استقبال ضعیف از آیفون ۷ در آمریکا

تیم کوک مدیر عامل اپل پس از رونمایی از آیفون۷ و آیفون۷ پلاس خیلی زود اعلام کرد که فروش عمده این گوشی‌ها را تا یک هفته پس از پیش خرید کاربران انجام نخواهد داد.

استقبال ضعیف از آیفون ۷ در آمریکا

به گزارش کلیک، در حال حاضر مطالعه جدیدی که توسط ReportLinker انجام شد نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از کاربران آمریکایی تمایلی به خرید آیفون۷ و آیفون۷ پلاس ندارند. بنا به گفته این موسسه، یک درصد از کاربران هم که مدل‌های پیشین این گوشی را دارند از گوشی‌های جدید اپل خوش‌شان نمی‌آید. کمتر از ۸۵ درصد کاربران آمریکایی هم که از سیستم عاملی به جز iOS استفاده می‌کنند، برای خرید آیفون‌های جدید که به تازگی توسط اپل رونمایی شد، برنامه‌ای ندارند. از طرف دیگر کمتر از ۴۴ درصد کاربرانی که مدل‌های پیشین این گوشی را دارند، تمایل به ارتقاء گوشی خود به مدل‌های جدیدتر دارند.

یکی دیگر از جنبه‌های جالب تحقیق جدید ReportLinker، این واقعیت است که مشتریان آمریکایی علاقه‌ای به هدفون‌های جدید بی سیم جدید اپل به نام ایرپاد، که همراه با آیفون۷ و آیفون۷ پلاس هستند، ندارند. در واقع، ۷۱ درصد از کاربرانی که در این تحقیقات شرکت کردند به دلایل مختلفی از این ایرپادهای اپل خوش‌شان نمی‌آید و قصد خرید آن را ندارند. البته ما نیز پیش از این در مقاله‌ای کامل به مزایا و معایب این سیستم جدید بی سیم پرداختیم، که اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم معایب آن بیشتر از مزایایش بود.

هم چنین خالی از لطف نیست که بگوییم سوالات مطرح شده در این تحقیقات به صورت زیر بود:

۱ - برداشت کاربران اپل پس از کنفرانس خبری این شرکت در روز چهارشنبه چه بود؟ آیا این شرکت توانست رضایت مشتریان را به دست آورد؟

۲ - آیا صاحبان دیگر گوشی‌های هوشمند تمایل به تغییر و خرید یکی از آیفون‌های جدید را دارند؟ آیا آیفون به دست کاربران جدیدی می‌رسد؟

۳ - پس از این که فروش اپل سقوط کرد، آیا این محصول به بازگشت این شرکت کمک می‌کند؟

متاسفانه این موسسه اعلام نکرد که این تحقیقات را از چه تعداد از کاربرانی تهیه کرده است، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که فروش این محصولات در آمریکا یا حتی دیگر بازارها چگونه خواهد بود. به نظر اپل با چالش جدی روبه رو شده است که شاید عواقب جبران ناپذیری برای این شرکت بزرگ داشته باشد، چرا که فروش آیفون همواره یکی از موارد مهمی بود که این شرکت در درآمدزایی روی آن حساب می کرد.

ارسال نظر