ادوبی نسل بعدی نرم افزار ویرایش عکس را معرفی کرد

اگر از پیچیدگی ها و سختی کار با نرم افزار های ویرایش عکس خسته شده اید و به دنبال یک شاهکار دیگر از ادوبی می گردید، حتما از شنیدن این خبر خوشحال می شوید که ادوبی در صدد ارائه یک نرم افزار جدید و ساده تر برای مدیریت تصاویر برامده است.

ادوبی نسل بعدی نرم افزار ویرایش عکس را معرفی کرد

به گزارش کلیک، ادوبی در کنفرانس MAX پیش نمایشی از پروژه Nimbus ارائه داد که یک ویرایشگر عکس لایت روم(Lightroom) جدید است که طبق ادعای ادوبی، قرار است بسیاری از پیچیدگی های پرچمدار ادوبی (فوتوشاپ) در مدیریت و ویرایش تصاویر را از بین ببرد و در عوض ابزار ساده تر و هوشمندانه تری را در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر، متاسفانه ادوبی این نرم افزار را برای استفاده کاربران به بیرون منتشر نکرده است، اما می توان امیدوار بود که سال آینده نسخه بتای آن را دریافت و استفاده کرد و از آن لذت برد!

البته در سال های اخیر، ادوبی به شدت بر روی برنامه های تلفن همراه متمرکز بوده است. از بسیاری جهات، پروژه Nimbus این توانایی را دارد تا مطالب و نکات و بازخورد هایی را که ادوبی از نسخه های موبایل به دست آورده، در نسخه دسکتاپ پیاده سازی کند و این یک مزیت برای کاربران به شمار می رود تا بتوانند با یک ابزار درخور سروکار داشته باشند.

همانطور که ادوبی در طول ارائه این کنفرانس تاکید کرد، Nimbus به منظور فعالیت یکپارچه با بقیه ابزار داخلش برنامه ریزی شده است. این نرم افزار قرار است همان تصویر و کتابخانه مبتنی بر ابر را به عنوان ادامه پروژه Creative Cloud Suite ارائه دهد و ویرایش تصاویر در آن در تمام برنامه های کاربردی آن منعکس می شود و قابل استفاده است. در واقع، یکی از فلسفه های اصلی طراحی پشت Nimbus این است که کاربران باید قادر باشند به طور یکپارچه میان نسخه دسکتاپ و نسخه موبایل جا به جا شوند و به اصطلاح شیفت کنند.

این ابزار همچنین از خدمات مبتنی بر یادگیری ماشین جدید ادوبی بهره مند است. این بدان معناست که به عنوان مثال، شما قادر به استفاده از زبان طبیعی برای پیدا کردن تصاویر در کتابخانه هستید که این مسئله مشابه را گوگل در حال انجام با Google photos است. اما در لایت روم، اگر می خواستید دوباره یک عکس را پیدا کنید و به آن دسترسی داشته باشید، می بایستی آن را تگ می کردید. به طور مشابه، ادوبی در صدد استفاده از برخی Creative SDK مبتنی بر ابر و سرویس هوش مصنوعی Adobe Sensei است تا امکانات Nimbus مانند ابزار روتوش تصاویر را بهبود ببخشد.

روشن است که ادوبی معتقد است تنها راه رو به جلو برای رشد و پیشرفت بیشتر این است که به کاربران خود این اجازه را بدهد تا در سراسر اپلیکیشن ها و دستگاه ها بتوانند پروژه های ویرایش تصاویر خود را اجرا، پیاده سازی و همگام سازی کنند. البته همان طور که ذکر شد، ادوبی تا پیش از این در نسخه موبایل خود این اقدام را به سرانجام رسانده بود و حالا در صدد انتقال تجربیات خود از نسخه موبایل به نسخه دسکتاپ است.

البته نباید از ذکر این مسئله غافل شد که این پروژه در نوع خود کمی عجیب و غریب به نظر می رسد؛ از آن جا که از بسیاری جهات شبیه به نرم افزار لایت روم است، اما ادوبی معتقد است که قرار است این پروژه بیشتر در خدمت کاربران باشد و به نوعی کاربر-پسندانه تر رفتار کند. می توان به این دید به Nimbus نگاه کرد که یک کرنل نسل جدید از لایت روم است که ظاهرا در صدد به روز رسانی ابزارهای قدیمی ویرایش عکس و بهبود برخی امکانات آن خواهد بود.

ارسال نظر