آتش گرفتن ناگهانی آیفون ۶ اپل در پرواز واشنگتن به هاوایی!

ظاهرا مسئله آتش گرفتن ناگهانی سری محصولات آیفون اپل همچنان ادامه دارد و این بار نوبت به آیفون ۶ این شرکت رسیده تا هنر آتش گرفتن ناگهانی خود را به معرض نمایش قرار دهد!

آتش گرفتن ناگهانی آیفون ۶ اپل در پرواز واشنگتن به هاوایی!

در روز پنجشنبه خانم آنا کریل (Anna Crail) در هواپیمایی مسافربری بوده و قصد سفر از ، واشنگتن به هاوایی را داشت. وی در حال تماشای ویدئوی پخش شده در تلویزیون هواپیما بود که ناگهان متوجه شده آیفون ۶ او در حال آتش گرفتن است! در این هنگام اولین تصوری که در ذهن او ایجاد شد تصوری شبیه به اتفاقات سریال لاست بود! وی می‌گوید در ابتدا تصور کردم که هواپیما در حال سقوط به داخلی آب‌های اقیانوس آرام است، در حالی که هیچ ارتباطی مابین این تصور و آتش گرفتن آیفون ۶ بنده جود ندارد!

بنا به ادعای خانم کریل و سایر مسافرین پرواز نامبرده شده، آیفون ۶ اپل خانم کریل کاملا در شعله‌های آتش محو شده بود و ارتفاع شعله‌های آن به ۸ اینچ می‌رسید. خانم کریل که با مشاهده شعله‌های آتش آیفون ۶ خود وحشت کرده بود، سریعا آن را پرت کرد و گوشی دقیقا زیر صندلی یکی دیگر از مسافرین قرار گرفت. این موضوع منجر شد که شعله‌های آتش آیفون ۶ او بیشتر شده و ترس و وحشت در بین مسافرین افزایش یابد.

اما خوشبختانه در همین هنگام خدمه پرواز آموزش دیده وارد عمل شدند و توانستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن شعله‌های آتش آیفون ۶ خانم کریل را مهار کنند. این موضوع منجر شد که درخواست‌های زیادی مبنی بر ممنوعیت حمل آیفون‌های اپل در داخل هواپیما ارائه شود، اما آقای جان نانس (John Nance) خلبان بازنشسته و متخصص در زمینه صنعت هواپیمایی عنوان داشت که این موضوع عملی نیست. اتفاقی که شاهد آن بودیم تأسف‌بار بوده اما باید قبول کنیم که این اتفاق به ندرت رخ خواهد داد و احتمال وقوع آن به واقع ناچیز است! همچنین اگر بخواهیم حمل آیفون‌های اپل در هواپیما و پروازها را ممنوع کنیم باید چاره‌ای برای سایر مکان‌ها عمومی نظیر مترو، اتوبوس و ... نیز بیاندیشیم! آقای نانس اشاره داشته که این اتفاق تنها به دلیل عدم انتقال گوشی خانم کریل به وضعیت "هواپیما" یا اصلاحا Airplane Mode رخ داده است. وی می‌گوید عدم انتقال آیفون ۶ اپل خانم کریل به این وضعیت منجر شد تا دستگاه دائما به دنبال سیگنال‌های ارتباطی باشد و این موضوع در حین پرواز منجر به فشار آمدن به باتری دستگاه و داغ شدن و نهایتا آتش گرفتن آن شده است. بنابراین لطفا سعی داشته باشید که همواره در حین پرواز گوشی هوشمند خود را به وضعیت هواپیما منتقل کنید.

با توجه به این اتفاق رخ داده شده، تماس‌های زیادی با سازمان FCC و شرکت اپل نیز برقرار شد و افراد زیادی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی و گله‌مندی کردند. متاسفانه آیفون‌های اپل در این زمینه محصولاتی سابقه‌دار محسوب می‌شود و بارها و بارها دیده‌ایم که این سری از محصولات اپل بدون دلیل قانع کننده‌ای دچار آتش سوزی شوند. در ماه آگوست سال ۲۰۱۴ نیز دقیقا اتفاقی مشابه با همین موضوع در یک پرواز دیگر رخ داد. در آن پرواز فرد اصلی حادثه از یک آیفون ۵ اپل استفاده می‌کرد و ناگهان متوجه شد که آیفون او در حال دود کردن است! به نظر شما چرا آیفون‌های اپل بیشتر از سایر محصولات هوشمند دیگر با این مشکل مواجه هستند؟ آیا این موضوع ارتباط مستقیمی با یک ضعف طراحی در آیفون‌های اپل دارد؟

منبع: phonearena

ارسال نظر