با ویژگی های اصلی نسخه پیش نمایش اندروید P آشنا شوید

رسانه کلیک - گوگل اولین نسخه پیش نمایش اندروید P را منتشر کرد. این نسخه از اندروید نسبت به اندروید اوریو پیشرفت هایی را تجربه کرده است که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم.

با ویژگی های اصلی نسخه پیش نمایش اندروید P آشنا شوید

گوگل اولین نسخه پیش نمایش اندروید P را در اختیار کاربران قرار داد. از این نسخه اندروید در کنفرانس گوگل I/O در ماه مه به صورت رسمی رونمایی می شود. این نسخه پیش نمایش برای توسعه دهندگان منتشر شده است با این حال می توان با استفاده از آن به ویژگی های نسخه بعدی سیستم عامل اندروید پی برد.

در این مقاله به معرفی ویژگی ها و تغییرات اصلی نسخه پیش نمایش اندروید P می پردازیم، با ما همراه باشید.

پشتیبانی از برش نمایشگر

در گذشته شایعات به این ویژگی اندروید P اشاره کرده بودند و حالا این موضوع با انتشار نسخه پیش نمایش اندروید P به صورت رسمی تایید شده است ( نسخه بعدی اندروید از برش نمایشگر همانند آیفون X پشتیبانی می کند ). این نسخه از اندروید به صورت رسمی از برش نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی همانند گوشی های هوشمند اسنشال PH-1 و آیفون X پشتیبانی می کند.

تا به امروز از چندین گوشی هوشمند مجهز به برش نمایشگر رونمایی شده است. انتظار می رود در آینده محصولات اندرویدی بیشتری با این ویژگی معرفی و روانه بازار شوند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در رابطه با اندروید P، توسعه دهندگان می توانند میزان ارتفاع نوار اعلانات را برای سازگاری با برش نمایشگر تغییر دهند.

توسعه دهندگان می توانند به صورت مجازی برش نمایشگر را برای دستگاه هایی که از این ویژگی بهره نمی برند، شبیه سازی کنند تا از نحوه عملکرد آن مطمئن شوند.

تغییرات در طراحی رابط کاربری

گوگل به صراحت در رابطه با تغییرات در طراحی رابط کاربری اندروید پی صحبتی نکرده است. با این وجود تصاویر مربوط به نسخه پیش نمایش اندروید P خبر از زیبایی بیشتر این نسخه می دهند.

در این نسخه ساعت در سمت راست بالای نمایشگر نمایش داده می شود که علت آن می تواند به استفاده از برش نمایشگر در دستگاه های اندرویدی مربوط باشد.

یکی دیگر از تغییرات ظاهری که می توان در نسخه پیش نمایش اندروید P مشاهده کرد، آیکون های رنگارنگ در بخش تنظیمات است.

اعلانات بهتر

گوگل در زمینه اعلانات بهبودهایی را در نسخه جدید سیستم عامل خود اعمال کرده است. کاربر می تواند در اندروید P پیام ها را در متن مکالمه مشاهده کنید، پاسخ های مبنی بر هوش مصنوعی ارسال کند و تصاویر دریافتی را در اعلانات ببیند.

اعلانات نقش مهمی در سیستم عامل اندروید دارند و گوگل سعی می کند کاربردهای آن را در نسخه های جدید افزایش دهد.

API چند دوربینی

در حال حاضر بسیاری از گوشی های هوشمند اندرویدی از دوربین دوگانه بهره می برند ولی در اکثر آن ها برای استفاده از حداکثر پتانسیل دوربین ها باید از اپلیکیشن دوربینی که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه نصب شده است، استفاده کرد.

اندروید P به صورت پیش فرض از چندین دوربین پشتیبانی می کند. به همین دلیل کاربر می تواند از ویژگی هایی همانند زوم و تصاویر بوکه در بخش دوربین سایر اپلیکیشن ها همانند اسنپ چت و اینستاگرام استفاده کند. برای بهره مندی از چنین ویژگی باید اپلیکیشن ها خود نیز از آن پشتیبانی کنند.

مکان یابی داخلی

اندروید پی از پروتکل وای فای IEEE 802.11mc پشتیبانی می کند. این پروتکل به عنوان Wifi Round Trip Time یا به اختصار RTT نیز شناخته می شود.

با استفاده از این ویژگی وقتی در محیط داخلی قرار دارید و GPS نمی تواند با دقت مکان یابی کند، RTT محل شما را با حداکثر خطا 1 یا 2 متری تشخیص می دهد. یکی از کاربردهای مکان یابی داخلی در فروشگاه ها برای مسیریابی است.

پشتیبانی از HDR و HEIF

اندروید P به صورت پیش فرض از پروفایل HDR VP9 پشتیبانی می کند که باعث می شود کاربران بتوانند راحت تر محتوای ویدیویی HDR را در دستگاه خود مشاهده کنند.

یکی دیگر از ویژگی های اندروید P پشتیبانی از فرمت HEIF است. این فرمت توسط iOS 11 به محصولات اپل افزوده شد که قادر است بدون کاهش کیفیت، حجم تصاویر را به کمتر از نصف کاهش دهد. با افزایش محبوبیت این فرمت، فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار می گیرد.

آیا شما نسخه پیش نمایش اندروید P را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده اید؟ نظر شما در رابطه با تغییرات اعمال شده در نسخه جدید اندروید چیست؟

ارسال نظر