تمام گوشی های سونی تا سال ۲۰۱۸ با X نامگذاری می شوند

سونی، با توجه به پیشرو بودن و اشتیاق برای به چالش کشیدن نظرات جدید، قایق اندروید را از همان روزهای اول به راه انداخت، آن هم خیلی پیشتر از این که سیستم عامل کنونی گوگل بازار وسیع و قدرت امروزش را بدست آورد.

تمام گوشی های سونی تا سال ۲۰۱۸ با X نامگذاری می شوند

به گزارش کلیک، در سال هایی که گذشت اعداد و حروف زیادی برای گوشی های هوشمند خاص تعیین شدند که معمول ترین شان ایکسپریا Z، ایکسپریا C و ایکسپریا M است. طبق گزارش جدیدی در آینده فقط یک جا برای نشان X وجود خواهد داشت.
اکنون وبلاگ ایکسپریا روند گزارشاتش در آسیا را پیگیر شده، که نشان دهنده طرح سونی در به جریان انداختن تمام دستگاه های ایکسپریایش در مارک جدید معرفی شده "ایکسپریا X" است، از این رو به طور طبیعی خط پایانی بر تلفظ Z، C و M کشیده می شود. گفته شده نامگذاری جدید تا ۲۰۱۸ باقی می ماند و در واقع بیانگر فصل جدیدی از نامگذاری محصولات سونی است.
طبق گزارش وبلاگ ایکسپریا، بیانات سونی مشخص کرده که سری ایکسپریا X شروع کننده فصل سوم از محصولات سونی است. فصل اول بین ۲۰۱۲-۲۰۱۰، که درباره "سیستم عامل آزاد برای ارتباطات شبکه ای بود"، با تاکید بر این نکته که تلفن های اندروید سونی ایکسپریا X10 را آغاز کردند. فصل دوم بین ۲۰۱۵-۲۰۱۳ اتفاق افتاد و ارائه دهنده "بهترین های سونی" به خصوص سری ایکسپریا Z بود.
و حالا فصل سوم بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۶ رقم خواهد خورد و ایکسپریا را "برای ارتباطات جدید" معرفی می کند. ایکسپریا X به عنوان هویت دیداری جدید برای مارک های ارتباطی سونی نامگذاری شده. لوگو جدید X در تمام چاپ های پیشرفته و تبلیغات تلویزیونی استفاده خواهد شد.
تصاویر منتشر شده توسط خدمات تایوان ایپریکا برای نشان دادن شرایط:

۲
در تصویر بالا سه مرحله، یا فصل، از مارک ایکسپریا سونی به وضوح نشان داده شده است.

۳
در تصویر دوم لوگو جدید "X" برجسته شده، و براساس گزارش برای تمام دستگاه های چند سال آینده استفاده خواهد شد.

۴
در تصویر بالا نیز نمونه هایی از نامگذاری، که در شرایط مختلف به کار گرفته شده دیده می شود. لازم به ذکر است که متن استفاده شده در اینجا به زبان ژاپنی است. از این رو مشخص نیست که آیا این اسلایدها از وب سایت محلیه تایوان گرفته شدند - با توجه به تفاوت زبان به نظر غیر محتمل می آید - یا از رویدادی در ژاپن تهیه شده است.
باید مشخص شود، همان طور که وبلاگ ایکسپریا این کار را کرده، که اخبار به این معنی نیستند که محصولات خودشان جایی می روند، فقط این که نامشان متحد و یکپارچه می شود. در نتیجه گوشی های هوشمند زیادی برای انتخاب وجود خواهد داشت منتها با حرف های کمتر.
استراتژی فروش سونی
با توجه به تلاش زیاد سونی، توزیع تلفن هایش چندان مسیر مساعدی را طی نکرده است. اگر این خبر درست باشد نه تنها به ساده و موثر کردن نامگذاری خود بلکه به کاهش هزینه های بازاریابی که در طول سال با انتشار برندهای مختلف همراه بود، کمک می کند. سونی ضرورتا می تواند تنها محصول X را تبلیغ و از این رو محصولات مختلف را در یک شاخص مشابه وارد کند. اسلاید پایین که از اپریکا تایوان هست، مبین چیزهای زیادی است:

۵
این اسلاید، که مشخصا مرتبط با قیمت گذاری دوکومو NTT ژاپن است، نشان دهنده "نزول" قیمت ایکسپریا Z5 در مقایسه با آیفون ۶S می باشد. باید توجه شود که قیمت های خرده فروشی برای هر دو مدل گران تر هستند، در هر حال دوکومو NTT، همانند حامل های دیگر در این جا، در صورت موافقت مشتریان با شرایطی مثل قرارداد دو ساله، یک طرح نامحدود اجباری و گونه ای از طرح های اطلاعاتی، صورت حساب ماهانه آن ها را کم می کند.
در واقع هزینه ایکسپریا Z5 دو برابر آیفون ۶S 16 گیگابایتی است که این امر نشانگر مشکل سونی در ژاپن است. برای مثال آیفون بزرگترین بازار گوشی های هوشمند را در این جا دارد. اگر این شرایط در سطح بین المللی هم توسعه یابد شرایط برای سونی سخت تر خواهد شد، همانند مثال اخیرش در قیمت گذاری عملکرد ایکسپریا در اروپا.
جمع بندی
در حالی که ممکن است انسجام نامگذاری کار را برای سونی راحت تر کند، اما هم چنان مبارزات اصلی برای رسیدن به پیروزی وجود دارد. انتقادات زیادی به عملکرد شرکت مبنی بر عدم توجه به پتانسیل بازارهای اصلی، توافق انحصاری با حامل ها که تنها اثرش محدودیت به کار گیری پتانسیل موجود می باشد، تبلیغات ضعیف و قیمت گذاری غیر رقابتی است.
نظر شما چیست؟ آیا گزارش جدید کمی اعتماد ها را نسبت به آینده محصولات ایکسپریا افزایش داده، یا تلاش دیگری است که نهایتا منجر به تکرار اشتباهات گذشته و حال می شود؟ البته نباید سونی را دست کم گرفت. چرا که ممکن است زوایایی از بازار را در نظر گرفته باشند که از دید ما پنهان مانده باشد.

سونی که در کشور ما، به لطف رابط کاربری و قیمت مناسب، از محبوبیت بالایی برخوردار است، شاید جایگاه خود را در این جا نیز مستحکم تر کند یا حتی از دست بدهد. فعلا باید منتظر ماند و دید آیا این اقدام سونی نتیجه بخش خواهد بود یا خیر. اگر نتیجه بخش باشد احتمال این که دیگر برندهای جهانی چنین کاری را انجام دهند، بسیار زیاد خواهد بود.

منبع: androidauthority

ارسال نظر