اپل به تازگی رکورد جدیدی برای اپ استور ثبت کرد

طبق گفته های مدیر اجرایی اپل، تیم کوک، جولای بهترین ماه برای اپ استور بود. کوک در روز چهارشنبه در توییتر گفت: "در ماه جولای رکورد اپ استور شکسته شد".

اپل به تازگی رکورد جدیدی برای اپ استور ثبت کرد

به گزارش کلیک، او هم چنین افزود که AAPL اپل از شروع اپ استور در ۲۰۰۸ تاکنون تنها در ماه جولای حقوق بیشتری به توسعه گران پرداخت کرده است. اگر چه کوک جزئیات دقیقی درباره سود یا میزان پرداختی به توسعه گران چیزی نگفت، در توییت بعدی اعلام کرد که "اکنون برنامه سازان بیش از ۵۰ میلیارد دلار دریافت می کنند." این مشابه میزانی بود که اپل در کنفرانس توسعه گران جهانی درشرکت اش بیان کرد، هنگامی که گفت توسعه گران از آغاز فروش برنامه ها ۵۰ میلیارد دلار کسب کردند.
از آن جایی که توسعه گران بیشتری به بازار برنامه های شرکت ملحق می شوند پرداختی اپل به توسعه گران به تدریج در طی سالیان متمادی رو به افزایش است و این امری بدیهی می باشد. هم چنین برای ارائه برنامه های اپل به Apple Watch و Apple TV، توسعه اپ استور ورای دستگاه های مبتنی بر ios و مک است. در ژانویه اپل بیان کرد که از آغاز اپ استور تا پایان ۲۰۱۵ حدود ۴۰ میلیارد دلار پرداخت کرده است.
این که چرا ماه جولای از ماه های دیگر بهتر است نامشخص مانده، اما می توان به یک دلیل خوب اشاره کرد: Pok?mon Go. این بازی موبایل، موجود در اندروید و IOS، که در اوایل جولای به طور طوفانی شروع به کار کرد و نظر میلیون ها کاربر را در سطح جهان به خود جلب کرد. درحالی که تولید کننده اش، آزمایشگاه نیانتیک، دقیقا راجع به تعداد دانلود های انجام شده و میزان پول دریافتی از این بازی چیزی نگفته، شرکت پیگیری برنامه سنسور تاور در روز سه شنبه گزارش داد که بررسی های شخصی اش نشان می دهد که سود اینترنتی این بازی از بازار اپ استور اپل و گوگل پلی تاکنون ۱۶۰ میلیون دلار بوده است.
در جولای رکورد AppStore شکسته شد! بیشترین صورت حساب و پرداختی ماهیانه به توسعه گران.
صرف نظر از این که آیا پوک من گو مسئول بود یا نه، اگر توسعه گران در ماه قبل وجهی دریافت کرده باشند، درنتیجه اپل هم دریافت کرده است. شرکت ۳۰% از سود حاصله از برنامه های پرداخت شده و خریدهای درون برنامه اش را دریافت می کند. اپل در مورد جزئیات این بخش هم صحبتی نکرده است.

ارسال نظر