نقد و بررسی بهترین آنتی ویروس های دنیا

با نصب بهترین آنتی ویرویس، تهدیدها را شناسایی کنید و آن ها را پیش از آن‌که بتوانند آسیبی برسانند، حذف کنید. بدین منظور، باید با بهترین آنتی ویروس ها آشنا شوید!

نقد و بررسی بهترین آنتی ویروس های دنیا

1

  • آنتی‌ویروس رایگان آویرا (Avira)

در اولین نگاه، آنتی‌ویروس رایگان آویرا از لحاظ امنیتی، بهترین انتخاب به حساب نمی‌آید. رابط کاربری آن تاریخ‌گذاری شده و نسبتاً پیچیده است، کمبود متمایزی از اضافی‌ها وجود دارد و حتی محافظت ساده از وب هم نیاز به نصب افزودنی مرورگر جداگانه‌ای دارد.
اما این بسته، در قسمت‌های مهم، با تمام آزمایشگاه‌های بزرگ تست (AV-Comparatives، AV-Test و Virus Bulletin) خوب عمل می‌کند و ستاره‌های امتیاز آن قابل‌مقایسه با بیت‌دیفندر (Bitdefender) و کسپرسکای (Kaspersky) است.
استفاده از آویرای رایگان، آسان‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. این برنامه بیشتر تهدیدها را برطرف می‌کند و اگر نیاز به راهنمایی داشتید، یک فایل محلی برای راهنمایی دارد که تمام نکاتی که نیاز به دانستن آن دارید، برای شما توضیح می‌دهد.
در این نرم‌افزار، چند ویژگی امتیازی کوچک هم وجود دارد. به طور پیش‌فرض، برنامه، اجرای خودکار را متوقف می‌کند و خطر آلودگی با کلیدهای USB را کاهش می‌دهد، درحالی‌که ویندوز میزبانی محافظت از فایل را دارد که شما را از تغییر مسیرهای مخرب ایمن می‌کند (هر دو انتخاب، اگر برای کاری که انجام می‌دهید مشکل‌زا باشند، امکان غیرفعال شدن دارند).
اگر نمی‌خواهید اشتراک سالیانه داشته باشید، پاندا (Panda) را پیشنهاد می‌کنیم زیرا فیلتر وب فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما تنها برای حفاظت از دسکتاپ، آنتی‌ویروس رایگان آویرا بهترین گزینه است.
درحالی‌که آنتی‌ویروس رایگان آویرا کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، برادر بزرگ‌تر آن، نسخه نهایی مجموعه 2015 (Ultimate Edition Suite 2015) ممکن است انتخاب بهتری باشد زیرا تا 3 دستگاه را برای 3 سال پشتیبانی می‌کند.

2

  • بیت‌دیفندر پلاس 2015 (Bitdefender Antivirus Plus 2015)

در دنیایی که سرتاسر آن نرم‌افزارهای رایگان امنیتی وجود دارد، هزینه سالیانه 29.95 یورویی آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر پلاس 2015، ممکن است به نظر بسیار گران باشد. درست است که این هزینه زیاد است، اما زود قضاوت نکنید: برای پولی که داده‌اید، سرویس‌های زیادی دریافت می‌کنید.
به‌عنوان‌مثال، موتور بیت‌دیفندر یکی از دقیق‌ترین و قابل‌اطمینان‌ترین‌ها است و تمام آزمایش‌کننده‌های بزرگ و مستقل مانند AV-Comparatives، AV-Test و Virus Bulletin، آن را دوست دارند.
یک ماژول ضد فیشینگ برای لینک‌های مخرب در نتایج موتور جستجو به شما هشدار می‌دهد و دسترسی به سایت‌های خطرناک را مسدود می‌کند.
برخی از اضافات ارزشمند وجود دارد که شامل یک مرورگر ایمن برای نگهداری امن معاملات بانکی است و مدیر کلمه عبور که می‌تواند به صورت خودکار هم اطلاعات کارت اعتباری را در قالب‌های وب کامل کند.
نکات دیگری هم وجود دارد که کمتر اهمیت دارند، مانند اسکنر آسیب‌پذیری متوسط و ابزار تنظیم موتور PC ابتدایی. با این وجود آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر پلاس 2015، هنوز هم بسته‌ای دوست‌داشتنی است که درجه ردیابی، عالی است و کمترین میزان مثبت‌های کاذب را دارد و ویژگی‌های امتیازی بیش‌ازحدی را برای توجیه قیمت بسته کامل خود ارائه می‌دهد.
آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر پلاس 2016 که به تازگی منتشر شده است، در آمازون با هزینه اندک 11 یورو که شامل هزینه ارسال بسته هم هست، در دسترس است. به خاطر داشته باشید که این نسخه، یک‌ساله و برای 3 کاربر و نسخه بسته‌بندی‌شده آن است. علاوه بر آن می‌توانید با هزینه 11.99 یورو، نسخه Total Security 2016 را خریداری کنید. این نسخه، دیوار آتش (firewall) می‌افزاید، کنترل اصلی دارد، ضد اسپم است، رمزگذاری فایل و بسیاری ویژگی‌های دیگر دارد.

3

آنتی‌ویروس ای‌اسکن (eScan)

قیمت: 17 یورو (1 PC، 1 سال)

آنتی‌ویروس ای‌اسکن برای ارزش فوق‌العاده‌اش برجسته است. نه تنها یکی از ارزان‌ترین ابزارهای تجاری است، بلکه شامل یک دیوار آتش، محافظت از جستجو و فیلتر اسپم است. ویژگی‌های این آنتی‌ویروس به حدی است که آن را واجد شرایط برای مجموعه امنیتی متناسب با بودجه می‌کند. پشتیبانی از ویندوز 2000 به بالا، به معنی آن است که در قدیمی‌ترین PC ها هم اجرا می‌شود.
البته مهم‌ترین نکته در آنتی‌ویروس‌ها، محافظتی است که به دست می‌آورید و نتایج آزمایشگاه‌های تست کاملاً پایدار نیست. AV-Test اخیراً به وضوح امتیاز متوسطی به این نرم‌افزار داد، اما Virus Bulletin بیشتر تحت تأثیر این آنتی‌ویروس بود و AV-Comparatives مرتباً آن را در بهترین 10 مورد خود قرار می‌دهد.
طراحی رابط کاربری عجیب این نرم‌افزار، آن را برای استفاده اندکی پیچیده ساخته است و نسبت به اکثر رقیب‌ها، آشفتگی بیشتری دارد، اندکی تاریخ‌گذاری شده، متن‌های بسیار و به‌طورکلی نیاز به کلیک‌های بسیاری برای انجام دادن فعالیت خاصی دارد.
با این وجود، هنگامی‌که بسته راه‌اندازی شد، عموماً نیازی به دست‌کاری آن نخواهید داشت و کاربران پیشرفته، گزینه‌های تنظیمات مفیدی خواهند یافت. به‌عنوان‌مثال، هنگام راه‌اندازی به‌روزرسانی‌های ای‌اسکن، قادر به انتخاب حالت به‌روزرسانی (http، ftp، شبکه(، راه‌اندازی یک پروکسی، تعریف کردن زمان بررسی، زمان‌بندی دانلود، اجرای برنامه‌ای تعریف شده بعد از عمل و نهایتاً ارسال اطلاع‌رسانی ایمیل برای اطمینان از صحت اوضاع خواهید بود.
به‌طورکلی، درحالی‌که این آنتی‌ویروس بهترین محافظت را ارائه نمی‌دهد، اما لایق جایگاهی در بین 10 مورد از بهترین آنتی‌ویروس‌ها است و دیوار آتش توانا و فیلتر آنتی‌فیشینگ آن (و نه ضد اسپم ضعیف آن) برای برخی افراد، امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود.
مجموعه امنیتی جهانی ای‌اسکن (14.x) (Escan Universal Security suite) ویژگی‌های بیشتری از یک آنتی‌ویروس رایگان مبتدی دارد و قیمت آن در صورت خرید مستقیم از فروشنده‌ها، 44.95 یورو است.
4
آنتی‌ویروس F-Secure
قیمت: 19.95 یورو (1 PC، 1 سال)
اگر از محتویاتی که برخی ابزارهای آنتی‌ویروس را سنگین می‌کند، خسته شده‌اید، آنتی‌ویروس F-Secure تغییر خاصی ایجاد می‌کند. اضافات غیرضروری و ویژگی‌های امتیازی غیرمفید در این نرم‌افزار وجود ندارد. با این آنتی‌ویروس، مستقیماً جستجو خواهید کرد و محافظت آنتی‌ویروس را به همراه خود خواهید داشت.
ساده نگه‌داشتن عملیات به معنی به‌خطر انداختن امنیت شما نیست. این بسته، معمولاً بیشترین نشانه‌ها را برای محافظت از AV-Test دریافت می‌کند و عموماً امتیاز بالایی در AV-Comparatives هم دارد. بر اساس گزارش‌های مکرر، این نرم‌افزار مثبت‌های کاذب بسیاری، تقریباً به اندازه تمامی 10 آنتی‌ویروس برتر با همدیگر، منتشر می‌کند؛ اما تأثیرگذاری آن بر روی شما، بستگی به نحوه استفاده از کامپیوترتان دارد.
رابط کاربری آن نکته مثبتی است. استفاده از آن بی‌نهایت ساده است و علاوه بر آن، سبک است و بیشتر مواقع می‌توانید آسوده باشید که به صورت خودکار مراقب دستگاه شما است. این نرم‌افزار، کمترین اثر را بر روی عملکرد سیستم شما دارد و اگر نیازی به مداخله در عملکرد آن داشتید، می‌توانید هر مشکلی را با تنها چند کلیک، حل کنید.
رقیب‌هایی مانند بیت‌دیفندر و کسپرسکای، محافظت بهتری را ارائه می‌دهند و ویژگی‌های بیشتری دارند، اما آنتی‌ویروس F-Secure، بسته‌ای دوست‌داشتنی و سریع باقی می‌ماند و قادر به اجرا به همراه بسیاری ابزارهای امنیتی دیگر بدون ایجاد تداخل است. این نرم‌افزار، یکی از محصولات تجاری با ارزش بهتر است و می‌توانید 3 سیستم خود را با تنها 29.95 یورو، محافظت کنید.
آنتی‌ویروس F-Secure 2015 با قیمت 15.95 یورو در آمازون برای دانلود قرار دارد و تنها برای 1 کاربر و 1 سال اعتبار دارد. کد آنلاین برای 3 کاربر هم در همین سایت با قیمت 19.95 یورو به فروش می‌رسد.
5
آنتی‌ویروس Fortinet FortiClient 5.2
هزینه: رایگان
FortiClient به عنوان ابزار شرکتی طراحی شده است که با دستگاه‌های امنیتی FortiGate از کمپانی فورتینت (Fortinet) به صورت یکپارچه عمل می‌کند تا امنیت شبکه شما را تأمین کند؛ اما برای نصب نرم‌افزار، نیازی به FortiGate یا حتی شبکه ندارید و این بسته آنتی‌ویروسی رایگان و توانا برای کاربران خانگی هم هست.
نصب این نرم‌افزار بسیار طولانی است اما هنگامی‌که به اتمام می‌رسد، کار چندانی برای انجام دادن باقی نمی‌ماند و می‌توانید FortiClient را بدون دست‌کاری باقی بگذارید تا در پس‌زمینه اجرا شود و به صورت خودکار بیشتر تهدیدها را تشخیص دهد و مسدود کند.
تست‌های مستقل، برای این نرم‌افزار دقت مناسبی نشان می‌دهند. AV-Comparatives معمولاً FortiClient را در بین 10 آنتی‌ویروس برتر در Real World Tests خود قرار می‌دهد و مثبت‌های کاذب کمی دارد. Virus Bulletin آن را برای میزان فوق‌العاده تشخیص آن، امتیازدهی می‌کند.
ویژگی‌های امتیازی، شامل یک کاربری ساده VPN است و ماژول‌های امنیتی وب آن، عمق بیشتری نسبت به دیگر رقیب‌ها دارد. این نرم‌افزار به صورت خودکار، سایت‌های مخرب را مسدود می‌کند و گزینه‌هایی مانند کنترل مرکزی دارد تا دسترسی به وب را، توسط بخش‌های سایت محدود کند، جستجوی ایمن را فعال و جستجوهایی که برای دسترسی به سایت‌های ممنوعه انجام می‌شود و تمام فعالیت‌های وب را ضبط کند.
FortiClient فورتینت، ممکن است اولین انتخاب آنتی‌ویروس هیچ فردی نباشد و به پایین لیست بهترین‌ها نزدیک باشد، اما این بسته نرم‌افزاری رایگان، خدمات مناسبی دارد و اگر از اضافه‌های آن استفاده کنید، ممکن است انتخاب معقولی باشد.
6
آنتی‌ویروس Kaspersky (کسپرسکی) 2015
قیمت: 29.99 یورو (1 PC، 1 سال)
آنتی‌ویروس کسپرسکای 2015، بسته امنیتی بسیار کاملی است که چندین لایه حفاظتی ارائه می‌دهد و شما را از خطر در امان می‌دارد. فنّاوری‌هایی که بر اساس ابر (Cloud) هستند، به شما در مورد لینک‌ها و دانلودهای خطرناک، اخطار می‌دهد و این در حالی است که موتور آنتی‌ویروس دقیقی، تهدیدهای شناخته‌شده را به محض مشاهده، شناسایی و حذف می‌کند. اگر تهدیدی بتواند از دفاع‌های شما عبور کند، نگهبان سیستم کسپرسکای (System Watcher)، رفتارهای مشکوک را شناسایی می‌کند و بسیاری از حرکات خطرناک را بازگردانی می‌نماید.
طراحی "تنظیم و فراموش کردن" (set and forget)، به این معنی است که مدیریت این فعالیت‌ها، بسیار ساده است. آنتی‌ویروس 2015 می‌تواند بیشتر شرایط را به صورت خودکار کنترل کند اما اگر خودتان نیاز داشتید وضعیت را کنترل کنید، رابط کاربری ساده و شفاف آن، دردسرها را به حداقل رسانده است.
به نظر ما، محصولات کسپرسکای در سال‌های اخیر بسیار دقیق عمل کرده‌اند و بیشتر آزمایشگاه‌های تست مستقل هم بر همین عقیده هستند. AV-Test اخیراً بیشترین نشانه‌ها را به آن‌ها اعطا کرده است و AV-Comparatives هم مشابه آن رفتار کرده است. در این میان، Virus Bulletin به نظر کمتر تحت تأثیر این آنتی‌ویروس قرار گرفته است.
آنتی‌ویروس کسپرسکای 2015، رقیب‌های بسیاری دارد. بیت‌دیفندر، حفاظتی شبیه آن ارائه می‌دهد و ویژگی‌های بیشتری دارد و تقریباً همان قیمت را دارد. پاندا و آویرا هم بدون هیچ هزینه‌ای، شما را تقریباً همان‌قدر حفاظت می‌کنند. با این وجود، این بسته بسیار تأثیرگذار است و گمان می‌کنیم هزینه‌ای که برای بسته آنتی‌ویروس کسپرسکای می‌پردازید، ارزش خدماتی که دریافت می‌کنید را دارد.
برای حفاظتی بهتر و کامل‌تر، کسپرسکای نسخه جدید 2016 را به نام Total Security Multi Device ارائه کرده است که 3 دستگاه را تحت پوشش قرار می‌دهد (PC، اندروید و مک) و هزینه آن برای 1 سال، 30.27 یورو برای خرید از آمازون است و حفاظت از حریم شخصی، ذخیره‌سازی ایمن، همسان‌سازی کلمه‌های عبور و فایل‌های شما را اعطا می‌کند.
7
آنتی‌ویروس Norton Security
قیمت: 29.99 یورو (1 PC، 1 سال)
Norton Security بیشتر شبیه مجموعه کوچک امنیتی است تا ابزار معمولی آنتی‌ویروس. این نرم‌افزار ترکیبی از آنتی‌ویروس، دیوار آتش، محافظت از جستجو، مدیر کلمه عبور، دزدی هویت، محافظت از جستجوی آنلاین و بسیاری ویژگی‌های دیگر است.
ارزیابی قابلیت اطمینان به این نرم‌افزار، چندان ساده نیست زیرا بر روی این بسته، تست‌های گسترده‌ای توسط آزمایشگاه‌های اصلی انجام نشده است، اما AV-Test اخیراً بیشترین امتیاز را برای محافظت به آن اعطا کرده است و تست‌های ما، با مقیاس‌های کوچک‌تر هم معمولاً نتایج خوبی دارند.
یکی از نقاط قوت نورتون، این است که در وهله اول از آلوده شدن شما پیشگیری می‌کند. یک مسدودگر URL فوق‌العاده هم دارد که شما را از وب‌سایت‌های خطرناک، دور نگه می‌دارد. این نرم‌افزار، به شما اجازه اجرای فایل‌هایی که به آن اطمینان ندارد را نمی‌دهد. اگر شما بیشتر مواقع در حال دانلود هستید و رایگان‌افزارهای جدید را امتحان می‌کنید، این موضوع می‌تواند باعث خشمتان شود، زیرا همیشه اخطار می‌دهد؛ اما اگر قصد محافظت از سیستمی پایدار را دارید، به‌عنوان‌مثال لپ‌تاپ مدرسه فرزندتان، آنگاه است که این ویژگی، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
اگر به‌گونه‌ای آلوده شده‌اید هم این شرکت تلفن‌های نامحدود و دسترسی آنلاین به متخصصین نورتون را در اختیار شما قرار داده است و اگر نتوانستند به شما کمک کنند تا آلودگی را برطرف کنید، قول این شرکت مبنی بر "محافظت 100% از ویروس"، پول شما را به شما بازخواهد گرداند. اگر بدافزار، آسیب‌های زیادی رسانده باشد، این موضوع کمک چندانی نخواهد کرد؛ اما با این وجود، دانستن اینکه کمک در صورت نیاز در دسترس است، نکته خوبی است.
ما برای حفاظت کامل، کماکان آنتی‌ویروس‌هایی مانند بیت‌دیفندر یا کسپرسکای را ترجیح می‌دهیم، اما توانایی‌های مسدود کردن فایل‌های Norton Security و مجموعه ویژگی‌های نمونه آن، برای برخی افراد، انتخاب خوبی به نظر می‌آید.
Norton Security 3.0 (نسخه 2016) تنها 24 یورو هزینه دارد و در آمازون برای 5 دستگاه و با مدت اشتراک 1 سال، در دسترس است. با پرداخت 18 یورو بیشتر، می‌توانید تعداد دستگاه‌هایی که مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند را دو برابر کنید و همین‌طور 25 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آنلاین، به همراه اطمینان 100% استرداد هزینه را دریافت خواهید کرد.
8
آنتی‌ویروس پاندا (Panda)
قیمت: رایگان
هر موتور آنتی‌ویروس رایگانی ادعا می‌کند که به خوبی محصولاتی است که برای آن هزینه پرداخت می‌کنید، اما آنتی‌ویروس رایگان پاندا، یکی از معدود نرم‌افزارهایی است که شواهدی از پشتیبانی واقعی دارد. در تست‌های Real World در AV-Comparatives، معمولاً یا بهترین یا نزدیک به بهترین را به دست می‌آورد و همچنین امتیازهای بالایی برای محافظت در AV-Test دارد و تنها گاهی مثبت‌های کاذب، سبب خراب شدن امتیاز آن می‌شود.
اگر اندکی صبر کنید، دیگر متعجب نخواهید بود که چرا محصول به این خوبی، رایگان ارائه می‌شود. نصب‌کننده آن به صورت خودکار، صفحه جستجو و خانه مرورگر شما را تغییر می‌دهد و البته اگر دقت کنید، می‌توانید از این موضوع اجتناب کنید. سپس باید با آدرس ایمیل خود ثبت‌نام کنید و احتمالاً پاندا امید به این دارد که نرم‌افزار خود را، به یکی از بسته‌هایی که هزینه دارند، ارتقاء دهید. این بسته‌ها، اضافه‌های مختلفی دارند (مانند دیوار آتش، محافظت از وای‌فای، کنترل‌های مرکزی، مدیر کلمه عبور و غیره).
البته این موضوع چندان تفاوتی با بیشتر بسته‌های نرم‌افزار ندارد و آنتی‌ویروس رایگان پاندا رقیب‌های بسیاری دارد. رابط کاربری جذاب این نرم‌افزار که شبیه ویندوز 8 است، به نظر خوب و قابل تنظیم است و استفاده از آن آسان است. همچنین، نرخ اکتشاف آن بالا است و فیلتر URL و وب هم در مسدود کردن وب‌سایت‌های خطرناک، به خوبی عمل می‌کنند و Rescue Kit، محیط بازیابی قابل بوتی را فراهم می‌کند تا به از بین بردن تهدیدهای سرسخت، کمک کند.
با کنار هم قرار دادن تمام این قابلیت‌ها، آنتی‌ویروس پاندا، محافظتی کامل و قوی ارائه می‌دهد و اضافه‌هایی دارد که به صورت بالقوه، مفید هستند. این آنتی‌ویروس به همراه آویرا، از بین نرم‌افزارهای رایگان، انتخاب ما هستند.
گرچه آنتی‌ویروس رایگان پاندا بسیار خوب است، اما می‌توانید Global Protection (نسخه 2016) را برای 5 دستگاه، با قیمت تنها 22.99 یورو، از آمازون دریافت کنید که شامل محافظت از مک، سرویس‌های VIP، پشتیبانی از چت و شناسه و خانواده است.
9
Trend Micro Antivirus+ Security 2015
قیمت: 19.95 یورو (1 PC، 1 سال)
راه‌اندازی آنتی‌ویروس و محافظ‌ترند میکرو (Trend Micro)، مدتی طول می‌کشد. قبل از اینکه این آنتی‌ویروس، عملی انجام دهد، شما مجبورید نرم‌افزارهای ناسازگار را حذف کنید، سپس باید فایرفاکس (Firefox) را سه بار مجدداً اجرا کنید تا گسترش‌های جدید را نصب کند.
اما هنگامی‌که نصب و اجرا شد، زندگی آسان می‌شود. رابط کاربری تمیز و مستقیم آن و موتور آنتی‌ویروس مرکزی، از سرعت شما نمی‌کاهد و تشخیص تهدیدها را به خوبی انجام می‌دهد. این نرم‌افزار، معمولاً بهترین امتیازها را در آزمایشگاه‌های تست مستقل دریافت می‌کند.
ترند میکرو، اضافه‌هایی دارد که سطحی بالای متوسط دارند. محافظت از جستجو، مراقب لینک‌هایی است که بر روی آن کلیک می‌کنید و دسترسی به بیشتر سایت‌های خطرناک را مسدود می‌کند. درحالی‌که فیلتر اسپم به طرز شگفت‌انگیزی با استانداردهای امنیتی مجموعه عمل می‌کند و صندوق پستی شما را از ایمیل‌های بیهوده، خالی نگه می‌دارد.
تنها مشکل این نرم‌افزار، این است که موتور ترند میکرو، می‌تواند بیش از تمام آنتی‌ویروس‌های دیگر مثبت کاذب تولید کند. تست محافظتی Real-World در AV-Comparatives این موضوع را اخیراً برجسته کرده است و ما هم به این مشکل، البته نه به آن اندازه، بر خورده‌ایم.
توصیه ما این است که نسخه آزمایشی 30 روزه آن را قبل از خرید، اجرا کنید تا ببینید این موضوع برای شما مشکلی ایجاد می‌کند یا نه؛ اما اگر تأثیری نداشت، سطح بالای محافظت و ویژگی‌های امتیازی عالی آن، آنتی‌ویروس و محافظت‌ترند میکروی 2015 را انتخاب خوبی می‌کند.
Maximum Security 10 ترند میکرو (نسخه 2016) هزینه‌ای نزدیک به 9.99 یورو دارد و برای 3 دستگاه، پشتیبانی 1 ساله را ارائه می‌دهد (تنها کلید محصول به شما ارائه می‌شود) یا از آمازون می‌توانید انتخاب بهتری با Internet Security 2016 داشته باشید که اشتراک 1 ساله برای 3 دستگاه دارد و قیمت آن تنها 23.99 یورو است.
10
آنتی‌ویروس Webroot SecureAnywhere
قیمت: 29.99 یورو (1 PC، 1 سال)
بسیاری از ابزارهای امنیتی ادعا می‌کنند که سبک هستند، درحالی‌که آنتی‌ویروس Webroot SecureAnywhere یکی از معدود نرم‌افزارهایی است که درواقع سبک است. فایل‌های هسته‌ای اندک آن، در کسری از ثانیه نصب می‌شوند و وقت یا پهنای باندی را برای به‌روزرسانی‌های امضاهای حجیم، تلف نمی‌کند. به‌جای آن، از مشاهده رفتار و خدمات ابری خود برای تشخیص جدیدترین تهدیدها استفاده می‌کند.
این نکته به این معنی نیست که این نرم‌افزار ویژگی‌های کمی دارد. این آنتی‌ویروس به همراه محافظت مرکزی، آنتی‌فیشینگ واقعی و دقیق، یک دیوار آتش و مشاهده ارتباطات شبکه، جعبه شنی قابل تنظیم برای بررسی برنامه‌های مشکوک و دیگر اضافه‌های جذابی را ارائه می‌دهد.
یک مثال: ورودی‌های سیستم "تاریخ‌های اجرائی"، تمام پردازش‌هایی که سیستم شما اخیراً اجرا کرده است و مدت‌زمان فعال بودن آن‌ها را نشان می‌دهد. حتی اگر سیستم شما کاملاً بدون بدافزار باشد، دیدن چنین جزئیاتی بر روی پردازش‌های پس‌زمینه‌ای برای بهینه‌سازی عملکرد PC شما بسیار مفید است.
تمام این‌ها چقدر تأثیرگذار است؟ تنها پیچیدگی در همین‌جا است. تست‌های ما که مقیاس کوچک‌تری دارند، بیان‌گر این هستند که این آنتی‌ویروس بسیار خوب عمل می‌کند، اما دوست داریم تأییدیه از آزمایشگاه‌های تست مستقل هم داشته باشیم و در حال حاضر آن‌ها به‌ندرت محصولات Webroot را ارزیابی می‌کنند.
با این وجود، هنوز چیزهای زیادی در مورد آنتی‌ویروس SecureAnywhere وجود دارد که می‌توان به آن علاقه داشت و گارانتی بازگشت 100% پول تا 70 روز که وب‌روت در نظر گرفته است، نشان‌گر این است که به محصول خود اطمینان دارد. اگر از موتورهای آنتی‌ویروس سنگین خسته شده‌اید، این آنتی‌ویروس را در لیست خود قرار دهید.
آنتی‌ویروس Webroot SecurityAnywhere را می‌توانید از Ebay با قیمت اندک 15.89 یورو خریداری کنید. این نرم‌افزار را با گارانتی بازگشت پول و همین‌طور 25 گیگابایت حافظه ذخیره آنلاین، دریافت می‌کنید. این بسته برای 3 دستگاه و شامل تنها یک کارت است (باید محصول را دانلود کنید، چه برای ویندوز، چه مک، سپس آن را فعال کنید).

ارسال نظر