رقابت فشرده اپل و سامسونگ به زیر آب کشیده شد

شرکت اپل در طراحی تازه ترین گوشی خود iPhone 8 ، شرکت سامسونگ را به چالش کشیده و خصوصیت ضدآب بودن در عمق زیاد را به این گوشی اضافه کرده است.

رقابت فشرده اپل و سامسونگ به زیر آب کشیده شد

به گزارش کلیک - شاخصه ضد آب (waterproofing) و یا ضد گردوغبار بودن از مواردیست که بسیاری از شرکت های طراح تکنولوژی در گجت های تازه خود گنجانده اند. اما نکته حائز اهمیت در این میان میزان استقامت گوشی و یا گجت نسبت به عمق ارزیابی می شود. شاخصه ای که این روزها میدان رقابت میان سامسونگ و اپل را داغ کرده است.

چندی پیش شرکت سامسونگ در معرفی و رونمایی از گوشی Samsung Galaxy S8 و Galaxy S7 خصوصیت ضد آب بودن را به صورت مشخص برای این دو گوشی عنوان کرده است. و این در حالیست که شرکت اپل نیز گوشی iPhone 8 را با رتبه IP68 روانه بازار خواهد کرد. این رتبه، شاخصه های شگفت انگیزی مانند ضدگرد و غبار بودن، ضد آب بودن، میزان عمق و میزان زمان استقامت در عمق را برای کاربر تعریف می کند. برای مثال، گوشی iPhone 7 دارای رتبه IP67 بود که این بدان معناست که گوشی یاد شده، توانایی استقامت در شرایط گرد و غبار، ضد آب بودن و استقامت در عمق یک متری، به مدت ۳۰ دقیقه را داراست.

شرکت سامسونگ چندی پیش در معرفی گوشی های هوشمند خود با نام Samsung Galaxy S8 و Galaxy S7 از خصوصیت IP68 برای تکمیل پروسه معرفی خود استفاده کرد. این خصیصه به گوشی هوشمند توانایی خارق العاده در ضد آب بودن در عمق یک و نیم متر و به مدت زمان یک ساعت و نیم را اضافه کرده است. همچنین این گوشی توانایی تحمل شرایط گرد و غبار را نیز دارا خواهد بود.

شرکت اپل نیز از میدان رقابت دور نمانده و اخباری را مبنی بر طراحی گوشی iPhone 8 با رتبه IP68 و همچنین تمرکز بالاتری در تجهیز این گوشی با نسخه قوی تری از ضد گرد و غبار بودن در دهمین سالگرد طراحی آیفون ارائه خواهد کرد.

یک منبع ناشناس در شرکت اپل در رسانه ها عنوان کرده است که این شرکت قصد دارد تا گوشی iPhone 8 را با رتبه

IP68 به بالاترین میزان ممکن ارتقا دهد تا محصولی اعجاب انگیز را در دهمین سالگرد تولید آیفون در سال جاری به نمایش بگذارد.

رقابت در خصوصیت ضد آب بودن مسئله ایست که به شدت شرکت سامسونگ و اپل را به چالش کشیده است و باید دید کدامیک از این میدان سرافراز بیرون خواهد آمد. پیش بینی می شود گوشی iPhone 8 تا پایان سال جاری و یا اوایل سال ۲۰۱۸ وارد دنیای تکنولوژی شود.

ارسال نظر