ساخت گرم کن برای صفحه کلید کامپیوترها به منظور تایپ سریع تر

سرد شدن بیش از حد دست ها و ایجاد مشکل برای تایپ کردن با انگشتان، اتفاقی است که برای اکثر کاربران در روزهای سرد زمستان رخ می دهد، از این رو گروهی از توسعه دهندگان و سازندگان سخت افزارهای کامپیوتری اقدام به طراحی گرم کن هایی برای صفحه کلیدهای کامپیوترها کرده اند. این صفحه کلید مجهز به گرم کن برای تولید گرما از امواج مادون قرمز استفاده می کند.

ساخت گرم کن برای صفحه کلید کامپیوترها به منظور تایپ سریع تر

این صفحه کلید مجهز به گرم کن برای تولید گرما از امواج مادون قرمز استفاده می کند.

به گزارش کلیک ، گروهی از طراحان و سازندگان سخت افزارهای کامپیوتر در دانمارک اقدام به طراحی و ساخت گرم کن هایی برای صفحه کلید ها کرده اند. این گرم کن ها برای تولید گرما از امواج مادن قرمز استفاده می کند. این گرم کن کوچک درست در بالای صفحه کلید قرار می گیرد و باعث می شود تا دستان فردی که در حال تایپ کردن است گرم شود.

سازنده این گرم در خصوص ویژگی های آن گفته است که در واقع در این گرم کن از امواج مادون قرمز که طول موج کوتاهی دارند برای تولید گرما استفاده شده است. در واقع این گرم کن طوری طراحی شده است که نه دمای زیادی تولید کند و نه دمای کم. دمای این گرم از ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد قابل تنظیم است و از طرفی گرمای تولید شده از آن گرم کن به هیچ عنوان به صفحه کلید و یا خود گرم کن آسیبی وارد نمی کند.

تصویر متن 1

نکته مهم دیگر در خصوص این گرم این است که زاویه قرار گیری در این وسیله قابل تغییر است و در هر زاویه ای که کاربر آن را مناسب می بیند قرار خواهد گرفت. از طرفی اندازه این گرم کن به گونه ای است که هر دو دست کاربر را گرم خواهد کرد. این گرم کن به پریز برق متصل می شود و مصرف انرژی در آن بسیار کم است. میزان مصرف انرژی در آن در حدود ۲ تا ۳۰۰ وات است. از طرفی جابجایی و حمل این ابزار بسیار کاربردی برای کاربران و به خصوص تایپیست ها بسیار ساده و آسان است.

هر چند به گفته سازندگان این دستگاه ایده اولیه برای طراحی و ساخت این دستگاه در هنگام اجرای بازی Counter Strike به ذهن آن ها خطور کرده است و عقیده دارد این دستگاه بیشتر برای افرادی که بازی های کامپیوتری انجام می دهند مناسب است اما با توجه به ویژگی ها و کاربرد این دستگاه استفاده از آن برای تمامی افراد و کاربرانی که در طول شبانه روز از کامپیوتر برای انجام کارهای خود استفاده می کنند، بسیاری کاربردی به نظر می رسد.

قیمت این دستگاه کاربردی در حال حاضر در حدود ۷۲ دلار آمریکا ارزیابی شده است و در بیشتر فروشگاه های اروپا و آمریکا برای ارائه به کاربران عرضه شده است.

ارسال نظر