نگاهی به آی مک ۲۰۱۷، برای حرفه ای ها و تدوین گران

در جریان WWDC اپل از محصولات و به روزرسانی های جدید خود رونمایی کرد که یکی از چشم‌نوازترین آن ها آی مک ۲۰۱۷ بود. در این مطلب نگاهی دقیق تر به این محصول می اندازیم که در کنفرانس اپل از آن به عنوان یکی از قدرتمندترین محصولات خود یاد کرد.

نگاهی به آی مک ۲۰۱۷، برای حرفه ای ها و تدوین گران

کلیک -در WWDC اپل گام بزرگی به جلو برداشت و به روزرسانی های بسیار خوبی در این کنفرانس معرفی شد. به روزرسانی سخت افزاری مک بوک با پردازنده جدید Kaby Lake processors و رونمایی از هوم پاد، بلند گوی سیری از دستاوردهای بزرگ اپل در WWDC بود. هم چنین به روز رسانی های آی مک و آی مک پرو، کامپیوتر های دسکتاپ نیز در این کنفرانس معرفی شد.

آی مک پرو جدید تا ماه دسامبر در بازار عرضه نمی شود، بلکه از امروز افراد می توانند آی مک پرو جدید خود را خریداری کنند. این آی مک یک ابزار بسیار مناسب برای تدوین گران و فیلم‌برداران حرفه ای است و با استفاده از صفحه نمایش ۴K می توانند از قابلیت های این کامپیوتر استفاده کنند.

نگاهی به آی مک 2017، برای حرفه ای ها و تدوین گران

قبل از اینکه در رابطه با کیفیت این محصول بحث کنیم باید در رابطه با سخت افزار آن صحبت هایی کنیم: مک بوک ۲۱٫۵ اینچی از قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار به فروش می رسد، اما با صفحه نمایش بزرگ تر و قدرت بیشتر دارای قیمت ۵۲۹۹ دلار است. ورژن ۲۷ اینچی با قیمت ۲٫۸۹۹ دلار عرضه می شود، که با پردازنده اینتل Core i7،۴٫۲ GHz،۵۰۰ گیگابایت حافظه SSD،۱۶ گیگابایت حافظه رم است. برای فردی که از حافظه‌های اکسترنال استفاده می کند میزان حافظه دستگاه اهمیتی نداشته و بیشتر بر روی کیفیت پردازنده تمرکز می کند.

نکته قابل اهمیت در آی مک، کارت گرافیک آن است که از کارت گرافیک Radeon Pro 580 با ۸ گیگابایت VRAM استفاده شده است. این کارت گرافیک، بهترین کارت گرافیکی است که شما می توانید برای یک کامپیوتر ۲۷ اینچی ۵K تهیه کنید. اگر شما به دنبال محصولی ایدئال تر هستید می توانید تا سال بعد و به روزرسانی بعدی اپل صبر کنید.

اگر بخواهیم آی مک جدید را با سری قبلی مقایسه کنیم، آی مک قبلی دارای پردازنده ۳٫۲GHz i5 processor با ۳۲ گیگابایت رم، کارت گرافیک ضعیف تر AMD Radeon R9 M380 با ۲ گیگابایت VRAM بود.

از نظر ظاهری و زیبایی شناسی، تغییرات زیادی در ظاهر آی مک ۲۰۱۷ به وجود نیامده است و دکمه روشن و خاموش به همان ابعاد است و تغییری در ظاهر دیده نمی شود، اما کمی تغییر در این آی مک دیده می شود: پورت Thunderbolt 2 با USB-C جایگزین شده است که از Thunderbolt 3 پشتیبانی می کند.

نگاهی به آی مک 2017، برای حرفه ای ها و تدوین گران

تنها کافی است کاربران یک بار با این نمایشگر کار کنند تا تفاوت آن را با سایر نمونه های مشابه درک کنند. یکی از محور های اصلی مطرح شده در رابطه با صفحه نمایش آی مک جدید است. در کنفرانس نیز به این نکته اشاره شد که آی مک های جدید دارای صفحه نمایشی با ۷۰ درصد روشنایی بیشتر است و رنگ ها نیز در این صفحه نمایش واضح تر و بهتر دیده می شوند.

در واقع می توان گفت ادیت و ویرایش عکس و فیلم در این صفحه نمایش کاری بسیار لذت بخش است، چون در کنار سرعت، وضوح رنگی فوق العاده ای نیز مشاهده می شود. شما با استفاده از آی مک می توانید واضح ترین رنگ ها را مشاهده کنید و رنگ هایی که شما ادیت می کنید همان رنگ هایی است که در چاپ خواهید دید و این موضوع برای یک عکاس و طراح یکی از مهم ترین موضوعات است.

نگاهی به آی مک 2017، برای حرفه ای ها و تدوین گران

اگر شما یک ادیتور حرفه ای و یک تدوین گر هستید بدون شک آی مک جدید برای شما گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود، آی مک با صفحه نمایش بهبود یافته و افزایش پورت ها، توانسته پیشرفت های خوبی را ارائه دهد.

ارسال نظر