بند اپل واچ تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرد

رسانه کلیک - بند اپل واچ با عنوان KardiaBand که با هدف تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی تولید شده است، به تازگی توانسته تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کند.

بند اپل واچ تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرد

کمپانی کوپرتینو نشین در حال کار روی تعبیه سنسورهای جدید در اپل واچ به منظور تشخیص مشکلات مربوط به آریتمی قلب است. همین مسئله باعث شده تا اپل یک تیم تحقیقاتی جدید را با همکاری دانشگاه استنفورد تشکیل دهد. در عین حال از همین حالا یک بند اپل واچ بدون نظارت اپل توانسته تاییدیه های FDA را برای تشخیص اختلال های قلبی دریافت کند.

کاردیا بند (KardiaBand) توسط کمپانی AliveCor توسعه یافته و می‌تواند با اتصال به اپل واچ از طریق بلوتوث، مشکلات مربوط به آریتمی قلب را تشخیص دهد.

این بند از انگشتان دست مخالف استفاده می‌کند و با قرار گرفتن آنها روی دو نقطه اتصال فلزی می‌تواند یک مدار را تشکیل دهد. این بند با مقایسه نبض انگشت ها با ضربان قلب از طریق سنسور به کار رفته در اپل واچ، مشکلات مربوط به نارسایی های قلبی را در عرض 30 ثانیه تشخیص می‌دهد.

شرکت AliveCor به عنوان توسعه دهنده این نوع از بندهای اپل واچ اعلام کرده که از تکنیک های مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش دقت تشخیص این محصول استفاده کرده است.

گفتنی است؛ قیمت این بند 200 دلار است و به صورت جداگانه باید تهیه شود. همچنین برای استفاده از اپلیکیشن سازگار با آن باید مبلغ 99 دلار به صورت سالانه پرداخت شود. خدمات اپلیکیشن سازگار با این بند شامل ذخیره سازی ابری اطلاعات مربوط به سلامت کاربر، بررسی وضعیت سلامت افراد با دریافت اطلاعاتی نظیر وزن، قد و سن و تحلیل های تکنیکی بر اساس اطلاعات دریافت شده خواهد بود.

بند اپل واچ یاد شده سازگاری کامل با تمامی مدل های اپل واچ را دارد. بر همین اساس، کاربران سری اول، دوم و سوم اپل واچ از تمامی مدل ها می‌توانند با تهیه این بند، مشکلات مربوط به آریتمی قلب و مشخصا فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهند. همچنین این بند باعث می‌شود تا باتری اپل واچ دوام کمتری برای نگه داری شارژ داشته باشد.

لازم به ذکر است که این بند در حال حاضر تاییدیه عرضه و فروش را از سوی FDA دریافت کرده است و هنوز این سازمان تاییدیه ای مبنی بر دقیق بودن کارکرد آن ارائه نداده است.

اپل از زمان تولید و عرضه اولین نسل ساعت هوشمندش، سنسور ضربان قلب را در این محصول تعبیه کرده بود. با این حال، اپل از زمان شروع فرآیند توسعه سری دوم اپل واچ تلاش کرده بود تا این پوشیدنی هوشمند را به ابزاری مناسب برای تشخیص بیماری ها تبدیل کند.

همین مسئله در نهایت باعث شده بود تا اپل با همکاری سازمان غذا و داروی آمریکا تلاش کند تا استانداردهای قابل قبولی را برای تولید پوشیدنی های هوشمند جهت استفاده های پزشکی مشخص کند.

شایان ذکر است: فیبریلاسیون دهلیزی یکی از گونه های شایع اختلال قلبی محسوب می‌شود. این اختلال هیچ نشانه قابل درکی ندارد و معمولا در میان افراد مسن شایع است؛ با این حال تشخیص زود هنگام این اختلال باعث می‌شود تا خطرات آن کمتر شده و روند درمان تاثیر گذارتر باشد.

منبع: CNET

ارسال نظر