پایان روزهای خوش بازار اپلیکیشن موبایل

با معرفی اپ استور توسط اپل در جولای سال ۲۰۰۸، تولید گسترده اپلیکیشن‌های موبایل با کاهش بسیار زیادی مواجه شد و در حال حاضر تولید اپلیکیشن‌های مختلف تقریبا متوقف شده است.

پایان روزهای خوش بازار اپلیکیشن موبایل

به گزارش کلیک، هنوز هم کاربران به اندازه کافی به اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی دارند و بسیاری از کاربران هنوز هم آن‌ها را دانلود می‌کنند. اما دیگر روز‌های رشد و تعالی اپلیکیشن‌ها به پایان رسیده است.

در صورتی که به صورت کاملا مستقل به ساخت و انتشار اپلیکیشن‌ها بپردازید، بهتر می‌توانید این قضیه را درک کنید، زیرا متقاعد کردن افراد برای دانلود اپلیکیش‌هایی که ساخته‌اید، کار بسیار دشواری است و می‌توان گفت هر کاربر آمریکایی گوشی‌های هوشمند به طور متوسط در هر ماه هیچ اپلیکیشنی را دانلود نمی‌کند.

در حال حاضر حتی بزرگ‌ترین تولید کنندگان اپلیکیشن هم با کاهش تولید اپلیکیشن‌ها و یا توقف کامل تولید آن‌ها مواجه شده‌اند. تمام کاربران اپلکیش‌هایی که می‌خواهند و یا به آن‌ها نیاز دارند را در گوشی‌های خود نصب کرده‌اند و نیازی به دانلود اپلیکیشن جدیدی ندارد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط نامورا (شرکت ارائه دهنده خدمات مالی ژاپنی)، ماه گذشته ۱۵ ناشر برتر اپلیکیشن با کاهش ۲۰ درصدی دانلود اپلیکیشن‌های منتشر شده مواجه شدند.

m1

بازار جهانی موبایل در حال رشد و گسترش است و به تبع آن بازار اپلیکیشن‌های نیز این چنین است، اما نه به میزان زیادی.

در ماه گذشته ۱۵ اپلکیشن برتر در خارج از مرزهای آمریکا رشد ۳ درصدی را تجربه کردند.

m2

لازم به ذکر است که برنامه‌های Snapchat و Uber از این قاعده مستثنی هستند و با سرعت بسیار زیادی در حال رشد و گسترش هستند.

در می سال ۲۰۱۵ کاربران، برنامه Snapchat را ۱۳ میلیون بار دانلود کردند. یک سال بعد میزان دانلود این برنامه تقریبا به دو برابر افزایش یافت و ۲۷ میلیون نفر این برنامه را دانلود کردند. میزان رشد اپلیکیشن Uber هم بالای ۱۰۰ درصد است.

میزان دانلود Snapchat در آمریکا در حال حاضر، میزان دانلود اپلیکیشن فیس بوک را نیز تحت الشعاع قرارداده است.

در صورتی که بسیار خوش شانس باشید هنوز هم می‌تواند در بازار اشباع شده اپلیکیشن‌ها پیشرفت کرد، اما باید به احتمالاتی که در مقابل شما قرار دارند، نیز توجه کنید.

البته میزان دانلود اپلیکیشن‌های مختلف همیشه تصویر درستی از تجارت ساخت آن‌ها در اختیار شما قرار نمی‌دهد. برای مثال فیس بوک با آن که ۱ میلیارد و ۶۵ میلیون کاربر دارد اما میزان دانلود اپلیکیشن آن کاهش یافته است.

دشوار بودن جذب کاربر توسط ناشران و تولید کنندگان اپلیکیشن‌های مختلف موجب شده است تا در صنعت تبلیغات میزان نصب اپلیکیشن فیس بوک افزایش پیدا کند و این کار با هدف جذب کاربران بیشتر به سمت ناشران و تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها صورت پذیرفته است.

منبع: recode

ارسال نظر