«نوقا» پرکاربردترین نسخه اندروید شد!

رسانه کلیک - جدول سهم نسخه های مختلف اندروید در فضای مجازی منتشر شد. در جدیدترین آمار از سیستم عامل موبایل گوگل، اندروید پای (pie) غایب است.

«نوقا» پرکاربردترین نسخه اندروید شد!

سیستم عامل اندروید بیشترین کاربران را در صنعت گوشی های هوشمند دارد؛ با این حال نسخه های مختلف آن توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف اپل که تعداد بالایی از محصولات خود را به آخرین نسخه از سیستم عامل iOS مجهز می کند، تنها پرچمداران اندرویدی جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایل گوگل را دریافت می کنند.

جدیدترین جدول سهم نسخه های مختلف اندروید فاقد سیستم عامل اندروید 9 است. بر اساس این آمار، کاربران هنوز از سیستم عامل اندروید نان زنجبیلی و اندروید بستنی حصیری استفاده می کنند.

نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید جلی بین در مجموع سهمی برابر با 3.2 درصد را به خود اختصاص داده اند. سیستم عامل اندروید 4.4 با نام کیت کت، سهمی برابر با 7.8 درصد دارد.

نسخه های جدیدتر این سیستم عامل، اندروید لالی پاپ در نسخه های 5.0 و 5.1 به ترتیب سهمی برابر با 3.6 و 14.7 درصد دارند. اندروید مارشمالو توانسته در جدیدترین جدول سهم نسخه های مختلف اندروید به سهم 21.6 درصدی دست پیدا کند.

در حال حاضر اندروید نوقا بیشترین سهم را در بین نسخه های مختلف سیستم عامل موبایل گوگل دارد. بر اساس آمار جدید، نسخه های مختلف اندروید نوقا توسط 29.3 درصد کاربران اندروید استفاده می شود. لازم به ذکر است؛ سهم این نسخه از سیستم عامل اندروید در مقایسه با گذشته کاهش داشته است.

اندروید اوریو در نسخه های اندروید 8.0 و 8.1، در مجموع سهمی برابر با 19.2 درصد دارند. جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایل گوگل، اندروید اوریو در این جدول غایب است.

هم اکنون اندروید پای تنها در اختیار برخی گوشی های هوشمند مانند پرچمداران گوگل، پیکسل 2 و پیکسل 2 XL قرار گرفته است. انتظار می رود در ماه آینده میلادی سیستم عامل اندروید 9 به این جدول راه پیدا کند.

ارسال نظر