صندلی جادویی که گجتها را شارژ می‌کند

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که آرام و قرار ندارند و نمی‌توانند با آرامش در گوشه ای بنشینند، این صندلی جادویی می‌تواند برای شما عالی باشد.

صندلی جادویی که گجتها را شارژ می‌کند

به گزارش کلیک، صندلی موو نمونه اولیه یک صندلی ابداعی است که حرکات و جنب و جوش شما را به برق تبدیل می‌کند؛ این کار با روش کریستال‌های پیزوالکتریک ۲۸۸ که در زیر روکش پشتی صندلی قرار گرفته اند، صورت می پذیرد. پدیده پیزوالکتریک یا اثر فشار برقی جریان الکتریکی است که در برخی از مواد جامد خاص، که در این مورد کریستال‌ها هستند، در واکنش به فشار انباشته می شود.

این کریستال‌ها زمانی که فشرده می شوند جریانی را تولید می کنند؛ این ویژگی به معنای این است که هر چقدر روی صندلی جنب و جوش بیشتری داشته باشید، انرژی بیشتری هم تولید می‌شود.

در قسمت جای دست این صندلی یک پورت USB تعبیه شده است که به وسیله آن می‌توانید گجت‌های خود را شارژ کنید. همچنین این صندلی به چندین باتری مجهز شده است که می‌توانند انرژی الکتریسیته تولید شده را در خود ذخیره کنند.

ایده این صندلی از یک موضوع کاملا شخصی نشئت گرفت؛ داستان بیش فعالی و اختلال کم توجهی- بیش فعالی یک فرد. ناتالی تیگول، طراح صندلی موو در مصاحبه‌ای با شرکت دیزاین بوم اذعان کرد که بی- قراری فرد و اینکه نمی‌تواند با آرامش در گوشه‌ای بنشیند، موضوعی بود که در بچگی بارها آن را شنیده بودم و به خاطر این موضوع تصمیم گرفتم تا وسیله‌ای طراحی کنم تا از انرژی من به شیوه‌ای مثبت استفاده کند.

ناتالی تیگول به بیان این مطلب پرداخت که وسیله ای را طراحی کرده است که نمی تواند به آرامی روی آن بنشیند و حرکت برای این وسیله یک فعالیت لازم و ضروری است؛ طراح هلندی افزود که این صندلی برای افرادی طراحی شده است که عادت دارند زمانی که روی صندلی نشسته اند، پاهای خود را دائم به زمین بزنند و یا روی صندلی آرام و قرار ندارد و دائم حرکت می‌کنند.

فرد می‌تواند با زدن پایش به زمین و یا حرکت بر روی صندلی خود تلفن همراهمش را شارژ کند.

متاسفانه صندلی موو فقط یک نمونه اولیه است و برای فروش به بازار عرضه نشده است. امیدواریم این صندلی روی به بازار عرضه شود و بتوانیم از بی قراری و جنب و جوش خود به شیوه ای مثبت بهره ببریم.

منبع: msn

ارسال نظر