مک بوک اپل رقیب جدی پیدا کرد

سامسونگ لپ تاپ فوق العاده ای ساخته است که بسیار باکیفیت می باشد و کاری که اپل نتوانست در طی سال های اخیر انجام دهد را به سرانجام رساند.

مک بوک اپل رقیب جدی پیدا کرد

به گزارش کلیک، این لپ تاپ استثنایی مخصوص استفاده دانشجویان در فضاهای دانشگاهی است که قیمت خرید آن هم بسیار مناسب می باشد. این درحالی است که اگر بخواهیم مک بوک اپل را به مدل های بالاتر آن ارتقاء دهیم باید حدود ۲۵۰۰ دلار هزینه کنیم.

سامسونگ سال گذشته لپ تاپی را ارائه کرد که بسیار بزرگ بود به سختی می توانست ابزار محکمی برای ورود این شرکت به دنیای لپ تاپ ها باشد. اما امسال سامسونگ بی سر و صدا بر روی مدل بعدی دستگاه خود کار کرد. این لپ تاپ با نام Samsung Notebook 7 Spin بسیار مقرون به صرفه است و از کیفیت بی نظیری برخوردار می باشد و به راحتی می توان گفت که در بین لپ تاپ های زیر ۱۰۰۰ دلار بهترین انتخاب است.

باز و بسته شدن این لپ تاپ بسیار راحت است و به لطف لولاهای ۳۶۰ درجه می توان حالت مختلف کاربری را با آن تجربه نمود و وزن ۵ پوندی این لپ تاپ ۱۵ اینچی برای انجام کارهای روزانه مناسب به نظر می رسد.

۲

با این حال، Notebook 7 Spin مجهز به یک هارد دیسک ۱ ترابایت، فضا برای یک درایو M2 SATA قدرتمندتر ، یک صفحه نمایش ۱۰۸۰p 15.6 اینچی ، USB و USB-C و یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce 940 MX است. از همه مهمتر، کار کردن با آن بسیار رضایت بخش تر و آسان تر از لپ تاپ های هم رده و هم قیمت دیگر مانند سری Dell Latitude 5000 یا HP Envy 15 است.

ممکن است برای بسیاری از شما عجیب به نظر برسد و با این حرف موافق نباشید، ولی پیدا کردن لپ تاپ ویندوزی با قیمت کمتر از هزار دلار کار بسیار سختی است. همیشه یک اشکال در این نوع لپ تاپ ها وجود دارد. یا صفحه نمایش بد و بی کیفیت دارند یا تایپ کردن با صفحه کلید به شما حس درست کردن خمیر را می دهد. گذشته از این ها، بدترین چیز، پد است. لپ تاپ های ارزان همیشه پدهای بدی دارند که بسیار بد طراحی شده اند. ولی Notebook 7 Spin پد قابل توجهی دارد. هر بیت آن مانند مک کارآمد و پاسخگو است. خبری از کلیک اشتباه یا تصادفی نیست و همه چیز به خوبی کار می کند. لای شیار پد به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه حشره یا زباله ای در آن قرار نمی گیرد.

۵

شگفتی های این لپ تاپ ارزان قیمت هنوز تمام نشده است. باتری ۴۵ وات ساعتی این لپ تاپ در مدل ۱۵ اینچی، با روشنایی کامل و انجام بازی ۶ ساعت کار کرد، که مسلما در مدل ۱۳ اینچی که همین باتری با صفحه نمایشی کم مصرف تر استفاده شده است، مدت زمان بیشتری کار خواهد کرد و عملکرد بهتری خواهد داشت.

این لپ تاپ هم چنین دارای ویژگی شارژ سریع است، که در بسیاری از آزمایشات از صفر به بیست درصد را در کمتر از ۲۰ دقیقه پر کرد و در کمتر از ۲ ساعت کاملا شارژ خواهد شد. هنوز نمی دانیم که آیا این لپ تاپ سریع ترین لپ تاپ از نظر شارژ شدن در جهان است یا خیر، ولی مسلما در رده های بالا قرار دارد.

قابلیت ارتقای این لپ تاپ نیز وجود دارد. قسمت زیرین آن با پلاستیک نرم پوشیده شده و به وسیله پیچ های براق و کاملا نمایان به بدنه اصلی چسبانده شده است. اگر این پیچ ها را باز کنید، به هارد دیسک، حافظه M2 SATA، و شیار RAM دسترسی دارید. این بدان معناست که علاوه بر ارزان و قدرتمند بودن ، قابلیت ارتقاء توسط کاربران را نیز دارد که می تواند برگ برنده مهمی برای سامسونگ باشد.

۲۳

سامسونگ هم چنین این لپ تاپ را مجهز به یک پورت اترنت کرده است. این درگاه معمولا اولین قربانی در لپ تاپ های باریک و فوق باریک است. در جهانی که تمام ارتباطات آن از طریق وای-فای صورت می گیرد، کسی دیگر علاقه به استفاده از سیم در دور و اطراف خود ندارد. ولی سامسونگ در تلاش است تا یک لپ تاپ همه منظوره بسازد. طبق گفته سامسونگ بیشترین استفاده از این لپ تاپ در دانشگاه ها و کتابخانه ها و آزمایشگاه های علمی خواهد بود و از آن جا که ممکن است استفاده امواج وای-فای به راحتی در این مکان ها امکان پذیر نباشد، در نتیجه می توان از این پورت استفاده کرد. البته سامسونگ با این نوع نگرش، کمی از لوکس بودن مدل لپ تاپ های خود کاسته است. یک پورت USB -C برای اتصال مانیتورهای ۴k، یک پورت HDMI برای پخش انیمیشن و فیلم در تلویزیون، و سه پورت USB مختلف، از دیگر پورت های این لپ تاپ هستند.

اگر شما از علاقه مندان و کاربران لپ تاپ های ویندوزی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این لپ تاپ را تهیه کنید. مسلما این لپ تاپ یک وسیله ایده آل و کارآمد است و به راحتی می تواند با رقبای اپل و دل خود رقابت کند. هم چنین حساب بانکی شما را هم خالی نمی کند که مزیت مهمی به حساب می آید.
تاکنون در دنیای اسمارت فون ها سامسونگ همیشه پشت سر اپل بوده است، ولی به نظر در دنیای لپ تاپ ها این اپل است که باید از سامسونگ یاد بگیرد و به نیازهای کاربران خود احترام بگذارد.

ارسال نظر