هفت فناوری آینده که زودتر از انتظار در دسترس خواهند بود

فناوری‌های حال حاضر پیوسته در حال تکامل هستند؛ از صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر گرفته تا باتری‌هایی که ماندگاری آن‌ها چندین سال است.

هفت فناوری آینده که زودتر از انتظار در دسترس خواهند بود

کلیک - در این مطلب به نقل از سایت Et Wealth در مورد هفت فناوری آینده نگرانه بحث می‌کنیم که زودتر از زمانی که تصور می‌کنید، عرضه خواهند شد.

ارائه اینترنت از طریق خط انتقال نیرو

۱

ایده این فناوری جز ساده‌ترین ایده‌ها محسوب می‌شود. قبلا اینترنت از طریق کابل‌ها به منازل و ادارات انتقال داده می‌شد و برای هر یک از اتاق‌ها تجهیزات الکتریکی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گرفت. حال این سوال مطرح می‌شود که چرا برای انتقال داده‌های اینترنتی به جای تلفن و کابل، از شبکه‌ها و کابل‌های موجود انتقال نیرو استفاده نکنیم؟ در صورتی که چنین امری محقق شود، دیگر نیازی به استفاده از کابل‌های اینترنتی نیست. در صورتی که این ایده عملی شود، برای دسترسی به اینترنت تنها کافی است کامپیوتر خود را به برق بزنید و از این طریق از اینترنت استفاده کنید. شرکت Western Digital قبلا وسیله‌ای با نام WD Livewire را به بازار عرضه کرده بود که قادر بود هر وسیله‌ای را که با سیم به پریز برق وصل می‌شد، به اینترنت متصل کند.

شارژ بی سیم

۲

تعداد زیادی از ما هر روز از گجت‌های مختلفی استفاده می‌کنیم و مجبوریم از چندین شارژر مختلف استفاده کنیم، اگر چه بسیاری از وسایل از طریق پورت میکرو USB شارژ می‌شوند اما باز هم به وجود سیم نیاز است. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات الکترونیکی قابلیت شارژ بی سیم را در وسایل خود قرار داده‌اند. برای استفاده از فناوری شارژ بی سیم تنها کافی است گجت خود را بر روی صفحه القایی قرار دهید و آن‌ها شروع به شارژ شدن می‌کنند. ایجاد استانداردهایی مانند IQ و استاندارد انتقال بی سیم نیرو با عنوان PMA قبلا در تعدادی از وسایل مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ با این روش می‌توانید به راحتی با استفاده از یک صفحه القایی گوشی خود را شارژ کنید و یا قابی برای گوشی خود بخرید که از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی کند.

صفحه‌ نمایش‌های انعطاف پذیر

OLED-Display_151127_141137

دو غول کره‌ای سامسونگ و ال‌جی قبلا گوشی‌هایی با صفحه نمایش منحنی به بازار عرضه کرده بودند. شکل صفحه های نمایش باید با شکل گجت‌های مورد استفاده ما تناسب داشته باشد؛ در این گجت‌ها باید صفحه‌های نمایش‌ تخت مورد استفاده قرار گیرد تا شکل آن‌ها با شکل خود گجت‌ها متناسب شود. در صورتی که صفحه‌های نمایش به صورت منحنی طراحی شوند، می‌تواند در طراحی‌ها و شکل خود گجت‌ها نیز ابتکار به خرج داد و یا می‌توان آن‌ها را طوری طراحی کرد که به راحتی پیچیده شوند تا فضای کمتری را اشغال کنند! سامسونگ و ال‌جی قبلا نمونه‌های اولیه صفحه‌های نمایش منحنی را به بازار عرضه کرده‌اند و تخقیقات انجام شده نیز ثابت کرده‌اند که این نمایشگرها نسبت به انواع قدیمی خود انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند.

دوربین‌هایی بدون نیاز به فوکوس

Camera_assisted_manual_focus_image1-970-80

شرکت لایترو قبلا دوربینی را عرضه کرده بود که از قابلیت تغییر فوکوس عکس بعد از عکاسی برخوردار بود. این دوربین به دلیل اینکه در حین عکاسی نیازی به فوکوس کردن ندارد، از عملکرد سریع‌تری برخوردار است. این دوربین تمام اطلاعات مربوط به عمق تصویر و نورهای موجود در قاب تصویر را دریافت می‌کند و همچنین می‌تواند در نور کم بدون نیاز به استفاده از نور فلش تصاویر با کیفیتی را ایجاد کند. این دوربین از قابلیت ثبت تصاویر سه بعدی نیز برخوردار است. برخی از شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه همانند Kiku، Xolo و هواوی به منظور به کار گیری ویژگی‌هایی مشابه این ویژگی‌ها در گوشی‌های خود، برای ایجاد عمق در تصویر از دوربین‌هایی با لنزهای دوگانه استفاده کرده‌اند.

وسایل ضد آب

۱۲۰۲۲۸۰۴۰۶۵۰-eluga-mobile-new-horizontal-large-gallery

آسیب‌های ناشی از تماس با مایعات یکی از مشکلات اساسی گجت‌های الکترونیکی هستند. با وجود اینکه برخی از وسایل الکترونیکی ضد آب هستند اما نسبت به همتایان خود حجیم‌تر و گران قیمت‌تر هستند. شرکت‌های بسیار زیادی در حال تحقیق و پژوهش در مورد به کار گیری پوشش‌های نانو بر روی قطعاتداخلی تلفن‌های خود هستند. دانشمندان امیدوارند بتوانند با این فناوری وسایل الکترونیکی را بدون اینکه حجیم شوند، ضد آب کنند و در آینده بسیاری از شرکت‌های تولید کننده ابزار الکترونیکی استفاده از این فناوری را در دستور کار خود قرار خواهند داد

باتری‌های پیل سوختی

fuell-cell-batteries

فناوری مرتبط با باتری‌ها همگام با فناوری‌های دیگر تکامل پیدا نکرده است. باتری‌های تلفن همراه معمولا یک روز و یا حداکثر دو روز شارژ نگه می‌دارند. اما تصور کنید نسل جدیدی از باتری‌های گوشی طراحی و ساخته شوند که تنها یک بار در سال نیاز به شارژ داشته باشند. چنین امری با استفاده از باتری‌های پیل سوختی که جریان الکتریسته را نسبت به باتری‌های قلیایی و لیتومی موجود موبایل، با دوام بیشتری ایجاد می‌کنند، محقق می‌شود. تولید الکتریسیته در باتری‌های پیل سوختی از طریق واکنش شیمیایی بین اکسیژن و هیدروژن صورت می‌پذیرد. انتظار می‌رود باتری‌های پیل سوختی موبایلی (باتری‌های کوچک شده) که هنوز در حال گسترش هستند، بتوانند برای وسایلی همچون گوشی، تبلت و لپ تاب مورد استفاده قرار گیرند.

خودروهای بدون راننده گوگل

۷

گوگل قبلا این گونه از خودروها را مورد آزمایش قرار داده است و شایعاتی مبنی بر تلاش شرکت‌های دیگر در جهت توسعه این فناوری، نیز وجود دارد. این خودروها از حسگرهای مختلف به همراه بهترین نسخه سیستم کامپیوتری بهره می‌برند. اطلاعات مختلف از این حسگرها و سیستم کامپیوتری جمع آوری می‌شوند و توسط نرم افزاری که کنترل این خودرو را بر عهده دارند، تحلیل می‌شوند. تنها کاری که شما باید انجام دهید، تعیین مقصد است سپس می‌توانید با خیال راحت در خودروی خود بنشینید و از سفر خود لذت ببرید. با وجود اینکه این خودروها هنوز با تکامل و استقلال کامل فاصله بسیار زیادی دارند، اما شرکت خودرو سازی تسلا یک سیستم پیشرفته هدایت خودکار را ایجاد کرده است که می‌تواند خودروها را هدایت کند و به طور هوشمند از ترمز استفاده کند.

منبع: economictimes.indiatimes

ارسال نظر