رکورد تاریخی اپل؛ عبور قریب الوقوع ارزش شرکت از مرز ۱ تریلیون دلار

هر چند پس از استیو جابز به مدیریت تیم کوک انتقاداتی وارد شده است، اما اکنون او می‌تواند به نتیجه مثبت دوره‌ی مدیریتش افتخار کند، زیرا موجب شده است این شرکت به اولین شرکت آمریکایی تبدیل شود که ارزشی بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار دارد.

رکورد تاریخی اپل؛ عبور قریب الوقوع ارزش شرکت از مرز ۱ تریلیون دلار

به گزارش کلیک، ذر ماه‌های اخیر شایعاتی در مورد آیفون ۸ منتشر شده است از قبیل صفحه‌نمایش بدون حاشیه OLED که بسیاری از هواداران اپل را هیجانزده کرده و افراد زیادی را وسوسه کرده که گوشی آیفون کنونی‌شان را به پس از معرفی به آیفون ۸ ارتقا دهند، یا بهتر است یاداوری نیم که تحلیلگران بازار در ماه‌های آینده‌ چنین پیش بینی دارند. همین پیش‌بینی‌ تحلیلگران موجب شده سرمایه‌گذاران بیشتری طی ماه‌های گذشته به سمت اپل متمایل شوند و همین سبب شده که شرکت اپل یک رکورد بزرگ دیگر بتواند از خود به جای بگذارد. پس از منتشر شدن گزارش عملکرد اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ ارزش بازار اپل از مرز ۸۰۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است و این برای نخستین بار در تاریخ آمریکاست که ارزش یک شرکت در این کشور از چنین مرزی عبور می‌کند.

قبل از ارائه این گزارش، سهام شرکت اپل اندکی سقوط داشت به این دلیل که سرمایه‌گذاران شنیده‌ بودند در این سه ماهه شرکت اپل تعداد آیفون کمتری نسبت به دوره مشابه سال گذشته فروخته است. با این حال پس از ارائه گزارش معلوم شد که با وجود فروش کمتر، سود اپل افزایش یافته است و این به این دلیل است که اکنون محصولات تولید شده توسط اپل گران‌تر هستند. همه‌ی این‌ موضوعات باعث شده که ارزش هر سهم اپل امروز از مرز ۱۵۳ دلار عبور کند، که افزایش بیش از ۳ درصد نسبت به آغاز روز داشت، و این افزایش ارزش کلی شرکت کوپرتینویی را به بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار رساند.

اکنون شرکت اپل از یک رکورد تاریخی شگفت انگیز عبور کرده و نکته جالب توجه اینجاست که برگ برنده‌ی این شرکت هنوز رو نشده است. چند ماه دیگر این شرکت از آیفون ۸ رونمایی خواهد کرد و اگر پیش‌بینی کارشناسان در مورد فروش بالای این محصول حقیقت داشته باشد، به احتمال فراوان ارزش کلی اپل از مرز ۱ تریلیون دلار عبور خواهد کرد و تبدیل به اولین شرکت در تاریخ جهان خواهد شد که توانسته است چنین موفقیتی را کسب کند.

اما باز هم قدرت تحلیل یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا یعنی وارن بافت (Warren Buffett) در این میان به اثبات رسید. وارن بافت کسی بود که بازار محصولات الکترونیکی را «بی‌ثبات» می‌دانست و سال‌ها از سرمایه‌گذاری در بازار محصولات الکترونیکی پرهیز می‌کرد. با این حال او در سال گذشته یک میلیارد دلار در شرکت اپل سرمایه‌گذاری کرد و با این کار در مدت کمتر از یک سال ارزش سرمایه‌اش حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بسیاری از تحلیلگران افزایش ارزش سهام شرکت اپل را با سرمایه‌گذاری این فرد مرتبط می‌دانند. وارن بافت پس از انتشار گزارش اخیر مالی شرکت اپل به تقدیر از آیفون پرداخته و گفته است که «شما نمی‌توانید در بازار گوشی‌های هوشمند مردم را مانند بازار وسایل خانگی با قیمت جذب کنید». او همچنین اضافه کرده است که «آیفون برای افرادی که زندگیشان را در اطراف آن شکل داده‌اند محصولی بسیار بسیار بسیار ارزشمند است».

ارسال نظر