کروم بوک Acer با قیمتی استثنایی به بازار آمد

اکنون بهترین زمان برای خرید کروم بوک است. در ده‌های اخیر مردم توجه و تمایل زیادی برای خرید کروم بوک نداشتند چون در آن زمان دنیا آمادگی استفاده از لپ‌تاپ‌هایی مانند کروم بوک را نداشت.

کروم بوک Acer با قیمتی استثنایی به بازار آمد

به گزارش کلیک، بسیاری از کروم بوک‌هایی که تا به امروز به بازار عرضه شده‌اند، تراشه‌های قدرتمندی نداشتند و به همین دلیل توانایی کروم بوک‌ها در پردازش‌های سنگین بسیار کم و محدود بود.

اما اکنون همه چیز تغییر کرده است و کروم بوک رشد زیادی کرده است. برای مثال کروم بوک ۱۴ تولید شرکت Acer، یکی از بهترین کروم بوک‌ها و با سیستم عامل Chrom OS است که اخیرا به بازار معرفی شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لپ‌تاپ‌ها که کاربران به آن توجه زیادی می‌کنند، قیمت آن است. کروم بوک ۱۴ با قیمت ۳۰۰ دلار به بازار عرضه شده است و این ویژگی کی از دلایل توجه خریداران به آن است. البته کارآیی این کروم بوک نسبت به قیمتش بسیار بالا و عالی است.

https _blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_103328_acer-chromebook-14-review-20-min

ظاهر آلومینیومی این کروم بوک بسیار زیبا و جذاب طراحی شده است. این لپ تاپ آن‌قدر محکم است که حتی اگر صفحه نمایش آن‌را با یک دست بگیرید و از زمین بلند کنید، خم به ابرو نخواهد آورد( البته اکیدا توصیه می‌شود که انجام چنین کاری پرهیز کنید).

کرو بوک نسبت به MacBook Air و MacBook pro13 اینچی کمی عریض‌تر است و به اندازه نوک سوزنی هم نازک‌تر. از طرفی وزن این لپ‌تاپ نسبت به MacBook سبک‌تر است. چیزی که در مورد این لپ‌تاپ بسیار قابل توجه است، صفحه نمایش ۱۴ اینچی فول HD آن است که نسبت به وضوح صفحه نمایش MacBook بسیار بهتر است. نقطه ضعف کروم بوک همیشه بر روی صفحه نمایش آن است، اما وضوح تصویر و تولید رنگ صفحه نمایش کروم بوک ۱۴ در تمام زوایا یکسان بوده و این یکی از بهترین ویژگی‌ها این لپ‌تاپ با توجه به قیمت ۳۰۰ دلاری آن است.

https _blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_103341_acer-chromebook-14-review-3-min

صفحه کلید این لپ‌تاپ مناسب و بسیار خوش‌دست طراحی شده است. فاصله بین کلیدهای صفحه کلید مناسب است و از طرفی ارتفاع و اندازه کلیدها نیز به خوبی انتخاب شده‌اند. البته صفحه کلید این لپ‌تاپ مجهز به نور زمینه نیست و کار تایپ کردن در تاریکی با آن کمی مشکل است.

https _blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_103338_acer-chromebook-14-review-14-min

پد لمسی این لپ‌تاپ بسیار نرم و بزرگ در نظر گرفته شده است و سرعت عملکرد بالایی دارد. اینکه پد لمسی این لپ‌تاپ با این قیمت ارزان بسیار خوب و مناسب طراحی شده است، واقعا هر کاربری را شگفت زده می‌کند. طراحی و کار آیی پد این لپ‌تاپ حتی از لپ‌تاپ‌های با سیستم عامل ویندوز و گران قیمت هم بهتر است.

صفحه نمایش کروم بوک ۱۴ لمسی نیست. هرچند به نظر برخی ازکاربران استفاده از صفحه نمایش لمسی برای این لپ‌تاپ به قابلیت‌های آن می‌افزاید و کار را برای کاربر در نمایش ویدیو، پخش موزیک و استفاده از دکمه‌های کنترلی راحت‌تر می‌کند. البته تولیدکننده‌گان کروم‌بوک قول داده‌اند که در اواخر امسال نسخه به روزرسانی شده این لپ‌تاپ را با صفحه نمایش لمسی به بازار عرضه کنند.

https _blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_103346_acer-chromebook-14-review-11-min

وجود تعداد زیادی پورت بر روی این لپ‌تاپ، یکی دیگر از ویژگی‌های دوست‌داشتنی کروم بوک است. در کروم بوک ۱۴ یک جفت پورت USB 3.0 و پورت HDMI در سمت چپ و جک هدفون در سمت راست لپ‌تاپ تعبیه شده است. همچنین یک اسلات کارت حافظه SD نیز برای کاربرانی که هنوز عکس‌های خود را از طریق مموری دوربین به کامپیوتر انتقال می‌دهند، تعبیه شده است. از دیگر پورت‌های تعبیه شده در این لپ‌تاپ می‌توان به K-Slot اشاره کرد که از آن برای قفل کردن لپ‌تاپ به صورت فیزیکی استفاده می‌شود.

https _blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_103353_acer-chromebook-14-review-1-min

معمولا قدرت کروم ‌بوک‌ها در پردازش کم است، چون در کروم بوک از سیستم عامل Chrome OS استفاده می‌شود که درواقع یک مرورگر کروم است، بنابراین نیازی به سرعت بالا نیست. اما امروزه با توجه به درخواست‌های کاربران، کروم نسبت به قبل بسیار کارآمدتر و قدرتمندتر شده است. برای مثال به جای استفاده از فضای هارد برای نگهداری فایل‌ها به صورت محلی، کاربر میتواند نسخه Offline اپلیکیشن Google Docs استفاده کند.

با توجه به سیستم عامل کروم بوک، به نظر می‌رسد بهترین میزان حافظه RAM برای این لپ‌تاپ حداقل ۴ گیگا بایت باشد. هرچند بسیاری از فروشندگان کروم بوک، سعی میکنند تا خریداران برای خرید کروم بوک با حافظه RAM 2 گیگا بایت متقاعد کنند.

عملکرد سیستم عامل کروم بوک، در مواقعی که صفحات و زبانه‌های زیادی باز می‌شوند، بسیار خوب و عالی است. استفاده کروم بوک از حافظه RAM 4 گیگابایتی در نحوه عملکرد و پردازش این لپ‌تاپ بسیار تاثیرگذار است.

دمای CPU در این لپ‌تاپ هرگز و ابداً بالا نمی‌رود و عمر باتری آن در حدود ۱۲ ساعت است. البته خود شرکت Acer در تبلیغات خود به عمر ۱۴ ساعته باتری اشاره کرده است و در صورتی که کارهایی که کاربر انجام می‌دهد نیاز به قدرت پردازشی زیادی نداشته باشد یا مثلاً وای فای و بلوتوث را خاموش کند، میزان روشنایی صفحه نمایش را کم کنید و کارهایی از این قبیل، عمر باتری تا ۱۴ ساعت هم خواهد بود. در صورت انجام کارهایی که نیاز به پردازش زیاد دارند، عمر باتری در حدود ۷ تا ۸ ساعت مفید خواهد بود.

https _blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_103356_acer-chromebook-14-review-15-min

این لپ‌تاپ مناسب برای استفاده دانشجویان، دانش‌آموزان و کودکان است. بسیاری از کاربران برای خرید کروم بوک تردید دارند‌ اما کروم بوک۱۴ محصول Acer، به دلیل کارآیی و قیمت مناسب، انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. نکته قابل توجه دیگر در مورد این لپ‌تاپ، تعبیه وب کم باکیفیت HD است.

دانستن این نکته که هزینه تولید این لپ‌تاپ چقدر برای شرکت Acer تمام می‌شود‌، قابل توجه است. اما هرچقدر هم که باشد، وجود چنین لپ‌تاپ ارزان قیمت و مناسبی برای همه مایه خوشحالی است.

منبع: Mashable

ارسال نظر