سرقت ۲۴ هزار دلاری از فروشگاه اپل

دوشنبه شب گذشته گروهی از سارقان محصولات اپل را که ارزشی بالغ بر ۲۴ هزار دلار داشته اند، از یکی از فروشگاه های اپل در کرت مادرا کالیفرنیا به سرقت بردند.

سرقت ۲۴ هزار دلاری از فروشگاه اپل

به گزارش کلیک ، گروهی از نوجوانان آمریکایی ساعت ۸ شب دوشنبه گذشته وارد فروشگاه اپل شده و در حدود ۱۷ دستگاه گوشی آیفون، ۳ دستگاه آی پد و دو دستگاه مک را سرقت کردند. به گفته کارشناسان ارزش مادی تمامی محصولات دزدیده شده ۲۴ هزار دلار ارزیابی شده است. متاسفانه این گروه از نوجوانان هنوز دستگیر نشده اند و پلیس هنوز در جستجوی این افراد است. هر چند پلیس به سرعت وارد محل حادثه شده است اما این نوجوانان توانستند به راحتی از دست پلیس فرار کنند. به گزارش پلیس این گروه از نوجوانان آخرین بار روبروی یکی از فروشگاه های مکی دیده شده اند. هر چند این مقام پلیس از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرده است.

این اولین باری نیست که فروشگاه مارین کانتی مورد دستبرد سارقان قرار می گیرد. آخرین سرقت گزارش شده از این فروشگاه مربوط به ماه گذشته است. در سرقت انجام شده در ماه گذشته، در مجموع کالاهایی با ارزش ۳۵ هزار دلار تا ۴۰ هزار دلار توسط سارقان دزدیده شده بود. در حال حاضر، مقامات محلی به دنبال رد یابی و یافتن سارقان دزدی دوشنبه شب گذشته هستند.

در حالی که کیفیت، طراحی و کار آیی محصولات اپل بسیار بالا و خارق العاده است، اما قیمت این محصولات بسیار بالا بوده و تمامی افراد جامعه قادر به خرید این محصولات نیستند. به همین دلیل به عقیده کارشناسان این محصولات از جمله محصولاتی هستند که بیشترین احتمال دزدیده شدن را دارا هستند.

هر چند استفاده از قابلیت های Find My iPhone و Active Lock قابلیت های مهم گوشی های اپل هستند که باعث شده اند میزان سرقت این گوشی ها کم تر شود اما هنوز سارقان زیادی هستند که برای محصولات اپل دندان تیز کرده اند. از آن جایی که در خواست برای دستگاه های اپل نسبت به سایر برند ها بیشتر است، بنابراین حتی محصولات دست دوم نیز از ارزش بالایی بر خوردارند و محصولات دزدیده شده با قیمت بالایی به فروش می رسند.

علاوه بر این چون شرکت اپل کابل امنیتی که برای نمایش محصولات در فروشگاه ها کنار هر محصول قرار داده می شود را حذف کرده است، دزدیدن محصولات اپل از فروشگاه ها بسیار ساده تر شده است. در واقع علت حذف این کابل های امنیتی این است که احتمال سرقت این محصولات به دلیل وجود قابلیت های ضد سرقتی تقریبآ نزدیک به صفر است. از طرفی یکی دیگر از دلایلی که اپل کابل امنیتی را از تمام فروشگاه های خود جمع آوری کرده است این است که کاربران در هنگام کار و تست این دستگاه ها آزادی بیشتری داشته و راحت تر بتوانند با این محصولات کار کنند.

ارسال نظر