اپل در حال تولید انبوه نمایشگرهای میکرو ال ای دی نازک‌تر است

رسانه کلیک – شرکت اپل شروع همکاری های جدید با کمپانی تایوانی TSMC را به منظور کاهش حجم پنل های میکرو ال ای دی در نظر گرفته است.

اپل در حال تولید انبوه نمایشگرهای میکرو ال ای دی نازک‌تر است

اپل در حال همکاری با کمپانی TSMC است تا پنل های میکرو ال ای دی پشتی نمایشگرهای مبتنی بر ال ای دی های مجتمع را با حجم کمتری تولید کند.

استفاده از نمایشگرهای میکرو ال ای دی از لحاظ قیمت و کارایی به صرفه هستند، به همین دلیل اپل تصمیم دارد تا نمایشگر دستگاه‌های آینده خود را با استفاده از این فناوری تولید کند. احتمالاً روند به‌کارگیری پنل های میکرو ال ای دی در دستگاه‌های کمپانی اپل از سال 2019 و مشخصاً از اپل واچ شروع شود.

تیم تحقیق و توسعه اپل که در شمال تایوان واقع شده است، از هم اکنون روند استفاده از این پنل ها در نمایشگر دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده است. علاوه بر این، اپل تصمیم دارد تا در آینده‌ای نزدیک تیم تحقیق و توسعه مربوط به این پروژه را به آمریکا انتقال دهد.

حدس و گمان‌ها از علاقه و تصمیم اپل برای استفاده از نمایشگرهای مبتنی بر پنل های میکرو ال ای دی برای اولین بار در سال 2015 مشخص شد. در آن زمان، شرکت بزرگ تولید کننده آیفون، پروژه‌ای جدید را برای تحقیق در مورد پنل های میکرو ال ای دی در آزمایشگاهی واقع در شهر تائویوان کشور تایوان و در سکوت کامل خبری شروع کرده بود. نتیجه اولیه حاصل از این تحقیق برای اولین بار در نمایشگر OLED به کار رفته در آیفون 10 معلوم شد.

کوپرتینویی ها در سال 2014 با تصاحب کمپانی LuxVue Technology علاقه خود مبنی بر به‌کارگیری پنل های میکرو ال ای دی را نشان دادند. بر همین اساس، برخی از تحلیلگران حدس و گمان‌هایی مبنی بر حضور اعضای کمپانی LuxVue Technology در تیم تحقیق و توسعه اپل برای توسعه پنل های میکرو ال ای دی را مطرح کرده‌اند.

نمایشگرهای میکرو ال ای دی، همانند نمایشگرهای اولد دارای دقت بیشتر در نمایش رنگ‌ها، بهبود نسبت کنتراست، زمان پاسخگویی سریع‌تر و همچنین نمایش رنگ سیاه واقعی از طریق پیکسل‌ها هستند. در عین حال پنل های میکرو ال ای دی از لحاظ مصرف انرژی بهینه‌تر بوده و همچنین از لحاظ ابعادی نازک‌تر از پنل های OLED هستند.

شایان ذکر است؛ نمایشگرهای مبتنی بر پنل های میکرو ال ای دی مجهز به ال ای دی های نیترید گالیمِ غیر ارگانیک هستند که به همین دلیل طول عمر مفید بالاتری به نسبت ال ای دی های ارگانیک به کار رفته در نمایشگرهای OLED دارند.

منبع: macrumors

ارسال نظر