مخالفت با فعالیت نمایندگی آمازون در ایران

با برداشته شدن تحریم های بین المللی، بحث های زیادی در خصوص حضور شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات در ایران در بین کاربران در گرفته است و پیش بینی های متعدد و مختلفی در خصوص برآیند حضور آنان و آینده حوزه فناوری اطلاعات در کشور مطرح شده است.به گزارش کلیک یکی از بحث های داغ، حضور و فعالیت شرکت های بزرگ مانند آمازون در ایران بوده است و خبرهایی در این زمینه منتشر شده بود که در اولین رویکردهای دولتی نسبت به این موضوع، یک مقام دولتی در سازمان فناوری اطلاعات، با حضور آمازون در ایران در قالب نمایندگی مخالفت کرد و موضع دولت به این موضوع را مخالف دانست.

مخالفت با فعالیت نمایندگی آمازون در ایران

به گزارش کلیک یکی از بحث های داغ، حضور و فعالیت شرکت های بزرگ مانند آمازون در ایران بوده است و خبرهایی در این زمینه منتشر شده بود که در اولین رویکردهای دولتی نسبت به این موضوع، یک مقام دولتی در سازمان فناوری اطلاعات، با حضور آمازون در ایران در قالب نمایندگی مخالفت کرد و موضع دولت به این موضوع را مخالف دانست.

خسرو سلجوقی با منتفی اعلام کردن حضور آمازون در ایران در قالب نمایندگی اعلام کرد: آمازون می‌تواند بدون داشتن نمایندگی در ایران سرویس جهانی خود را به ایرانی‌ها ارائه کند و ایرانی‌ها پس از برجام می توانند در صورت لزوم با کارت اعتباری از این فروشگاه خرید کنند.

وی با اشاره به حمایت از کارآفرینان ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر فروشگا‌های اینترنتی ایرانی همین خدمات را ارائه می‌دهند و باید زمینه را برای رشد آنان فراهم کنیم.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: ورود فروشگاه‌های اینترنتی بین‌المللی مانند آمازون به معنی کوچک‌شدن ارائه‌دهندگان ایرانی خواهد بود.

سلجوقی تاکید کرد: البته این موضوع به معنی عدم استفاده از امکانات فروشگاه‌های بین‌المللی نیست، بلکه آمازون می‌تواند بدون داشتن نمایندگی در ایران در قالب فعالیت‌ بین‌المللی سرویس جهانی خود را به ایرانی‌ها نیز ارائه دهد.

ارسال نظر