هوش مصنوعی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرد

یک هوش مصنوعی به نام MogIA با جمع آوری و آنالیز داده از شبکه های اجتماعی به درستی توانسته است که نتایج سه دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را پیش بینی کند.

هوش مصنوعی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرد

به گزارش کلیک، با این که این هوش مصنوعی در سه مورد به درستی عمل کرده است، هنوز متخصصان درباره اعتبار بخشی به این هوش مصنوعی محتاطانه عمل می کنند.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده افراد بسیاری را متعجب کرده است. در نتیجه افراد زیادی به این فکر افتاده اند تا داده ها و متدهای پیش بینی مختلف را امتحان کنند تا ببینند چیزی اشتباه شده است یا نه.

اما به نظر می رسد که این نتیجه از نظر همه اشتباه نبوده است! یک ابزار هوش مصنوعی که در سال ۲۰۰۴ توسط یک استارتاپ هندی در بمبئی ساخته شده است، یکی از همان هایی بود که نتیجه انتخابات را به درستی پیش بینی کردند.

این هوش مصنوعی به نام MogIA با جمع آوری و آنالیز داده های ۲۰ میلیون کاربر شبکه های اجتماعی، توانسته است این رویداد سیاسی را پیش بینی کند. به نظر می رسد که شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی بر روی محبوبیت کاندیداها گذاشته اند. همان طور که ویراستار جهانی TechRepublic نوشته است: توئیتر متحد بزرگ دونالد ترامپ بود.

رومن یامپولسکی که رییس لابراتوار امنیت سایبری دانشگاه لوییسویل است، درباره علت درستی این آزمایش هوش مصنوعی گفته است: مشارکت در شبکه های اجتماعی نسبت به روش های کلاسیک، ابزار بهتری برای بررسی میزان حمایت سیاسی افراد است. مردم دوست ندارند تمایلات سیاسی خود را با غریبه ها در میان بگذارند چون از این که به خاطر تمایلاتشان قضاوت شوند، می ترسند. با این حال معمولا در پست ها و فعالیت هایشان در دنیای مجازی دروغ نمی گویند.

ماری دسجاردینز که استاد هوش مصنوعی در دانشگاه ماریلند است و رییس سابق انجمن پیشرفت های هوش مصنوعی (AAAI) بوده است، در این باره گفته است: فکر نمی کنم که پیش بینی های هوش مصنوعی چندان قابل استناد باشد. موضوع اصلی مورد توجه این آزمایش، ایمیل های هیلاری کلینتون به کومی بوده است که بسیار مورد توجه قرار گرفته بود و در زمانی منتشر شد که دیگر برای پوشاندن و درست کردن آن وقتی نبود.

دسجاردینز هیچ موضوع قابل استنادی در این نتایج نمی بیند و معتقد است: این که تنها بر مبنای پیش گویی موفقیت آمیز در یک رویداد منفرد بخواهیم هوش مصنوعی را برنده اعلام کنیم، مثل این است که بگوییم نستراداموس به واسطه پیش گویی های درستش یک پیامبر است! وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری سیستم های دینامیکی بسیار پیچیده ای هستند و سه بار موفقیت برای اعتبار بخشی به پیش بینی آن بسیار کم است.

انتخابات دارای متغیرهای پنهان زیادی هستند که برخی از آن ها مانند عقاید، حتی در صورت امکان، برای اندازه گیری مستقیم بسیار سخت هستند.

هوش مصنوعی خود TechRepublic که در پیش بینی موفقیت آمیز بسیاری مسایل دیگر مثل برنده دربی کنتاکی در سال ۲۰۱۶ خوب عمل کرده است، هم نتوانسته است اعتبار خود را در این انتخابات ثابت کند و با فاصله بسیار کمی کلینتون را به عنوان رییس جمهوری ایالات متحده انتخاب کرده بود.

موشه واردی هم که استاد علوم کامپیوتری در دانشگاه رایس است، قبل تر گفته بود که درباره MogIA بدبین است و اضافه کرده است: پیش بینی کردن بسیار ساده است و حتی اگر اشتباه هم باشند، همه به زودی فراموششان می کنند. اما اگر تنها چندبار درست پیش بینی کنید، مردم خیال می کنند که شما روشن بین هستید!

ارسال نظر