چقدر ویژگی های جالب مرورگر جدید ویوالدی را می شناسید؟

هر فرد ممکن است مرورگر مورد علاقه خودش را داشته باشد و برخی سعی می‌کنند به مرورگری که انتخاب کرده‌اند، وفادار بمانند. اما اگر بدتان نمی آید که یک مرورگر جدید را تجربه کنید، در این متن توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید مرورگر ویوالدی (Vivaldi) را شخصی‌سازی کرده و به دلخواه خودتان طراحی کنید.

چقدر ویژگی های جالب مرورگر جدید ویوالدی را می شناسید؟

به گزارش کلیک، گاهی تلاش برای اینکه افراد را مجاب کنید تا نگاهی به مرورگرهای دیگر نیز بیندازد، ممکن است به قیمت جانتان تمام شود! با این حال، پیشنهاد ما این است که نگاهی به مرورگر ویوالدی بیندازید، حتی فقط در این حد که یک بار امتحانش کنید.

ویوالدی یکی از مرورگرهای اپرا (Opera) محسوب می‌شود و مأموریتش این است که اطمینان حاصل کند که مرورگر شما با شرایطتان مطابقت می‌کند. به همین دلیل به محض آن که این مرورگر را نصب می‌کنید، از شما می‌پرسد که مایل هستید این مرورگر چگونه نصب شود؟ می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف، رنگ و محل قرارگیری tab ها را بر روی پنجره (بالا، پایین یا کنار) انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک تصویر پس زمینه در نظر بگیرید. پس از انتخاب و تزئین مرورگر به دلخواه خودتان، می‌توانید از استفاده از آن لذت ببرید!

اولین چیزی که می‌تواند باعث شود که عاشق این مرورگر شوید، این است که می‌توانید صفحات وب‌سایت‌های مختلف را در کنار هم و در یک پنجره مرورگر داشته باشید! این امکان توسط خود ویوالدی به نام "پنل" شناخته شده است که نوعی عملکرد چندگانه محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید اندازه آن‌ها را نیز تعیین و تنظیم کنید. حتی می‌توانید این پنل را از طریق دکمه on/off که در گوش چپ و پایین صفحه قرار دارد، فعال و غیر فعال کنید.

جالب است بدانید که حتی می‌توانید داخل این پنل یادداشت بنویسید. بنابر این اگر در حال گشت و گذار در وب‌سایت‌های مختلف هستید و یادداشت هم برمی‌دارید، می‌توانید به‌سادگی تمام این کارها را روی یک صفحه انجام دهید. البته در حال حاضر امکان ارسال این یادداشت‌ها به گوگل یا اورنوت (Evernote) وجود ندارد و قرار است که در داخل خود مرورگر به حافظه سپرده شود. با این حال، این یادداشت‌ها می‌توانند در دسترس شما باشند و می‌توانید آن‌ها را به هر جا که به داشتنشان نیاز دارید، کپی و پیست کنید.

به جز این امکانات، شما می‌توانید session های مخصوص به خودتان را تولید کنید. پس اگر عادت دارید که همیشه گروه خاصی از tab ها در آن واحد استفاده کنید، ممکن است بخواهید که یک session بسازید. به این ترتیب، می‌توانید تنها با باز کردن یک session، تمامی آن‌ها را به طور هم‌زمان باز کنید.

این مجموعه از tab های مورد استفاده شما، tab های دیداری (Visual Tabs) نامیده می‌شوند چون قادر هستید تمام آنچه را که می‌خواهید در یک نگاه ببینید. البته اگر تعداد خیلی زیادی از tab های مختلف را باز کنید، این tab ها به صورت عادی مانند هر مرورگر دیگری مرتب می‌شوند. نکته جالب این که، وقتی یک tab را باز می‌کنید، رنگ مرورگر به رنگ اصلی تعریف‌شده برای آن وب‌سایت تغییر می‌کند که یک ویژگی بامزه برای ویوالدی است.

طراحی این مرورگر تمیز و زیبا است ولی اگر عمیق‌تر نگاه کنید، ممکن است با ذائقه برخی افراد جور در نیاید. با این حال، اگر شما هم دوست دارید که تجربه مرور صفحات اینترنتی خود را آن‌طور که دوست دارید تنظیم کنید، قطعاً ویوالدی ارزش نگاه انداختن را دارد.

ارسال نظر