ویژگی های هوش مصنوعی میت 10 پرو (قسمت اول)

رسانه کلیک - هوش مصنوعی میت 10 پرو چگونه کار می‌کند و چه ویژگی هایی دارد؟ با کلیک همراه باشید تا با ویژگی های هوش مصنوعی میت 10 پرو آشنا شوید.

ویژگی های هوش مصنوعی میت 10 پرو (قسمت اول)

دانلود ویژگی هوش مصنوعی میت 10 پرو با کیفیت HD - دانلود با کیفیت SD

شاید زمانی که استیون اسپیلبرگ در سال 2001 فیلم سینمایی «هوش مصنوعی» را می ساخت، تصور نمی‌کرد 16 سال بعد این تکنولوژی به اندازه ای فراگیر شود که دنیای گوشی های تلفن همراه را هم متحول کند؛ یعنی دقیقا زمانی که احتمالا نوکیا 5210 محبوب‌ترین تلفن همراه در دنیا بود.

هوش مصنوعی در سال ۱۹۶۵ میلادی به عنوان یک دانش جدید ابداع شد. اصطلاح هوش مصنوعی برای اولین بار توسط جان مکارتی (پدر علم و دانش تولید ماشین‌های هوشمند) استفاده شد. هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که واکنش‌هایی مشابه به رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرآیندهای تفکری , شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند. به زبان ساده، هوش مصنوعی عبارت است از چگونگی وادار کردن کامپیوترها به کارهایی که در حال حاضر انسان‌ها آنها را درست انجام می‌دهند.

هوش مصنوعی نخستین بار توسط فلاسفه و ریاضی‌دانانی نظیر جرج بول مطرح شد. با اختراع رایانه‌ها در سال ۱۹۴۳، هوش مصنوعی، دانشمندان آن زمان را به چالشی بزرگ کشید. در این شرایط، به‌ نظر می‌رسید که این فناوری قادر به شبیه‌سازی رفتارهای هوشمندانه است.

با وجود مخالفت گروهی از دانشمندان که به کارآمدی هوش مصنوعی تردید داشتند، تنها پس از چهار دهه، شاهد ظهور ماشینهای شطرنج باز و سامانه‌های هوشمند دیگر در انواع صنایع بودیم.

کاربردهای هوش مصنوعی چنان گسترده و فراگیر شده‌ که بسیاری از آنها اکنون نام تخصصی خود را دارند. تأثیر هوش مصنوعی اکنون در همه جهات و نقاط زندگی مردم دیده می‌شود؛ برای مثال جست و جوی خودکار گوگل که از الگوریتم‌ها و متدهای پیچیده هوش مصنوعی استفاده می‌کند، پس از انجام یک عملیات پیچیده و سریع، نتایج مرتبط را به شما نشان می‌دهد؛ یا ماشین‌هایی که قادربه کنترل خودشان هستند و یا تلویزیونی که نور صفحه نمایش را بر اساس تعداد افراد یا شرایط نور محیط تنظیم می‌کند، همه و همه از کاربردهای هوش مصنوعی است.

اکنون پای هوش مصنوعی به گوشی‌های تلفن همراه نیز باز شده و شرکت هواوی به عنوان یکی از پیشتازان این صنعت پردازنده Kirin 970 را همراه با این فناوری در سری گوشی‌های Mate 10 به بازار عرضه کرده است. هوش مصنوعی میت 10 پرو چگونه کار می کند؟

Kirin 970 مجهز به یک واحد پردازش عصبی یا NPU است که این پردازنده را به یک پلتفرم هوش مصنوعی تحت موبایل تبدیل می‌کند. این واحد پردازشی، هوش مصنوعی مبتنی بر Cloud را در کنار هوش مصنوعی بر روی دستگاه ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی میت 10 پرو

ارسال نظر