دسترسی مستقیم به تلگرام و واتس اپ از مرورگر اپرا

در میان مرورگرهای پر طرفدار از قبیل فایر فاکس و کروم، مرورگر اپرا از جمله مرورگرهایی است که نتوانسته تا کنون کاربران زیادی را به خود جلب کند. اما اخیراً اپرا از قابلیت های جدید در این مرورگر رو نمایی کرده است که به عقیده بسیاری می تواند گام برای این مرورگر در ورود به میدان رقابت مرورگرها باشد.

دسترسی مستقیم به تلگرام و واتس اپ از مرورگر اپرا

به گزارش کلیک ، مرورگر اپرا که به جرات می توان از آن به عنوان یکی از مرورگرهایی که کم تر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است نام برد، قابلیت های جدیی را در نسخه جدید این مرورگر برای کاربران ارائه داده است. یکی از این قابلیت های منحصر به فرد که مطمئناً برای بسیاری از کاربران جالب و پر کاربرد است، افزوده شدن یک نوار مربوط به پیام رسان دقیقاً در واسط گرافیکی مرورگر است. در نوار کناری تعبیه شده در واسط کاربری کاربران می توانند به پیام رسان های خود از قبیل واتس اپ، فیس بوک، و تلگرام وارد شوند و با دوستان خود صحبت کنند. برای این کار لازم نیست کاربران از محیط مرورگر خارج شوند.

این قابلیت برای اولین بار در مرورگر نئون این شرکت در اختیار کاربران قرار گرفت تا توسط آن این ایده عجیب و غریب اپرا مورد بررسی قرار گیرد. اما اکنون قابلیت وارد شدن به پیام رسان ها و چت کردن با دوستان بر روی مرورگر اصلی این شرکت یعنی اپرا در اختیار کاربران قرار گرفته است. از طرفی واسط گرافیکی این مرورگر تغییرات زیادی داشته است. برای مثال تعبیه آیکون های متحرک، تم های رنگی و همچنین قابلیت تنظیم نور در مکان های تاریک از جمله قابلیت های افزوده شده به این مرورگر است. همچنین در این مرورگر قابلیت هایی از جمله مسدود سازی تبلیغات به صورت خودکار و همچنین وی پی ان نا محدود نیز تعبیه شده است.

در واقع این قابلیت های جدی افزوده شده به مرورگر اپرا بسیار جذاب و وسوسه انگیز اند. اما عده ای بر این باورند با وجود اینکه قابلیت های افزوده شده به این مرورگرها بسیار کاربردی هستند اما گنجاندن آن ها در یک صفحه ممکن است باعث شلوغ شدن صفحه مرورگر شود. این در حالی است که عده ای دیگر از کاربران بر این باورند که همین که مجبور نیستند تا برای چت کردن با دوستان خود از محیط مرورگر خارج شوند باعث صرفه جویی در زمان آن ها می شود. اما عده ای دیگر بر این باورند که برای استفاده از پیام رسان های مختلف در حالی که به مرور صفحات وب می پردازند کار سختی نیست و تنها کافی است از دو کلید Alt+Tab برای حرکت در بین مرورگر و پیام رسان استفاده نمایند.

اما نکته مهم این است که شاید با افزوده شدن این قابلیت ها به مرورگر اپرا، راه این مرورگر برای ورود به عرصه رقابت با مرورگرهایی همچون فایر فاکس و کروم باز شده باشد. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی در ادامه خواهد افتاد.

ارسال نظر