مایکروسافت هم برای اپل کار می کرد

در حالی که مایکروسافت به عنوان یکی از بهترین، بزرگترین و قدرتمند ترین شرکت های نرم افزاری  در جهان شناخته شده است، ولی حاشیه هایی هم در گذشته برای این شرکت وجود داشته است. به گزارش کلیک، این شرکت اولین محصول سخت افزاری خود را در واقع ۳۶ سال پیش در چنین روزی، یعنی محصولات مایکروسافتیسبدر ۲ آوریل ۱۹۸۰ معرفی کرده است. این محصول یک کارت کامپیوتر یا "SoftCard" بود که برای کامپیوتر "اپل دو" طراحی گردید. کاربران می توانستند اپل دو را باز کنند، کارت را درون آن قرار دهند تا کامپیوتر به آن ها امکان کار با یک سیستم عامل متفاوت به نام CP/M را دهد. این کار به کاربران اپل دو اجازه خرید نرم افزارهای ساخته شده برای CP/M را می داد. از جمله اجرای یک برنامه پردازش کلمه به نام WordStar، که توسط مایکروسافت ساخته نشده بود. طبق گزارش مارسل براون از مجله "تاریخ فناوری"، در آن زمان، محصول SoftCard در حدود نیمی از کل درآمد مایکروسافت را به ارمغان آورد. ای سودها تا سال ۱۹۸۶ و تا زمانی که محبوبیت CP/M کم گردد، هم چنان ادامه داشت. چرا که تکنولوژی های جدیدتر و کارآمدتری وارد بازار شده بودند و این محصول دیگر توانایی رقابت با آن ها را نداشت. از آن جا که اپل به تازگی سالگرد ۴۰ سالگی خود را در اول آوریل جشن گرفت، جالب است بدانید که مایکروسافت هم در حدود همین مدت زمان است که در زمینه کسب و کار سخت افزاری فعالیت دارد. ولی به نوعی این دو غول تکنولوژی دنیا راه خود را از هم جدا کردند و هر کدام وارد زمینه خاصی شدند، که بی تردید موفق هم عمل کردند. ولی تصور کنید که این دو شرکت همکاری خود را با هم ادامه می دادند و راهشان را از هم جدا نمی کردند. فکر می کنید اگر با هم بودند به موفقیت بیشتری می رسیدند یا همین که از هم جدا شدند و به فعالیت مشترک نپرداختند باعث پیشرفت آن ها شده است؟ اگر کمی فکر کنید، می توانید از تاریخ و تجربه به دست آمده در پروژه اپل دو به این پاسخ برسید. حال آن که ما هم سر بسته جواب پاسخ را برای شما در متن مقاله قرار دادیم. امروزه اپل به عنوان سردمدار صعنت گوشی های هوشمند و در کنار آن محصولاتی مانند تبلت و ساعت هوشمند، فعالیت می کند و ارزشمندترین برند دنیاست. مایکروسافت هم با ارائه ویندوز ۱۰ بار دیگر قدرت و توان نرم افزاری خود را به رخ رقبا کشید و نشان داد که هنوز هم بسیار محبوب است. طبق آماری که هفته پیش اعلام شد، حدود ۲۵۵ میلیون نفر به طور جدی از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند. منبع: businessinsider

مایکروسافت هم برای اپل کار می کرد
به گزارش کلیک، این شرکت اولین محصول سخت افزاری خود را در واقع ۳۶ سال پیش در چنین روزی، یعنی محصولات مایکروسافتیسب در ۲ آوریل ۱۹۸۰ معرفی کرده است. این محصول یک کارت کامپیوتر یا "SoftCard" بود که برای کامپیوتر "اپل دو" طراحی گردید.
کاربران می توانستند اپل دو را باز کنند، کارت را درون آن قرار دهند تا کامپیوتر به آن ها امکان کار با یک سیستم عامل متفاوت به نام CP/M را دهد. این کار به کاربران اپل دو اجازه خرید نرم افزارهای ساخته شده برای CP/ M را می داد. از جمله اجرای یک برنامه پردازش کلمه به نام WordStar ، که توسط مایکروسافت ساخته نشده بود.
طبق گزارش مارسل براون از مجله "تاریخ فناوری"، در آن زمان، محصول SoftCard در حدود نیمی از کل درآمد مایکروسافت را به ارمغان آورد . ای سودها تا سال ۱۹۸۶ و تا زمانی که محبوبیت CP/M کم گردد، هم چنان ادامه داشت. چرا که تکنولوژی های جدیدتر و کارآمدتری وارد بازار شده بودند و این محصول دیگر توانایی رقابت با آن ها را نداشت.
از آن جا که اپل به تازگی سالگرد ۴۰ سالگی خود را در اول آوریل جشن گرفت، جالب است بدانید که مایکروسافت هم در حدود همین مدت زمان است که در زمینه کسب و کار سخت افزاری فعالیت دارد.
ولی به نوعی این دو غول تکنولوژی دنیا راه خود را از هم جدا کردند و هر کدام وارد زمینه خاصی شدند، که بی تردید موفق هم عمل کردند. ولی تصور کنید که این دو شرکت همکاری خود را با هم ادامه می دادند و راهشان را از هم جدا نمی کردند. فکر می کنید اگر با هم بودند به موفقیت بیشتری می رسیدند یا همین که از هم جدا شدند و به فعالیت مشترک نپرداختند باعث پیشرفت آن ها شده است؟ اگر کمی فکر کنید، می توانید از تاریخ و تجربه به دست آمده در پروژه اپل دو به این پاسخ برسید. حال آن که ما هم سر بسته جواب پاسخ را برای شما در متن مقاله قرار دادیم.
امروزه اپل به عنوان سردمدار صعنت گوشی های هوشمند و در کنار آن محصولاتی مانند تبلت و ساعت هوشمند، فعالیت می کند و ارزشمندترین برند دنیاست. مایکروسافت هم با ارائه ویندوز ۱۰ بار دیگر قدرت و توان نرم افزاری خود را به رخ رقبا کشید و نشان داد که هنوز هم بسیار محبوب است. طبق آماری که هفته پیش اعلام شد، حدود ۲۵۵ میلیون نفر به طور جدی از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند.
منبع: businessinsider
ارسال نظر