امکان عرضه iMessage از طرف اپل برای اندروید

iMessage سرویس پیام رسانی محبوب آیفون ممکن است برای اندروید نیز عرضه شود و کاربران اندرویدی نیز بتوانند از این قابلیت استفاده کنند.

امکان عرضه iMessage از طرف اپل برای اندروید

به گزارش کلیک، آی مسیج iMessage یکی سرویس های بسیار خوب اپل است که به کاربر این امکان را می دهد تا پیام هایی مثل SMS یا MMS و اطلاعاتی نظیر Location را از طرف مخاطب خود دریافت کند. این سیستم با اتصال به اینترنت و بدون نیاز به نصب هیچ گونه برنامه خاصی کاربران آیفونی را به یگدیگر متصل می‌کند.

گمانه زنی هایی مبنی بر عرضه iMessage برای اندروید وجود دارد، بسیاری از منتقدان و طرفداران اپل این کار را نپسندیده اند و اعتراض هایی بر آزاد شدن iMessage وجود دارد، بسیاری از کاربران آیفون این ویژگی آیفون را یکی از بهترین خصوصیات آن می دانند که در هیچ یک از برندهای گوشی هوشمند عرضه نشده است.

John Gruber اظهار دارد که در صورت عرضه iMessage برای اندروید تا حد امکان ویژگی های نسخه iOS آن حفظ می شود و تغییر زیادی در ظاهر برنامه داده نمی شود. البته نکته ای نیز وجود دارد که برخی تغییرات ممکن است به دلیل تغییر سیستم عامل ناگریز انجام شود، در کل اپل به حفظ اصالت iMessage تأکید دارد. Gruber تأکید دارد که امکان آورده شدن iMessage به اندروید توسط شرکت اپل امری محال نیست و باید ببینیم در صورت عرضه تا چه امکان و آزادی عمل در اختیار کاربران اندروید قرار می گیرد.

تمام دعواها و کشمکش های بر سر iMessage به این علت است اپل توانسته است بهترین های خود را عرضه کند و کاربران خود را همیشه راضی نگه دارد و از طرفی کاربران متعصب نیز علاقه ای به این اشتراک با اندرویدی ها ندارند.

ارائه iMessage برای کاربران اندروید خطر خروج آن ها از سرویس گوگل را چند برابر می کند. در هر صورت هر کاربری ممکن است براساس نیاز خود سرویس متفاوتی را انتخاب کند ولی اگر iMessage به حوزه اندروید وارد شود، گوگل درخطر جدی قرار می گیرد.

ارسال نظر