سیاست جدید اپل در فروش آیفون

شرکت اپل راهبرد جدیدی را پیش گرفته و به ازای آیفون های آسیب دیده اعتبار خرید به مشتریان می دهد.

سیاست جدید اپل در فروش آیفون

به گزارش کلیک، به نظر می رسد که با این اقدام، مردم ترغیب خواهند شد تا به جای این که آیفون خود را تعمیر کنند یا با همان مدل قدیمی خود کنار بیایند یا مدل های جدیدتر را خریداری کنند. این شرکت به خاطر کاهش فروش آیفون، از سوی سرمایه گذاران تحت فشار قرار گرفته و باید نشان دهد که این روند دائمی نیست. ترغیب بیشتر افراد به خرید مدل جدیدتر و نیز فروش آیفون های برگشتی و تعمیر شده در کارخانه در کشورهایی که قیمت گوشی نو برای اکثر افراد آن کشورها بسیار گران است می تواند به افزایش فروش کمک کند.

پیش از این اگر دارندگان آیفون می خواستند برای خرید آیفون جدید، گوشی قدیمی خود را به اپل بدهند، باید گوشی قبلی خود را با صفحه نمایش، دکمه ها و دوربین سالم تحویل می دادند و حداکثر 350 دلار دریافت می کردند. حداکثر اعتبار اعطا شده به مشتریان قیمت آخرین مدل آیفون یعنی 6S را تا بیش از نصف کاهش می دهد.

در صورتی که صفحه نمایش گوشی شکسته باشد یا مشکلات دیگری داشته باشد، این اعتبار خرید بین 50 دلار برای آیفون 5S تا 200 دلار برای آیفون 6 پلاس متغیر است. ولی سیاست جدید این شرکت خرید مدل های جدید توسط مشتریان را جذاب تر از گذشته کرده است. اپل افراد را برای ارزیابی دقیق تر به فروشگاه های خود می فرستد ولی روند اعطای اعتبار به صورت آنلاین انجام می شود.
سایر فروشندگان از جمله Gazelle و Usell، به ازای تحویل آیفون قدیمی اعتبار نقدی می دهند و اپراتورهای بزرگ اینترنت بیسیم نیز خرید آیفون های قدیمی به ازای اعطای اعتبار را قبول می کنند.

بر اساس آمارها ساعت اپل حدود دو سوم محموله های ساعت هوشمند در سال 2015 را به خود اختصاص داده است. در سه ماهه آخر سال گذشته، از مجموع 12 میلیون ساعت، 5 میلیون ساعت متعلق به اپل بوده و شرکت های سامسونگ و پِبِل به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
اپل میزان دقیق فروش خود را افشا نکرده و فقط به گفتن این جمله بسنده کرده که فروش ساعت های اپل در سه ماهه آخر بیشتر از سه ماهه سوم سال بوده است. این شرکت هنوز برنامه اعطای اعتبار برای ساعت اپل را شروع نکرده است.

منبع:technews

ارسال نظر