علاقه بسیار زیاد خانم ها برای سلفی گرفتن

بنا به تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده مشخص شد که 70 درصد خانم‌ها عکسبرداری با گوشی هوشمند خود را نسبت به عکسبردای با یک دوربین دیجیتال ترجیح می‌دهند. ظاهرا خانم‌ها به شدت‌ علاقمند به گوشی‌‌های هوشمند و عکسبرداری با آن هستند!

علاقه بسیار زیاد خانم ها برای سلفی گرفتن

گوشی‌های هوشمند طی چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری یافته‌اند. یکی از این پیشرفت‌ها مربوط به دوربین این محصولات است. هم اکنون گوشی‌های هوشمند از نظر کیفیت عملکرد دوربین محصولاتی فوق‌العاده کارآمد هستند. کیفیت عملکرد دوربین گوشی‌های پرچمدار در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین معیارهای سنجش و مقایسه آن‌ها با سایر محصولات محسوب می‌شود. به عنوان مثال گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 سونی را در نظر بگیرید که به سنسور دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی برند زایس (Zeiss) مجهز است. عملکرد دوربین این گوشی و سایر محصولات بالا رده در برخی از شرایط حتی از عملکرد دوربین‌های عکاسی میان رده هم بهتر است. بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که استفاده از دوربین این محصولات نیز روز به روز در حال افزایش باشد.

به گزاش کلیک، چندی پیش تیمی با نام "Influence Central Consumer Insights Group" به‌ بررسی میزان نفوذ تکنولوژی مربوط به دوربین گوشی‌های هوشمند در بانوان پرداخت. بدین منظور این تیم تحقیقاتی چیزی در حدود 500 خانم را مورد ارزیابی قرار داد و نهایتا دریافت که 70 درصد بانوان به شدت علاقمند عکسبرداری با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود بوده و این امر را به عکسبرداری با یک دوربین عکاسی حرفه‌ای ترجیح می‌دهند! از نظر اغلب این بانوان استفاده از دوربین‌های دیجیتال به منظور عسکبرداری منسوخ شده محسوب می‌شود و آن‌ها ترجیح می‌دهند که با گوشی هوشمندشان به عکسبرداری از محیط‌های مختلف و به ویژه عسکبرداری سلفی بپردازند.

1

جالب است بدانید که این آمار در سال 2012 برابر با 37 درصد بوده است. به بیان دیگر طبق بررسی مشابهی که در سال 2012 بر روی بانوان انجام شده بود، مشخص گردید که 37 درصد از خانم‌ها عکسبرداری با استفاده از گوشی خود را نسبت به عکسبرداری با یک دوربین دیجیتال ترجیح می‌دهند. بنابراین این آمار طی چهار سال رشدی در حدود 43 درصد داشته و این موضوع جالب توجه است. طبق آماری که در سال 2012 ارائه شده بود از هر 4 خانم یکی از آن‌ها به عملکرد دوربین گوشی خود اهمیتی نمی‌داد. حال و در سال 2016 این آمار به شکل چشمگیری کاهش یافته و از هر 12 خانم یکی از آن‌ها به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد. به بیان دیگر می‌توان نتیجه گرفت که میزان اهمیت دهی خانم‌ها به دوربین گوشی‌های هوشمند طی چهار سال اخیر 4 برابر افزایش یافته است. اما این پایان ماجرا نیست!

بنا به گزارش تیم تحقیقاتی نامبرده شده، عده‌ کثیری از خانم‌ها به طور همزمان از چند گوشی هوشمند مختلف استفاده می‌کنند و یکی از آن‌ها تنها با هدف عکسبرداری (احتمالا سلفی) خریداری شده است. طبق آمار به دست آمده هم اکنون 45 درصد از خانم‌ها به طور همزمان از دو گوشی استفاده می‌کنند. 19 درصد از بانوان همزمان سه گوشی هوشمند داشته و 19 درصد دیگر هم چهار گوشی و یا بیشتر را به همراه دارند!

همچنین بد نیست که اشاره کنیم، طبق آمار ارائه شده در سال 2012 چیزی در حدود 35 درصد از خانوارها از خطوط تلفن ثابت استفاده نمی‌کردند، حال و در سال 2016 این آمار به 54 درصد افزایش یافته است. در بررسی که به تازگی صورت گرفت، مشخص شد که 48 درصد از خانم‌ها گوشی هوشمند اصلی خود را مهم‌ترین ابزاری می‌دانند که با خود حمل می‌کنند. این موضوع در حالی است که تنها 26 درصد از آن‌ها کیف پول خود را به عنوان حائز اهمیت‌ترین وسیله‌ای که حمل می‌کنند انتخاب کرده‌اند. اما مسئله به همین قسمت ختم نمی‌شود!

Self portrait

همانطور که می‌دانید با پیشرفت تکنولوژی، شاهد پیشرفت میزان استفاده و کارایی شبکه‌های اجتماعی هم هستیم. هم اکنون شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام که شبکه‌های سلفی محوری محسوب می‌شوند از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی آنلاین محبوب در بین کاربران به شمار می‌روند. ظاهرا در این بین خانم‌ها به شدت علاقمند این سبک از شبکه‌های اجتماعی هستند. در این راستا بدن نیست که نگاهی به آمار ارائه شده در سال 2015 میلادی داشته باشیم. بنا به آمار ارائه شده در این سال، مشخص شد که خانم‌ها زمانی در حدود 4 ساعت در هر هفته را صرف عکسبرداری سلفی از خود و سپس اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند! بر این اساس مشخص شد که خانم‌های 16 الی 25 ساله هر روز بازه زمانی مابین 16 الی 48 دقیقه را صرف عکسبرداری سلفی می‌نمایند. نکته جالب‌تر این است که بررسی انجام شده نشان داده که 27 درصد خانم‌های جوان پس از اشتراک‌گذاری عکس‌های سلفی خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، دائما تعداد لایک‌های آن را مورد بررسی قرار داده و چنانچه طی چند دقیقه به تعداد لایک‌های معیار و مد نظر خود دست پیدا نکنند، سریعا عکس سلفی آپلود شده خود را حذف می‌نماید! همچنین مشخص شده که خانم‌ها پیش از عکسبرداری سلفی به شدت نسبت به انجام اقداماتی نظیر آرایش کردن، شکل‌دهی مناسب به وضعیت مو، ژست گرفتن‌های خاص و ... حساس هستند و ه عکس سلفی مورد پسند آن‌ها نیست. بنابراین بارها و بارها زمان خود را صرف حذف تصویر قبلی عکسبرداری مجدد می‌کنند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین عواملی است که باعث شده هر خانم چیزی در حدود 4 ساعت در هفته را صرف عکسبرداری سلفی نماید.

همانطور که اشاره کردیم آماری که در پاراگراف آخر پیشین این مقاله به آن اشاره داشتیم مربوط به سال اوایل سال 2015 میلادی می‌شود. بدون تردید این آمار در سال 2016 افزایش چشمگیری یافته است. به واقع نمی‌توان در رابطه با انگیزه بانوان نسبت به استفاده این چنینی و صرف زمان‌های طولانی در راستای عکسبرداری با استفاده از گوشی و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی قضاوت کرد. باید اشاره کنیم که در کشورهایی که تکنولوژی‌های این چنینی به تازگی رونق زیادی یافته‌اند، آقایان نیز دست کمی از بانوان نداشته و اغلب شاهد موضوعات مشابهی از سوی آن‌ها نیز هستیم. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

3

منابع:

dailymail

androidheadlines

ارسال نظر