مشخصات فنی HTC 10 توسط سایت GFXBench فاش شد!

ساعاتی پیش شاهد انتشار مشخصات فنی پرچمدار سال ۲۰۱۶ شرکتاچ‌تی‌سی در سایت GFXBench بودیم. اطلاعات ارائه شده دقیقا مشابه با شایعاتی هستند که پیش از این در رابطه با مشخصات این محصول فاش شده بودند.

مشخصات فنی HTC 10 توسط سایت GFXBench فاش شد!

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی در روز دوازدهم ماه جاری به طور رسمی از پرچمدار جدیدش رونمایی می‌کند. ظاهرا این گوشی هوشمند که با کد اختصاصی HTC Perfume شناخته می‌شود با نام تجاری HTC 10 رونمایی و روانه بازار خواهد شد. تاکنون شایعات و خبرهای زیادی در رابطه با مشخصات فنی این محصول منتشر شده بود. همچنین تصاویر غیر رسمی متعددی نیز از این محصول در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و Weibo ارائه گردید، اما ساعاتی پیش شاهد انتشار اطلاعات گوشی هوشمند HTC 10 از سوی سایت GFXBench بودیم!

به گزارش کلیک، ساعاتی پیش سایت GFXBench مشخصات فنی گوشی هوشمند HTC 10 را فاش کرده است. چندی پیش کمپانی کوالکام در شبکه اجتماعی توییتر پستی ارسال کرد و در آن اشاره داشت که گوشی هوشمند HTC 10 به خوبی قدرت عملکرد و توان پردازشی بالای تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ این شرکت را نمایان می‌کند. این موضوع بدان معناست که گوشی هوشمند HTC 10 بدون تردید از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بهره‌مند می‌شود. همچنین این بیانیه رسمی کوالکام نشان می‌دهد که احتمالا قدرت عملکرد و پردازشی گوشی HTC 10 در مقایسه با محصولاتی نظیر گلکسی S7 سامسونگ و ال‌جی جی ۵ بیشتر خواهد بود.

اما طبق گزارش سایت GFXBench، ظاهرا گوشی هوشمند HTC 10 از صفحه نمایشی ۵٫۱ اینچی و با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند می‌شود. این موضوع در حالی است که پیش از این انتظار می‌رفت نمایشگر این گوشی ۵٫۲ اینچی باشد. سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در گوشی HTC 10 تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بوده و دستگاه به رم ۴ گیگابایتی مجهز می‌شود. همچنین حافظه داخلی پیش فرض این گوشی نیز با ظرفیت ۲۴ گیگابایت در سایت GFXBench خطاب شده است و این موضوع بدان معناست که حافظه داخلی پیش فرض پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی ۳۲ گیگابایتی خواهد بود اما تنها ۲۴ گیگابایت از آن توسط کاربر قابل استفاده است.

۱

طبق گزارش سایت GFXBench، دوربین اصلی گوشی هوشمند HTC 10 از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که قابلیت تصویربرداری با وضوح تصویر ۴K را دارد. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز از سنسوری ۵ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. اگر به خار داشته باشید چندی پیش اشاره شد که احتمالا دوربین سلفی گوشی HTC 10 از قابلیت OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. اگر صحت این خبر تایید شده باشد، گوشی هوشمند HTC 10 رسما اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که دوربین سلفی آن از قابلیت لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند.

اما علاوه بر این موضوع، سایت Geekbench نیز اطلاعات مربوط به عملکرد گوشی HTC 10 در دو وضعیت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک Geekbench 3.4.1 را منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات مندرج در این سایت، ظاهرا گوشی هوشمند HTC 10 و تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ به کار گرفته شده در آن توانستند در وضعیت تک هسته‌ای این بنچمارک امتیازی برابر با ۲۲۸۷ را به ثبت رسانده و در وضعیت چند هسته‌ای آن نیز امتیاز ۵۲۷۵ را ثبت کنند. گوشی هوشمند HTC 10 به طور رسمی در روز دوازدهم ماه آوریل رونمایی می‌شود، بنابراین اگر تمایل دارید که با مشخصات فنی رسمی این گوشی آشنا شوید باید چیزی در حدود ۳ روز دیگر صبور باشید.

۲

منبع: phonearena

ارسال نظر