روش جدید و فناورانه کمپانی آدیداس برای ساخت کفش

کمپانی آدیداس به تازگی روش جدیدی برای تولید محصولات خود در پیش گرفته است و این خبر به تازگی منتشر شده است که این کمپانی قصد دارد تا با استفاده از پرینتر های سه بعدی کفش هایی تولید و به بازار عرضه کند.

روش جدید و فناورانه کمپانی آدیداس برای ساخت کفش

به گزارش کلیک ، بسیاری از کمپانی های تولید کفش های ورزشی تا به امروز دست به تولید کفش های ورزشی با استفاده از پرینترهای سه بعدی زده اند و کمپانی بعدی که دست به این کار زده است آدیداس است. این کمپانی نیز بالاخره به این جریان پیوست و کفشی با استفاده از پرینتر های سه بعدی تولید کرده است.

ایده تولید کفش به وسیله فناوری پرینتر سه بعدی در کمپانی آدیداس به سال ۲۰۱۵ باز می گردد که این کمپانی جرقه اولیه تولید کفش هایی با این روش را زد و در واقع هدف اصلی این کمپانی تولید کفش هایی بود که با کفش های تولید شده در کارخانه هیچ فرقی نداشته باشد و مشتری بتواند با اطمینان خاطر کامل این کفش را تهیه کند.

در دسامبر سال گذشته کمپانی آدیداس تولید کفش های رانر سه بعدی را مورد بررسی قرار داد و تصمیم به تولید کفش ورزشی با استفاده از تکنولوژی پرینتر های سه بعدی گرفت. در واقع این محصول جدید آدیداس Futurecraft 4D نام دارد که در تعداد محدود تهیه شده است و در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰۰۰۰ عدد از این کفش ها وارد بازار می شوند و به فروش می رسند.

کمپانی آدیداس از پرینتر سه‌بعدی برای تولید کفش استفاده می کند

در واقع روند تولید این کفش ها با روند تولید پرینتر های سه بعدی کمی متفاوت است و در تولید این کفش ها از سیستم اکسیژن و نورهای دیجیتالی نیز استفاده شده است که کمی از پرینتر های سه بعدی پیشرفته تر است. در واقع می توان این کفش ها را بر پایه سیلیکون و کربن دانست.

کمپانی آدیداس از پرینتر سه‌بعدی برای تولید کفش استفاده می کند

علت استفاده از کربن در ساخت این کفش این است که کربن ۲۵ تا ۱۰۰ بار سریع تر از مواد پایه پرینتر های سه بعدی پرینت می شود و در واقع روند تولید آن سریع تر می شود. استفاده از کربن در بسیاری از جهات هم به نفع تولید کننده و هم به نفع خریدار است که در این زمینه آدیداس انتخاب هوشمندانه ای داشته است و توانسته از متریال بسیار خوبی استفاده کند.

کمپانی آدیداس از پرینتر سه‌بعدی برای تولید کفش استفاده می کند

کفش Futurecraft 4D کمپانی آدیداس در واقع شروعی جدید برای تولیدکفش هایی با متریال های جدید است و راه را برای کمپانی های دیگر نیز باز کرده است. استفاده از متریال و مواد سبک در تولید کفش های ورزشی باعث می شود طراحی متنوع تری نیز بر روی این کفش ها صورت گیرد و این موضوع میزان فروش کفش ها را نیز بالا می برد. در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰۰۰ عدد کفش Futurecraft 4D کمپانی آدیداس در بازار قرار می گیرد و در سال ۲۰۱۸ نیز این عدد به ۱۰۰۰۰۰ می رسد. هنوز قیمتی برای این کفش ها ارائه نشده است ولی براساس آخرین محاسبات این کفش ها با قیمت حدود ۳۳۳ دلار به فروش می رسند.

ارسال نظر