شرکت یوبی سافت از بازی Assassin’s Creed Odyssey رونمایی کرد

رسانه کلیک - سرانجام گزارش ها و شایعات به حقیقت پیوستند و شرکت فرانسوی یوبی سافت به طور ناگهانی و غیرمنتظره از بازی Assassin’s Creed Odyssey رونمایی کرد.

شرکت یوبی سافت از بازی Assassin’s Creed Odyssey رونمایی کرد

با نزدیک شدن به برگزاری مهمترین و بزرگترین رویداد صنعت بازی های ویدیویی یعنی E3 2018، روز به روز به تعداد شایعات و گزارش ها درباره عناوین ویدیویی احتمالی حاضر در این نمایشگاه اضافه می شود و برخی از شرکت های بازی سازی نیز با انتشار یک تیزر کوتاه، صرفا از اثر ویدیویی جدید خود خبر داده و مراسم معرفی کامل آن ها را به رویداد E3 موکول می کنند.

در این میان، چندی پیش در اثر انتشار یک تصویر مبهم، گمانه زنی هایی پیرامون نسخه بعدی سری محبوب و پرطرفدار Assassin's Creed به وجود آمد که بر اساس آن، ظاهرا نسخه بعدی این مجموعه Assassin's Creed Odyssey نام دارد. هرچند، تمامی شایعاتی که پیش از برگزاری نمایشگاه E3 به گوش می رسد رنگ و بوی واقعیت را ندارند و نمی توان به آن ها اعتماد کرد، اما شایعه نسخه بعدی سری اساسین کرید کمی متفاوت تر از دیگر گزارش ها به نظر می رسید.

از آنجا که شرکت یوبی سافت به تازگی طی جلسه ارائه گزارش مالی چند ماهه اخیر به صورت رسمی به انتشار سه بازی ویدیویی جدید AAA در سال جاری میلادی اشاره کرد، شایعه حضور بازی Assassin's Creed Odyssey در کنفرانس رسمی یوبی سافت در نمایشگاه E3 2018 و عرضه آن در اواخر امسال قوت گرفت و موجب خوشحالی طرفداران و هواداران این مجموعه شده است.

یوبی سافت به دنبال تکمیل سه گانه تمدن های قدیمی جهان؛ ظاهرا این بار به یونان و یا روم باستان سفر می کنیم!

حال این شرکت فرانسوی به طور ناگهانی و غیرمنتظره در قبال این شایعه از خود واکنش نشان داد و با انتشار یک تیزر چند ثانیه ای، رسما بازی «اساسین کرید اودیسه» را تایید کرد. همچنین، یوبی سافت در پایان این تیزر به بازیکنان و طرفداران وعده داد که در جریان کنفرانس اختصاصی خود در رویداد E3 سال جاری میلادی به طور کامل به معرفی بازی بپردازد و اطلاعات، جزئیات، تصاویر و تریلرهای بیشتری را از آن به اشتراک بگذارد.

در همین رابطه، یوبی سافت در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر سری اساسین کرید نوشت:

در نمایشگاه E3 شما را می بینیم!
- Assassin's Creed (@assassinscreed) May 31, 2018

با اینکه هنوز هیچ اطلاعاتی درباره داستان، موقعیت و دوره زمانی این عنوان ویدیویی در دست نیست، اما شایعات حاکی از این است که بازی در روم و یا یونان باستان جریان دارد و به نوعی تمدن های قدیمی بشر را تشکیل می دهد؛ موضوعی که حتی این تیزر چند ثانیه ای آن را به خوبی تایید می کند.

در ادامه رسانه کلیک شما را به تماشای این تیزر کوتاه 5 ثانیه ای دعوت می کند.

برای دریافت و دانلود ویدیوی فوق با کیفیت 720p، بر روی این لینک کلیک کنید.

البته، معرفی رسمی بازی Assassin's Creed Odyssey از سوی یوبی سافت برخی از طرفداران و هواداران این مجموعه را کمی نگران کرده است چرا که به نظر می رسد سری اساسین کرید دوباره به چرخه سالانه انتشار یک نسخه جدید از خود بازگشته است.

به عبارت دیگر، انتشار سالانه نسخه جدید فرانچایز اساسین کرید به دلیل کمبود ایده ها و نوآوری های جدید به مرور زمان منجر به کاهش محبوبیت آن شد و حتی نسخه های اخیر آن به دلیل ارائه گیم پلی نسبتا تکراری، نمرات و امتیازات پایینی را دریافت کرد و بازخوردهای منفی فراوانی را به همراه داشت و عملکرد فروش آن ها نیز از دیدگاه سازندگان رضایت بخش نبود.

این موضوع تا حدی پیش رفت که شرکت یوبی سافت سرانجام به اشتباهات خود پی برد و بجای عرضه نسخه بعدی این مجموعه به نام Assassin's Creed Origin در سال میلادی 2016، با استراحت یک ساله آن را در سال میلادی 2017 منتشر کرد. به بیان ساده تر، آخرین نسخه این فرانچایز تحت عنوان «اساسین کرید اوریجین» دو سال پس از انتشار بازی Assassin's Creed Syndicate به دست بازیکنان رسید و به خاطر همین استراحت یک ساله، هم از حیث ارائه گیم پلی جذاب و هم از حیث فروش و محبوبیت عملکردی فوق العاده داشت.

حال با توجه به این موضوع، ممکن است معرفی بازی Assassin's Creed Odyssey در رویداد E3 2018 به منزله انتشار آن در سال میلادی 2018 و بازگشت این مجموعه به چرخه سالانه انتشار یک نسخه جدید از خود باشد.

گفتنی است؛ شایعه هایی که پیش از تایید رسمی بازی اساسین کرید اودیسه به نوعی از حضور این بازی در نمایشگاه E3 سال جاری میلادی خبر دادند، مدعی هستند که این عنوان مورد انتظار در پاییز امسال (اواخر سال میلادی 2018) بر روی کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و همچنین رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر خواهد شد.

ناگفته نماند با اینکه سری اساسین کرید همواره در فصل تعطیلات سال میلادی منتشر شده است، لیکن به دلیل انتشار بازی های بزرگی همچون Red Dead Redemption 2، کالاف دیوتی بلک اپس 4 و Battlefield V در این بازه زمانی مهم سال و شلوغی شدید آن ها، شاید عرضه نسخه بعدی این به اوایل سال 2019 موکول شود. البته، یوبی سافت هنوز این شایعه را تایید و یا تکذیب نکرده است و برای پی بردن به صحت این ادعا، باید تا برگزاری کنفرانس یوبی سافت منتظر بمانیم.

همانطور که در ابتدای خبر اشاره کردیم، نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که یوبی سافت چندی پیش در جلسه ارائه گزارش مالی چند ماهه اخیر خود از انتشار سه بازی جدید AAA در سال مالی 2018 - 2019 داد. از آنجا که تا به امروز به دو بازی جدید AAA این شرکت یعنی عنوان The Crew 2 و The Division 2 پی بردیم، ظاهرا سومین بازی AAA آن ها همان بازی Assassin's Creed Odyssey است که بر اساس آن، نهایتا تا روز 11 فروردین ماه سال 98 (31 مارس سال میلادی 2019) قادر به تجربه این عنوان ویدیویی مورد انتظار خواهید کرد. بنابراین، این موضوع می تواند تا حدودی شایعه عرضه بازی Assassin's Creed Odyssey در سال جاری میلادی را تایید کند.

چنانچه منظور یوبی سافت از سومین بازی جدید AAA خود همان بازی اساسین کرید اودیسه باشد، شایعه حضور و رونمایی از نسخه بعدی سری Splinter Cell در نمایشگاه E3 2018 و انتشار آن در سال جاری میلادی به کلی رد می شود.

توجه داشته باشید که کنفرانس مهم یوبی سافت در نمایشگاه E3 2018 راس ساعت 00:30 دقیقه بامداد روز سه شنبه 22 خرداد ماه سال 97 به وقت ایران (ساعت 1:00 دقیقه بعد از ظهر روز 11 ژوئن سال جاری میلادی به وقت PT) در سالن Orpheum Theatre واقع در شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا برگزار می شود. شما می توانید تمامی انتظاراتی که از این کنفرانس مهم دارید را در رسانه کلیک مطالعه کنید. برای مراجعه به مقاله «از کنفرانس یوبی سافت در E3 2018 چه انتظاراتی داریم؟» بر روی این لینک کلیک کنید.

این کنفرانس اختصاصی به صورت زنده از طریق پلتفرم های مختلف از جمله توییچ، یوپلی، یوتیوب، فیس بوک، توییتر و غیره قابل مشاهده خواهد بود. از این رو، درصورتی که به دنبال تماشای زنده این کنفرانس هستید، در ساعت مذکور به یکی از پلتفرم های فوق مراجعه کرده و کنفرانس یوبی سافت در نمایشگاه E3 2018 را لحظه به لحظه دنبال کنید. هرچند، رسانه کلیک این نمایشگاه بزرگ و مهم صنعت گیمینگ را به صورت زنده پوشش می دهد و شما را در جریان جدیدترین اتفاقات و خبرهای مربوطه می گذارد.

لازم به ذکر است؛ عنوان ویدیویی پرطرفدار Assassin's Creed Origins توسط شرکت یوبی سافت در تاریخ ۲۷ اکتبر سال میلادی ۲۰۱۷ (۵ آبان ماه سال ۹۶) توسط شرکت فرانسوی یوبی سافت بر روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر شد. در حال حاضر، نسخه استاندارد و معمولی این بازی با قیمت 59.99 دلار در چهار فروشگاه یوپلی، استیم، ایکس باکس لایو و پلی استیشن استور به فروش می رسد.

اکنون، دیدگاه شما در رابطه با بازی Assassin's Creed Odyssey چیست؟ آیا شما با انتشار این عنوان ویدیویی در سال جاری میلادی موافق هستید؟ شما چه انتظاراتی از نسخه بعدی این مجموعه پرطرفدار دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر