آیفون ۲۰۱۷ اپل به بدنه‌‌ تمام شیشه‌ای و نمایشگر AMOLED مجهز می‌شود

طبق ادعای آقای مینگ چی کو (Ming Chi Kuo) از تحلیلگران شناخته شده متمرکز بر روی فعالیت‌های برند اپل، ظاهرا آیفون ۲۰۱۷ این کمپانی به بدنه‌ای تمام شیشه‌ای مجهز می‌شود که اپل برای طراحی آن زحمات زیادی کشیده است.

آیفون ۲۰۱۷ اپل به بدنه‌‌ تمام شیشه‌ای و نمایشگر AMOLED مجهز می‌شود

کمپانی اپل همواره یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های فعال در صنعت موبایل بوده است. سری آیفون‌های این شرکت طرفداران زیادی دارند و میزان فروش این محصولات اپل به واقع جالب توجه است. مدت‌هاست که اپل از نظر ظاهری و سبک طراحی تغییر چندانی در آیفون‌هایش ایجاد نکرده، اگرچه این شرکت در سال ۲۰۱۴ آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را با ابعاد و اندازه‌ای جدید معرفی کرد اما با این حال بزرگ‌تر کردن اندازه صفحه نمایش آیفون‌های اپل نمی‌تواند تغییری اساسی در ظاهر و سبک طراحی این محصولات به شمار آید.

حال به نظر می‌رسد که اپل در سال ۲۰۱۷ قصد دارد که دوستداران و طرفداران سری محصولات آیفون خود را سورپرایز کند. بنا به ادعای آقای مینگ چی کو یکی از تحلیلگران ارشد موسسه KGI که همواره فعالیت‌های برند اپل را تحت نظر دارد، احتمالا اپل قصد دارد که آیفون ۲۰۱۷ خود را با بدنه‌ای تمام شیشه‌ای معرفی کند. آقای چی کو مدعی شده که سبک طراحی بدنه آیفون ۲۰۱۷ کاملا منحصر به فرد بوده و به نوعی است که تا کنون مشابه آن را ندیده‌ایم! گفته شده که مدت‌هاست اپل به منظور طراحی این بدنه تمامی شیشه‌ای تلاش می‌کند. هنوز اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این موضوع ارائه نشده و به واقع نمی‌دانیم که منظور از بدنه تمام شیشه‌ای چه نوع بدنه‌ای است! آیا این امکان وجود دارد که اپل بدنه آیفون ۲۰۱۷ را از شیشه شفاف بسازد؟ یا منظور از بدنه شیشه‌ای تنها استفاده از لایه‌ای از گلس بر روی قاب اصلی دستگاه خواهد بود؟

به گزارش کلیک، این اولین باری نیست که اخباری این چنینی در رابطه با آیفون‌های اپل منتشر می‌شود. پیش از این و طی ماه مارس سال جاری هم شاهد انتشار خبرهایی مبنی بر طراحی منحصر به فرد آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۷ بودیم. بر اساس این گزارش اشاره شده بود که آیفون ۲۰۱۷ اپل از بدنه‌ای فوق‌العاده زیبا، یکنواخت و احتمالا شیشه‌ای بهره‌مند می‌شود. البته باید اشاره داشته باشیم که پیش از این اپل بدنه آیفون ۴ و آیفون ۴S خود را به گلس‌های شیشه‌ای مجهز کرده بود. پنل پشتی و جلویی این آیفون‌ها به لایه‌ای از شیشه مجهز شده بودند که بر روی بدنه اصلی و فلزی آن‌ها سوار شده بود. شاید منظور از تجهیز آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل به بدنه‌ای شیشه‌ای تکرار همین سبک از طراحی باشد، اما بعید می‌دانیم که اپل دست به چنین اقدامی زده و مجددا از سبک طراحی منسوخ شده‌ای در آیفون‌های سال ۲۰۱۷ خود استفاده کند.

علاوه بر این موضوع، ظاهرا اپل آیفون‌های سال ۲۰۱۷ خود را به صفحه نمایش‌های AMOLED مجهز می‌کند. با توجه به اینکه آیفون سال ۲۰۱۶ اپل احتمالا آیفون ۷ نام‌گذاری می‌شود، انتظار داریم که آیفون سال ۲۰۱۷ این برند با نام آیفون ۷S روانه بازار گردد. بنابراین با توجه به شایعات اخیر، آیفون ۷S اپل به نمایشگر نوع AMOLED مجهز می‌شود. این موضوع در حالی است که چندی پیش خبری مبنی بر درخواست اپل از سامسونگ به منظور تولید ۱۰۰ میلیون نسخه از پنل‌های نوع OLED منتشر شده بود که ظاهرا قرار بوده که این پنل‌ها در آیفون ۷S اپل به کار گرفته شوند! بنابراین از این نظر مابین دو خبر منتشر شده تناقض وجود دارد. بنابراین به واقع نمی‌توان به طور قطعی به خبرهای اخیر ارائه شده در رابطه با آیفون‌های سال ۲۰۱۷ اپل اطمینان کرد. بدون تردید در آینده شاهد انتشار خبرهای بیشتری در این رابطه خواهیم بود. نظر شما در مورد آیفون‌های سال ۲۰۱۷ اپل چگونه است؟ آیا این امکان وجود دارد اپل بدنه آیفون‌های سال ۲۰۱۷ خود را به بدنه‌ای تمام شیشه‌ای و شفاف مجهز کند؟

منبع:

۹to5mac

ارسال نظر