامسونگ نوت ۷ چیز دیگری است.

این امکان پیچیده در بخش توسعه امنیتی سامسونگ که در این دستگاه موجود است، می‌تواند با به کار گیری یک ID بیومتریک جدید اسکن عنبیه، استفاده شود. در فولدر سری، می‌توانید مجموعه ای کاملاً مجزا از مدارک، رسانه، اطلاعات تماس و مخاطبان، ایمیل‌ها و یادداشت‌هایتان را مرتب کنید به طوری که فقط برای خودتان قابل دسترسی باشند. بعد از آن که مجوز لازم را صادر کردید، تنها با یکی از این راه‌ها می‌توانید به اطلاعات محرمانه خود دست یابید: اسکن انگشت / عنبیه، رمز عبور و یا به سادگی و فقط با یک الگوی PIN.

حالت‌های مختلف کیفیت نمایشگر جهت حفاظت از باتری در سه حالت QHD> FHD> HD

این ویژگی به شدت جالب است. در شرایطی که شرکت چینی هوآوی از یک آپشن لغزنده (Slider) برای عوض کردن حالت کیفیت صفحه نمایش برای مدتی کوتاه استفاده کرده است و برخی شگردها را به کار گرفته تا بتواند این کار را روی دستگاه‌های دیگری نیز انجام دهد، این نخستین باری است که سامسونگ از این امکان در یک دستگاه بزرگ بهره می‌برد.

علاوه بر آن، یک امکان کاملاً مستقل برای تغییر حالت به صورت QHD> FHD> HD با امکان داشتن دو حالت برای حفاظت از شارژ و باتری ترکیب شده است که باعث می شود تا کیفیت صفحه نمایشگر بتواند با ثابت ماندن نور صفحه تغییر کند. همچنین تنظیمات پردازش پس زمینه نیز در حداکثر حالت ممکن نگه داشته می‌شود تا بیشترین کارایی را از ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت بیرون بکشد.

compressed-2joq

قلم ضد آب

گلکسی نوت ۷ سامسونگ، یک گوشی تلفن همراه ضد آب است درست مانند گلکسی اس ۷ اج. با این حال، این بار گواهی HP68 حتی سخت تر شده است. چرا که حتی قلم S Pen silo نیز به صورت ضد آب ساخته شده است! واضح است که سامسونگ پا را از این هم فرا تر گذاشته است چرا که این قلم حتی در زمانی که صفحه نمایش کاملاً درون آب قرار داشته باشد هم کار می‌کند. پس می‌توانید به راحتی افکار و یادداشت هایتان را در زیر باران بنویسید یا بخشی از تصویر مورد نظرتان را حتی زیر باران شدید بزرگ کنید و با دقت بیش‌تری ببینید.

قابلیت پخش فیلم HDR

نوت ۷ تا کنون تنها گوشی تلفن همراهی است که به شما اجازه می‌دهد تا یک ویدیو را با کیفیت HDR که از طرقی مثل ویدیوی آمازون منتشر شده باشد، تماشا کنید. نمایش دادن ویدیو های HDR نیازمند تنظیمات ویژه ای است و گوشی باید توانایی پردازش چنین تصاویری را داشته باشد. بنابر این سامسونگ نوت ۷ خود را با استفاده از تراشه‌های پردازنده، DNIe به دستگاهی فوق العاده تبدیل کرده است. این امکان به دلیل استفاده از دستگاه تلویزیون ۴K ایجاد شده است که قادر است ویدیوهای با کیفیت HDR را نمایش دهد.

این دستگاه به جای این که ادعا کند که از استاندارد تصویر دالبی (Dolby Vision) پیروی می‌کند، استاندارد اساسی HDR10 را پوشش می‌دهد. استاندارد تصویر دالبی نیاز به پردازش HDR به هم پیوسته دارد. بنابر این، تا وقتی که شرایط اساسی رعایت شوند، نوت ۷ قادر است تا تصاویر ویدیویی را با داشتن حداقل میزان روشنی ۵۴۰ و سطوح تاریکی کم‌تر از ۰٫۰۰۰۵ پخش کند. با داشتن یک نمایشگر OLED و روشی کاملاً مشابه آنچه که در تلویزیون های سامسونگ به کار گرفته می شود، این گوشی قادر است تا کاملا با استاندارد ویدیویی HDR10 مطابقت کند.

compressed-tztt

قلم با قابلیت ساخت GIF

قلم های S Pen در گلکسی نوت ۷ با تکنولوژی Wacom که در زیر صفحه نمایش گوشی به کار گرفته شده، ترکیب شده است تا بتواند امکان ساخت GIF را فراهم کند.

تنظیمات روشنایی صفحه مطابق با ساعت خواب!

در گلکسی نوت ۷ سامسونگ، منوی تنظیمات صفحه نمایش درست زیر قسمت تنظیمات سطوح روشنایی جاسازی شده است. سامسونگ از یک تاگل جهت فعال و یا غیر فعال کردن فیلتر نور آبی صفحه نمایش استفاده می‌کند. یک قابلیت کاملاً مشابه نیز درست در صفحه تنظیمات سریع ارائه شده است. اگر شما هم جزو آن دسته هستید که بعد از خیره شدن به نمایشگر گوشی تلفن خود، دیگر به زحمت خوابتان می برد، می توانید یک حالت دلپذیر تر را فعال کنید که با وقت‌های خوابیدنتان تداخل نکند.

درگاه USB-C

همان طور که می‌توانید ببینید، سامسونگ قصد دارد تا تراکنش‌های شما را با استفاده از درگاه USB-C استاندارد ممکن کند. برای این منظور از یک آداپتور microUSB در جعبه بهره برده است.

ارسال نظر