سامسونگ و اپل، دو رقیب دیرینه و همیشگی مجددا باهم همکاری می‌کنند!

ظاهرا کمپانی اپل طی درخواستی از رقیب دیرینه خود یعنی سامسونگ تقاضای تولید ۱۰۰ میلیون نسخه از پنل‌های نمایشگر OLED با کیفیت را داشته است. این پنل‌های در آیفون ۲۰۱۷ اپل استفاده می‌شوند.

سامسونگ و اپل، دو رقیب دیرینه و همیشگی مجددا باهم همکاری می‌کنند!

سامسونگ و اپل همواره دو رقیب دیرینه و همیشگی هستند. هم اکنون این دو شرکت اولین و دومین برندهای بزرگ تولید کننده گوشی در دنیا محسوب می‌شوند. از دیرباز رقابت‌های مابین این دو شرکت دیدنی بوده و بارها و بارها مشاهده کردیم که یکی از آن‌ها بنا به دلیل خاصی کمپانی دیگر را به دادگاه کشیده و از آن تقاضای غرامت می‌کند. این دو شرکت در دنیای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند هم دائما در حال جنگ و جدال هستند و قصد دارند تا به نوعی یکدیگر را تخریب کرده و از صحنه کنار بزنند.

اما در این بین سامسونگ تنها تمرکز خود را بر روی دنیای گوشی‌های هوشمند متمرکز نکرده و این موضوع سبب شده که در بسیاری از موارد سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به اپل داشته باشد و حتی اپل را محتاج به تکنولوژی‌های خود کند. به عنوان مثال بخش عظیمی از تراشه‌های سری A اپل هر ساله توسط سامسونگ تولید می‌شوند، چرا که این غول کره‌ای همواره از جدیدترین تکنولوژی‌ها و دانش‌های تولید تراشه بهره می‌برد و این امر سبب می‌شود تا اپل به منظور تولید محصولی با کیفیت ملزم به همکاری با سامسونگ شود. اما فعالیت‌های موفقیت‌آمیز سامسونگ تنها مربوط به بخش نیمه هادی‌ها و ریزپردازنده‌ها نمی‌شود. سامسونگ در زمینه تولید پنل‌های نمایشگر نیز یک شرکت کاملا موفق و برجسته است و کمپانی‌های زیادی با عقد قراردادهای سنگین به منظور تأمین پنل‌های نمایشگر مورد نیاز محصولاتشان با این شکت کره‌ای همکاری می‌کنند.

به گزارش کلیک، اپل به منظور تأمین پنل‌های نمایشگر OLED مورد نیاز برای آیفون‌های سال ۲۰۱۷ خود از شرکت سامسونگ کمک خواسته و طی درخواستی اختصاصی از غول کره‌ای تقاضا کرده که ۱۰۰ میلیون نسخه از پنل‌های OLED مورد نیاز آیفون‌های آینده‌اش را تولید کند. گفته شده که تمام ۱۰۰ میلیون نسخه از پنل‌های درخواستی اپل ۵٫۵ اینچی هستند و با توجه به زمان تعیین شده برای ارائه این پنل‌ها از سوی سامسونگ، انتظار می‌رود که این پنل‌ها به منظور استفاده در آیفون ۷S تولید می‌شوند. بنابراین احتمالا آیفون ۷ اپل از نمایشگر نوع OLED بهره‌مند نمی‌شود.

۱

پیش از این پیش بینی می‌شد که اپل برای تأمین پنل‌های نمایشگر OLED مورد نیازش در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ خود با سامسونگ وارد همکاری شود. اما حال این موضوع پیش از موعد پیش بینی شده به حقیقت پیوسته است. آقای مینگ چی کو (Ming Chi Kuo)از تحلیلگران ارشد موسسه KGI اشاره کرده که چنانچه آیفون ۷S اپل به پنل‌های نمایشگر نوع OLED مجهز شوند، بدون تردید از این نوع پنل‌ها در آیفون ۷S پلاس اپل نیز استفاده خواهد شد. در این بین وی مدعی شده که آیفون ۷S پلاس اپل از نمایشگرهای ۵٫۸ اینچی بهره‌مند می‌شود، اما با این حال هیچ اطلاعاتی در رابطه همکاری اپل با سامسونگ به منظور تولید پنل‌های OLED و ۵٫۸ اینچی منتشر نشده است.

بنا به گزارشات به دست آمده، ظاهرا استفاده از پنل‌های نمایشگر OLED نسبت به پنل‌های LCD برای اپل مقرون به صرفه‌تر تمام می‌شود و این موضوع از جمله اصلی‌ترین دلایل تمایل اپل به منظور تجهیز آیفون‌های سال ۲۰۱۷ خود به این نوع از پنل‌های نمایشگر است. در این گفته شده که اپل قصد دارد به منظور تأمین پنل‌های مورد نیاز خود درخواستی مشابه را برای شرکت کره‌ای ال‌جی نیز ارسال کند. بنابراین احتمالا تولید پنل‌های نمایشگر OLED آیفون‌های سال ۲۰۱۷ اپل برعهده دو کمپانی کره‌ای سامسونگ و ال‌جی خواهد بود. شایان ذکر است که اپل پیش از این هم بدین منظور بارها و بارها با شرکت ال‌جی وارد همکاری شده بود.

منبع: gsmarena

ارسال نظر