انقلاب هوش مصنوعی رخ نخواهد داد

به نظر می  رسد که انقلاب هوش مصنوعی رخ نخواهد داد! چرا که این انقلاب قبلا روی داده است و ما در بخش های کلیدی آن را مشاهده می کنیم.به گزارش کلیک، صنایع با هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و داده های بزرگ در دهه های آینده تغییر می کنند.

انقلاب هوش مصنوعی رخ نخواهد داد

به گزارش کلیک، صنایع با هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و داده های بزرگ در دهه های آینده تغییر می کنند.

اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم، زمانی که فناوری های جدید کارها و وظایف را آسان تر می کنند، وارد صنایع می شوند و موجبات تغییر و تبدیل صنایع را فراهم می آورند.

این اتفاقی است که با هوش مصنوعی و داده های بزرگ نیز رخ خواهد داد. این تبدیل و تغییر در صورتی که موانعی مانند هزینه، قدرت کامپیوتر و غیره نباشد، صنایع بیشتری را ملزم به استفاده فناوری در وظایف می کند. این تغییر باعث ظهور ایده های جدید و اختلال در وضع موجود می شود.

مراقبت سلامت

اکثر مردم معتقدند که مرزهای مراقبت سلامت شکسته شده است و اکنون بیماران نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند و خود نیز در محور مدیریت بیماری هستند.

اکنون فیلم ها و داستان های علمی تخیلی در اطراف ما به واقعیت نزدیک شده اند، لااقل نسخه های اولیه ای از این ایده های تخیلی را پیرامون خود و حتی در جیب هایمان مشاهده می کنیم. تعجب نکنید، با پیشرفت فناوری های مختلف، گوشی های همراه هوشمند و دستگاه های دیجیتال شخصی و ترکیب آن ها با هوش مصنوعی و داده های بزرگ رسیدن به ایده های تخیلی خود تشخیصی چندان دور از باور نیست.

تعیین توالی ژنوم افراد و مقایسه آن با یک پایگاه داده گسترده به متخصصان سلامت و یا ربات های هوش مصنوعی امکان می دهد که احتمالاتی که در آینده رخ خواهند داد را پیش بینی می کنند. این احتمالات می توانند تشخیص یک بیماری خاص و یا تعیین بهترین راه برای درمان یک بیمار باشد.

شرکت هایی مانند گوگل ، اپل، سامسونگ و دیگر شرکت های غول پیکر دنیای فناوری در حال سرمایه گذاری میلیاردها دلار برای توسعه حسگرهای بیومتریک جدید هستند. زمانی که این فناوری ها با داده های بزرگ تلفیق می شوند و اطلاعاتی که سنسورها ارائه می دهند می تواند در جلوگیری از بیماری و گسترش طول عمر کمک کننده باشند.

شرکت های بیمه

مصرف کنندگان این سنسورها نیز هزینه زیادی پرداخت نمی کنند. شرکت های بیمه به دنبال کسب منافع زیادی در حوزه فناوری ها هستند. این قراردادها می تواند مشتریان بیمه را سالم تر نگه دارد و در نتیجه یکی از صنایعی که منافعی زیادی عایدش می شود همین شرکت های بیمه است. ربات های هوش مصنوعی به بیماران کمک می کنند که خوب غذا بخورند، داروهای خود را به درستی مصرف کنند، آزمایش های مهم تشخیصی را انجام بدهند، بنابراین بیرون نگه داشتن بیماران از بیمارستان سرمایه گذاری خوبی برای شرکت های بیمه است.

اقتصاد

هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در صنایع خدمات مالی مهم است.

در آینده نزدیک، مشاور مالی هوش مصنوعی جای مشاوران مالی انسانی را خواهد گرفت. سیستم های کامپیوتری شده می توانند دهها و هزاران شرکت را زیر نظر خود مشاوره بدهند. در پست های شبکه های اجتماعی، ایمیل ها مشخص است که کدام شرکت ها بهترین هماهنگی و سازگاری با احساسات و نیازهای شما را دارند و سپس هوش مصنوعی پروفایل شخصی شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و بازار را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و به شما کمک می کند که با توجه به کیف پول خود در بازار به خرید بپردازید.

برای کسب اطلاعات و ایده پردازی های بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

ارسال نظر