همه چیز در مورد ساعت هوشمند اپل واچ ۲

نسل جدید ساعت های هوشمند اپل با قابلیت های تازه به احتمال زیاد همراه با آیفون ۷ در ماه آینده رونمایی خواهد شد.

همه چیز در مورد ساعت هوشمند اپل واچ ۲

به گزارش کلیک، طبق شایعات فراوان شرکت اپل قصد دارد ساعت هوشمند اپل واچ ۲ (Apple Watch 2) را در ماه سپتامبر سال جاری معرفی کند. پیش بینی می شود این پوشیدنی هوشمند جدید با قابلیت های تازه ای همچون پشتیبانی از ۴G LTE و GPS عرضه شود. همچنین احتمال دارد حسگر های جدیدی مثل فشار سنج و ارتفاع سنج نیز به این ساعت اضافه شود. علاوه بر این، اپل واچ ۲ شاهد به روز رسانی در تراشه مورد استفاده خود خواهد بود و جدید ترین نسخه سیستم عامل ساعت های هوشمند اپل، یعنی watchOS 3.0 را نیز دریافت می کند.

طراحی اپل واچ ۲: صفحه مستطیلی

انتظار می رود نسل بعدی ساعت هوشمند اپل دارای طراحی یکسانی با مدل قبلی باشد. این ساعت مچی دارای طراحی مستطیل شکل بوده و سایز آن نیز با اپل واچ اصلی برابر است. البته پیش بینی می شود که اپل واچ جدید دارای ضخامت بسیار کمتری نسبت به پدرخوانده خود باشد.

samsung-smartwatch-696x365

صفحه نمایش اپل واچ ۲: Micro-LED

ساعت هوشمند امسال شرکت اپل ممکن است از یک صفحه نمایش با فناوری جدید استفاده کند. این صفحه نمایش خاص که با نام Micro-LED شناخته می شود، توسط شرکت LuxVue Technology تولید شده است. لازم به ذکر است که اپل در سال ۲۰۱۴ این شرکت را به اختیار خود درآورد. گفته می شود صفحه نمایش های Micro-LED علاوه بر مصرف کمتر انرژی، بسیار نازک تر بوده و تصویر خروجی آن نیز نسبت به صفحه AMOLED درخشان تر و پرطراوت تر است.

تنها ایراد این صفحه نمایش را می توان قیمت بالای تمام شده آن در فرایند تولید دانست. بنابر این ممکن است اپل فعلا از این صفحه نمایش صرف نظر کرده و استفاده از آن را به ساعت هوشمند بعدی خود موکول کند تا قیمت تمام شده آن را پایین بیاورد.

apple-watch-2-release-date-696x392

پردازنده اپل واچ ۲: ARM Cortex A-32

ساعت اپل واچ ۲ از تراشه ارتقا یافته Apple S2 استفاده می کند که بر اساس جدیدترین معماری ARM Cortex A32 ساخته شده است. این پردازنده ۳۲ بیتی به جای استفاده از مجموعه دستورالعمل ARMv7 تراشه های Cortex A7 که در نسخه فعلی این ساعت نیز به کار رفته است، از ARMv8 استفاده خواهد کرد.

مجموعه دستور العمل جدید ARMv8 تا به امروز تنها در پردازنده های ۶۴ بیتی به کار رفته و قادر است مصرف انرژی دستگاه را نسبت به ARMv7 به شدت کاهش دهد. این امر نشان دهنده آن است که اپل قصد دارد ظرفیت باتری اپل واچ ۲ را به منظور هر چه باریک تر کردن آن کاهش دهد.

apple-watch-2-696x392

قابلیت های اپل واچ ۲: پشتیبانی از ارتباط ۴G LTE و GPS

یکی از مهمترین قابلیت های ساعت هوشمند آینده اپل، امکان استفاده از سیم کارت در آن است. گفته می شود ساعت اپل واچ ۲ دارای قابلیت درج سیم کارت ۴G LTE بوده و می تواند به عنوان یک دستگاه کاملا مستقل عمل کند. ساعت هوشمند فعلی اپل برای این که بتواند به شما خدمات ارائه کند، باید به طور مداوم به گوشی هوشمند متصل باشد. همچنین گفته می شود که تراشه GPS نیز در نسل جدید پوشیدنی هوشمند اپل به کار رود.

باتری اپل واچ ۲

ظرفیت باتری ساعت هوشمند بعدی اپل مشخص نیست و این موضوع مورد اختلاف است. طبق برخی گزارشات، اپل روی عمر باتری ساعت جدید خود مانور بیشتری خواهد داد، چرا که این یکی از مهمترین عامل ها برای فروش ساعت های هوشمند است. این گزارشات حاکی از آن است که ساعت اپل واچ ۲ شاهد افزایش در گنجایش باتری و طول عمر خواهد بود.

از طرف دیگر، برخی معتقدند که ظرفیت باتری این ساعت یا بدون تغییر باقی می ماند و یا حتی برای نازک تر کردن ضخامت آن کاهش می یابد. به گفته این افراد، اپل از فناوری جدیدی برای افزایش بازدهی باتری استفاده خواهد کرد. به علاوه، این افراد مدعی هستند که فناوری خاص و بهبود یافته صفحه نمایش اپل واچ ۲ و پردازنده کم مصرف آن، عمر باتری را افزایش خواهد داد.

applewatch1

قیمت اپل واچ ۲

انتظار می رود مدل معمولی اپل واچ ۲ با قیمتی حدود ۳۵۰ دلار عرضه شود. قیمت مدل حرفه ای آن نیز احتمالا تا ۱۰۰۰ دلار تعیین شود.

ارسال نظر